Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Automobilių remontininkai, tvarkydami katalizatorius ir kietųjų dalelių filtrus, juos galės tik pakeisti – nauju arba naudotu. Nuo šiol bus draudžiama į automobilius įmontuoti valdiklius, kurie mažintų transporto priemonių taršos kontrolės įtaisų veiksmingumą.
Tai numato Aplinkos apsaugos reikalavimų transporto priemonių techninei priežiūrai ir remontui aprašo pakeitimai. Aplinkos ministerija šiuos reikalavimus siūlo griežtinti atsižvelgdama į aplinkosaugininkų duomenis. Jais remiantis vidutiniškai kas penktas automobilių remontininkas netinkamai tvarko atliekas, be to vis pasitaiko atvejų, kai iš transporto priemonių išimami taršos kontrolės įtaisai.
„Gatvėse visi matome juodai dūmijančius arba nuodingą prastai sudegusio dyzelinio kuro smarvę skleidžiančius automobilius. Nors mes šiais teršalais kvėpuojame visi, kodėl taip yra, žino tik patys tokių netvarkingų mašinų vairuotojai. Todėl atnaujinamais aplinkosauginiais reikalavimais tikimės, kad valstybei bus lengviau kontroliuoti, ar iš automobilių nėra neteisėtai išimti katalizatoriai, kietųjų dalelių filtrai“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Dėl tos pačios priežasties Seimas praėjusią savaitę apsvarstė Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, pagal kurias už transporto priemonių, kurių teršalų kiekis viršija ribinius dydžius, naudojimą didinamos baudos.
Aplinkos ministerijoje parengtu aprašu taip pat siūloma nustatyti, kad transporto priemonių remonto paslaugų teikėjai ir įmonės, kurios pačios remontuoja savo valdomą transportą, turi apskaityti pakartotiniam naudojimui tinkamas autodalis. Taip siekiama riboti nelegalią jų prekybą, diegti skaidrius žiedinės ekonomikos principus.
Kartu mažinant aplinkos oro taršą lakiaisiais organiniais junginiais, numatomi įpareigojimai remontuojantiems automobilius asmenims ir įmonėms. Jie privalės turėti transporto priemonių pakartotinei apdailai naudojamų lakiųjų organinių junginių turinčių produktų įsigijimo dokumentus.
Aprašas dar papildytas aplinkosauginiais reikalavimais transporto priemonių oro kondicionierių pildymui fluorintomis šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis.
Galiausiai patalpose ir statiniuose, kuriuose teikiamos techninės priežiūros ir remonto paslaugos, turi būti viešinama informacija apie tokios veiklos registraciją.
Aplinkos ministerija primena, kad šių metų spalio-lapkričio mėnesiais, per akciją „Garažiukas“, Aplinkos apsaugos departamentas, patikrinęs 385 automobilių remonto asmenis ir įmones, nustatė 81 pažeidėją ir 5 žalos aplinkai atvejus. Dažniausi pažeidimai – tai netinkamas atliekų tvarkymas. Šešiais atvejais paslaugos buvo teikiamos nelegaliai.
Kontroliuojančios institucijos sulaukia nusiskundimų, kad automobiliai dengiami galimai reikalavimų neatitinkančiais, daug sveikatai pavojingų lakiųjų organinių medžiagų turinčiais dažais, lakais ir kitais produktais. Tikimasi, kad viename teisės akte aiškiai ir nuosekliai išdėstyti visi aplinkosauginiai reikalavimai, taikomi techninės priežiūros ir remonto paslaugoms, leis sumažinti nustatomų pažeidimų kiekį ir lengviau nustatyti nelegalius tokios veiklos vykdytojus.
Automobilių remontininkai, tvarkydami katalizatorius ir kietųjų dalelių filtrus, juos galės tik pakeisti – nauju arba naudotu. Nuo šiol bus draudžiama į automobilius įmontuoti valdiklius, kurie mažintų transporto priemonių taršos kontrolės įtaisų veiksmingumą.
Tai numato Aplinkos apsaugos reikalavimų transporto priemonių techninei priežiūrai ir remontui aprašo pakeitimai. Aplinkos ministerija šiuos reikalavimus siūlo griežtinti atsižvelgdama į aplinkosaugininkų duomenis. Jais remiantis vidutiniškai kas penktas automobilių remontininkas netinkamai tvarko atliekas, be to vis pasitaiko atvejų, kai iš transporto priemonių išimami taršos kontrolės įtaisai.
„Gatvėse visi matome juodai dūmijančius arba nuodingą prastai sudegusio dyzelinio kuro smarvę skleidžiančius automobilius. Nors mes šiais teršalais kvėpuojame visi, kodėl taip yra, žino tik patys tokių netvarkingų mašinų vairuotojai. Todėl atnaujinamais aplinkosauginiais reikalavimais tikimės, kad valstybei bus lengviau kontroliuoti, ar iš automobilių nėra neteisėtai išimti katalizatoriai, kietųjų dalelių filtrai“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Dėl tos pačios priežasties Seimas praėjusią savaitę apsvarstė Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, pagal kurias už transporto priemonių, kurių teršalų kiekis viršija ribinius dydžius, naudojimą didinamos baudos.
Aplinkos ministerijoje parengtu aprašu taip pat siūloma nustatyti, kad transporto priemonių remonto paslaugų teikėjai ir įmonės, kurios pačios remontuoja savo valdomą transportą, turi apskaityti pakartotiniam naudojimui tinkamas autodalis. Taip siekiama riboti nelegalią jų prekybą, diegti skaidrius žiedinės ekonomikos principus.
Kartu mažinant aplinkos oro taršą lakiaisiais organiniais junginiais, numatomi įpareigojimai remontuojantiems automobilius asmenims ir įmonėms. Jie privalės turėti transporto priemonių pakartotinei apdailai naudojamų lakiųjų organinių junginių turinčių produktų įsigijimo dokumentus.
Aprašas dar papildytas aplinkosauginiais reikalavimais transporto priemonių oro kondicionierių pildymui fluorintomis šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis.
Galiausiai patalpose ir statiniuose, kuriuose teikiamos techninės priežiūros ir remonto paslaugos, turi būti viešinama informacija apie tokios veiklos registraciją.
Aplinkos ministerija primena, kad šių metų spalio-lapkričio mėnesiais, per akciją „Garažiukas“, Aplinkos apsaugos departamentas, patikrinęs 385 automobilių remonto asmenis ir įmones, nustatė 81 pažeidėją ir 5 žalos aplinkai atvejus. Dažniausi pažeidimai – tai netinkamas atliekų tvarkymas. Šešiais atvejais paslaugos buvo teikiamos nelegaliai.
Kontroliuojančios institucijos sulaukia nusiskundimų, kad automobiliai dengiami galimai reikalavimų neatitinkančiais, daug sveikatai pavojingų lakiųjų organinių medžiagų turinčiais dažais, lakais ir kitais produktais. Tikimasi, kad viename teisės akte aiškiai ir nuosekliai išdėstyti visi aplinkosauginiai reikalavimai, taikomi techninės priežiūros ir remonto paslaugoms, leis sumažinti nustatomų pažeidimų kiekį ir lengviau nustatyti nelegalius tokios veiklos vykdytojus.