• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Iveco“ atstovės Lietuvoje UAB „Transmitto“ naujo suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo sunkvežimio „Iveco Stralis LNG“ pristatyme apsilankęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius vieningai sutarė, kad alternatyvaus kuro transportas yra ateities kryptis, ir tik laiko klausimas, kada bus sukurta visa reikalinga infrastruktūra.
Pasak ministro, iš vienos pusės ištekliai nėra beribiai, tačiau konkurencija turi būti skatinama. „Visada bus stengiamasi ieškoti alternatyvų ir gamtinių dujų bei kitų energijos šaltinių panaudojimas kurui išliks vystoma kryptimi. Naftos gavybos ir perdirbimo kompanijos investuoja į mokslą ir tyrinėja alternatyvias kuro rūšis. Suskystintomis dujomis varomas transportas nėra naujiena – ši idėja žinoma jau kelis dešimtmečius. Jeigu variklyje sugebama panaudoti tam tikrą kurą, tai toks variklis gali būti naudojamas automobilyje, laive, lėktuve, traukinyje ir kitose transporto priemonėse. Alternatyvaus kuro klausimas transporto srityje yra aktualus ne tik Lietuvoje, bet ir visos Europos Sąjungos lygmeniu“, – teigė R. Sinkevičius.

„Iveco“ atstovės Lietuvoje UAB „Transmitto“ naujo suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo sunkvežimio „Iveco Stralis LNG“ pristatyme apsilankęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius vieningai sutarė, kad alternatyvaus kuro transportas yra ateities kryptis, ir tik laiko klausimas, kada bus sukurta visa reikalinga infrastruktūra.
Pasak ministro, iš vienos pusės ištekliai nėra beribiai, tačiau konkurencija turi būti skatinama. „Visada bus stengiamasi ieškoti alternatyvų ir gamtinių dujų bei kitų energijos šaltinių panaudojimas kurui išliks vystoma kryptimi. Naftos gavybos ir perdirbimo kompanijos investuoja į mokslą ir tyrinėja alternatyvias kuro rūšis. Suskystintomis dujomis varomas transportas nėra naujiena – ši idėja žinoma jau kelis dešimtmečius. Jeigu variklyje sugebama panaudoti tam tikrą kurą, tai toks variklis gali būti naudojamas automobilyje, laive, lėktuve, traukinyje ir kitose transporto priemonėse. Alternatyvaus kuro klausimas transporto srityje yra aktualus ne tik Lietuvoje, bet ir visos Europos Sąjungos lygmeniu“, – teigė R. Sinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Transmitto 2013 10 29 009


„Linavos“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus teigimu, kalbėti apie alternatyviais šaltiniais varomą transportą reikėtų ne vien iš ekologinės pusės. „Naujos technologijos reikalauja investicijų. Mūsų valstybė pakankamai dirba šia kryptimi, ir tik laiko klausimas, kada galėsime naudotis visais privalumais, kuriuos suteikia viena iš naftos alternatyvų – gamtinės dujos“, – teigia A. Kondrusevičius.
Pasak „Linavos“ prezidento, „Transmitto“ pristatytas suskystintomis dujomis varomas vilkikas „Iveco Stralis LNG“ gali būti panaudojamas ne tik maisto tiekimo, atliekų surinkimo srityse, bet ir vietiniuose pervežimuose. „Atsižvelgiant į Lietuvos geografiją, iš esmės įmanoma pereiti prie dujų atliekant vidinius pervežimus. Manyčiau, kad visuomenes galimybės naudotis šiuo kuru ateityje tik didės“, – teigia A. Kondrusevičius.

REKLAMA

Transmitto 2013 10 29 015


Susisiekimo ministras R. Sinkevičius pateikė Kalifornijos valstijos pavyzdį, kur valstijos įstatymai yra aukščiau federalinių įstatymų, nustatyti griežtesni ekologiniai reikalavimai transportui ir į kai kurias vietas ne ekologiniu, alternatyviu kuru varomu transportu tiesiog uždrausta įvažiuoti. Taip skatinama pereiti prie mažiau taršaus kuro. „Galbūt ir Europos valstybėse, siekiant tausoti sveikatą, bus priimti visai valingi ekologiniai sprendimai ir tam mes turime būti pasiruošę“, – teigė ministras.

REKLAMA
REKLAMA

Transmitto 2013 10 29 010


Suskystintų gamtinių dujų technologija leidžia 76 proc. sumažinti kenksmingų medžiagų, patenkančių į aplinką, kiekį. Palyginimui, dyzelinis variklis tokių medžiagų išmetimo kiekį sumažina tik 38 proc. Vokietijoje atliktais testais paskaičiuota, kad suskystintomis dujomis varomas vilkikas, per metus nuvažiuojantis 40 tūkst. kilometrų atstumą, sutaupo apie 30 tūkst. litų, lyginant su vilkiku, varomu dyzelinu. Lyginant su tos pačios galios dyzeliniu varikliu, triukšmo lygis sumažinamas 3–6 decibelais.
Ministro duomenimis, Lietuvos didiesiems miestams yra išdalinta per 80 autobusų, kurie varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Vilniaus gatvėmis važinėja daugiau nei 30 tokių autobusų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų