Praėjusių metų rugsėji jauna moteris „Impuls“ sporto klube įsigijo sporto abonementą su minimaliu metų sutarties galiojimo terminu. Po kelių mėnesių, dėl nugaros traumos ji nustojo lankytis sporto klube, tačiau sumokėjo už visus metus. Visgi pasibaigus minimaliam sutarties terminui sutartis nebuvo nutraukta.
„Tvarkingai sumokėjau už visus metus, na, įsipareigojimas yra įsipareigojimas, ir, kaip nustebau, dabar sulaukusi iš „Impuls“ skambučio, kad esu skoloje. Pasirodo, sutartyje yra punktas, kad pasibaigus metiniam abonementui, už kurį susimoki, sutartis pratęsiama automatiškai ir mokestis kapsi toliau – lankai ar nelankai. Na, nebent pats parašai jiems raštišką prašymą, kad po suplanuotos metinės narystės nebepripaišytų naujų narysčių“, – rašo moteris.
Pasak jos, pasibaigus minimaliam sutarties terminui, apie tai niekas neinformavo, todėl buvo manoma, kad sutartis bus nutraukta, o ne pratęsta neterminuotam laikui.
Sutarties nutraukimas tik kritinių ligų atveju
„Impuls“ sveikatingumo klubų tinklo vadovas Antanas Sakalauskas aiškina, kad sutartis su „Impuls“ įsigalioja pasirašymo dieną ir galioja iki minimalaus sutarties galiojimo termino pabaigos: metinės narystės atveju metus, kitais atvejais – du mėnesius ir kiti variantai, priklausomai nuo sudarytos paslaugų teikimo sutarties, kuriuos aprašo įsigytos narystės minimalią trukmę.
Pasak jo, sutartyje numatyta, kad pasibaigus minimaliam sutarties galiojimo terminui sutarties galiojimas automatiškai prasitęsia neterminuotam laikui, jei klientas nepraneša raštu apie atsisakymą pratęsti sutarties galiojimo laikotarpį.
„Klientas apie pageidaujamą nutraukimą iškart po atitinkamo laiko gali pranešti pasirašant sutartį arba palikti ją neterminuotą. Pastebime, kad pasirašant sutartį klientai dažnai pasirenka neterminuotą sutarties galiojimo terminą taip galimai norėdami išsaugoti turimą kainą daugiau nei metams“, – sako A. Sakalauskas.
Klientai gali nutraukti turimą „Impuls“ sutartį kritinių ligų atveju, pateikus tai įrodantį dokumentą. Lūžių bei operacijų atveju, klientai gali nutraukti sutartį sumokant už laikotarpį, kuomet galėjo lankytis klube. Nutraukti sutartį galima ir nėštumo atveju pateikus tai įrodantį dokumentą. A. Sakalauskas atkreipia dėmesį, kad klientai visuomet gali perrašyti turimą narystę kitam asmeniui.
„Klientas, pasirašydamas sutartį, apie tolimesnį sutarties galiojimo laikotarpį gali nuspręsti iš karto: jis gali pasirinkti, kad, pavyzdžiui, po metų sutartis nutrūktų automatiškai arba palikti ją neterminuotą ir nutraukti tada, kai to pats pageidauja.
Norint nutraukti sutartį, klientas turi pildyti nutraukimo prašymo formą arba ją užpildyti savo internetinėje paskyroje. Jei klientas iškart nepraneša apie sutarties nutraukimą po atitinkamo laiko, jo sutartis prasitęsia automatiškai, kaip ir numatyta sutartyje“, – aiškina A. Sakalauskas.
„Impuls“ tinklo vadovas atkreipia dėmesį, kad pasibaigus pradiniam metinės sutarties galiojimui ir jai prasitęsus automatiškai, klientas nėra įpareigojamas dar metams. Jis turi teisę nutraukti sutartį informavęs klubą raštu ar pildant nutraukimo prašymą savitarnoje prieš atitinkamą dienų skaičių (t.y. 30 ar 5 dienos, priklausomai nuo turimos sutarties).
Sutarties nutraukimo tvarka nustatyta Civiliniame kodekse
Atkreipiamas dėmesys, kad vartotojas gali įsigyti skirtingų rūšių narystes, pavyzdžiui, metinį sporto klubo abonementą, už kurį vartotojas sumoka visą kainą, arba metinį abonementą su jam pritaikyta nuolaida, už kurį vartotojas sumoka pilną kainą ar moka periodinę nustatyto dydžio įmoką.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) teisės skyriaus vyriausioji specialistė Barbara Jacevič atkreipia dėmesį, kad sutarties nutraukimo tvarka nustatyta Civiliniame kodekse.
„Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.721 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad vartotojas turi teisę bet kada vienašališkai nutraukti sutartį bei atlyginti dėl sutarties nutraukimo patirtus paslaugų teikėjo nuostolius. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad nepatirdamas jokių nuostolių vartotojas gali nutraukti sutartį tik esant paslaugų teikėjo kaltei, kai šis nevykdo ar netinkamai vykdo sutartimi prisiimtus įsipareigojimus“, – aiškina B. Jacevič.
Ji atkreipia dėmesį, kad esant paslaugų teikėjo kaltei, vartotojas privalo sumokėti paslaugų teikėjui tik už faktiškai suteiktas paslaugas, o paslaugų teikėjas papildomai negali reikalauti nuostolių atlyginimo.
„Pasisakant dėl metinės narystės, įsigytos su pritaikyta nuolaida vartotojui, nutraukimo nesant paslaugų teikėjo kaltės, pažymėtina, jog tokiu atveju, paslaugų teikėjas privalo grąžinti vartotojui jo sumokėtus pinigus, iš jų proporcingai atskaičius mokesčio už faktiškai suteiktas paslaugas dalį bei pareikalauti vartotojo sugrąžinti faktiškai jam suteiktas nuolaidas“, – pastebi specialistė.
B. Jacevič pabrėžia, kad sudarant sandorį elektroniniu būdu, vartotojams patartina visuomet atidžiai perskaityti sutarties sąlygas, įvertinti į sutartį įeinančias paslaugas, numatytus terminus, mokėjimo tvarką, sutarties atsisakymo sąlygas ir kitas sąlygas, su kuriomis paslaugos teikėjas privalo supažindinti vartotoją.