Šiandieną numatomas stiprokas vėjas. Pietų vėjo gūsiai Vakarų Lietuvoje vietomis sieks 15–18 m/s, pajūryje 20–22 m/s. Aukščiausia temperatūra 4–9 laipsniai šalčio.
Ketvirtadienį atkeliauja pūga
Rytoj daug kur numatomi krituliai, naktį vyraus nedidelis sniegas. Pustys, vietomis kils pūga. Dieną vakariniame šalies pakraštyje galima lijundra. Pietų, pietvakarių vėjo gūsiai naktį daug kur sieks 15–20 m/s, pajūryje iki 23 m/s, dieną vietomis 15–18 m/s, vakare vėjas rims. Temperatūra naktį 6–11 laipsniai šalčio, pajūryje apie 4 laipsnius šalčio, dieną nuo 4 laipsnių šalčio iki 1 laipsnio šilumos.
Penktadienį atlėgs šaltis
Penktadienį numatomi švelnesni orai. Tai reiškia, kad dieną galima tikėtis sniego. Temperatūra naktį sieks 1 -4 laipsnių rytinėje ir vidurio Lietuvoje, kiek mažiau, apie 3 laipsnius šalčio patirs šiaurinių regionų gyventojai, pajūryje bus +3 laipsniai. Dieną Vilniuje bus +1 laipsnis, Kaune apie 0 laipsnių, Šiauliuose ir Panevėžyje -1 laipsnis, Klaipėdoje +2 laipsniai, čia galimas ir lietus.
Savaitgalį bus sniego
Šeštadienį vyraus minusinė temperatūra, bet tai bus tik keli laipsniai žemiau nulio, pajūryje bus -1. Dienos ir nakties temperatūra beveik nesiskirs. Šeštadienį Vilniuje dieną ir naktį bus apie -3 laipsnius. Kaune taip pat apie -3 laipsnius. Klaipėdoje, bus + 1 laipsnis. Visoje Lietuvoje numatomi krituliai, sniegas.
Sekmadienį temperatūra nukris keliais laipsniais. Naktį vyraus 7 -9 laipsnių šaltis. Dieną Vilniuje bus -2, Kaune – 1, Klaipėdoje +0 laipsniai, Panevėžyje – 3, Šiauliuose – 2 laipsniai. Galime sulaukti sniego.
Pūga – pavojingiausia vairuotojui
Šaltuoju sezonu vairuotojams iššūkių kelia du dalykai. Sezono netikėtumai pakenkia matomumui bei sukibimui su kelio danga, todėl reikia ypatingo atidumo.
„Didžiausią pavojų kelyje keliantys meteorologiniai reiškiniai yra pūga ir stiprus rūkas, kuris dažniausiai pasirodo šaltuoju metų laiku. Tuomet auto įvykių tikimybė statistiškai padidėja. Jie nebūtinai įvyks, bet tikimybė yra didesnė. Pavojingiausias dalykas yra pirmasis meteorologinis reiškinys tais metais įvykęs tais metais. Ima veikti netikėtumo faktorius“, – įspėja klimatologas Justinas Kažys.
Nors automobilyje apstu prietaisų padedančių saugiau jaustis kelyje, tačiau svarbiausias dalykas – vairuotojo budrumas.
„Gali susidaryti tokia situacija, kad netgi ir labai giedrą dieną, iš pat ryto, arba į dienos pabaigą, kai saulė jau leidžiasi, susidaro tokia situacija, kad saulė akina vairuotoją ir ne visuomet priemonės, kaip skydelis nuo saulės, padeda. Žinoma, patartina naudotis tomis priemonėmis, bet jos ne visuomet užtikrina gerą matomumą. Tokiomis situacijomis reiktų gerai nuvalyti priekinį stiklą, iš išorės ir iš vidaus. Vairuotojai turėtų užtikrinti, kad jų ta transporto priemonė būtų tvarkinga. Kad iš išorės nebūtų dulkių krūvos ir pan., kad visur stiklai būtų nuvalyti ir galima būtų matyti tiek iš priekio, tiek iš galo ir veidrodėliai taip pat būtų tvarkingi”, – kalba Dmitrij Bial, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas.