„Linavos“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus teigimu, kalbėti apie alternatyviais šaltiniais varomą transportą reikėtų ne vien iš ekologinės pusės. „Naujos technologijos reikalauja investicijų. Mūsų valstybė pakankamai dirba šia kryptimi, ir tik laiko klausimas, kada galėsime naudotis visais privalumais, kuriuos suteikia viena iš naftos alternatyvų – gamtinės dujos“, – teigia A. Kondrusevičius.
Pasak „Linavos“ prezidento, „Transmitto“ pristatytas suskystintomis dujomis varomas vilkikas „Iveco Stralis LNG“ gali būti panaudojamas ne tik maisto tiekimo, atliekų surinkimo srityse, bet ir vietiniuose pervežimuose. „Atsižvelgiant į Lietuvos geografiją, iš esmės įmanoma pereiti prie dujų atliekant vidinius pervežimus. Manyčiau, kad visuomenes galimybės naudotis šiuo kuru ateityje tik didės“, – teigia A. Kondrusevičius.
Susisiekimo ministras R. Sinkevičius pateikė Kalifornijos valstijos pavyzdį, kur valstijos įstatymai yra aukščiau federalinių įstatymų, nustatyti griežtesni ekologiniai reikalavimai transportui ir į kai kurias vietas ne ekologiniu, alternatyviu kuru varomu transportu tiesiog uždrausta įvažiuoti. Taip skatinama pereiti prie mažiau taršaus kuro. „Galbūt ir Europos valstybėse, siekiant tausoti sveikatą, bus priimti visai valingi ekologiniai sprendimai ir tam mes turime būti pasiruošę“, – teigė ministras.
Suskystintų gamtinių dujų technologija leidžia 76 proc. sumažinti kenksmingų medžiagų, patenkančių į aplinką, kiekį. Palyginimui, dyzelinis variklis tokių medžiagų išmetimo kiekį sumažina tik 38 proc. Vokietijoje atliktais testais paskaičiuota, kad suskystintomis dujomis varomas vilkikas, per metus nuvažiuojantis 40 tūkst. kilometrų atstumą, sutaupo apie 30 tūkst. litų, lyginant su vilkiku, varomu dyzelinu. Lyginant su tos pačios galios dyzeliniu varikliu, triukšmo lygis sumažinamas 3–6 decibelais.
Ministro duomenimis, Lietuvos didiesiems miestams yra išdalinta per 80 autobusų, kurie varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Vilniaus gatvėmis važinėja daugiau nei 30 tokių autobusų.