• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tai kas nebuvo priimtina prieš 30 metų dabar yra ant bangos. Anksčiau daugelis ištaigingų, prestižinių automobilių gamintojai net nenorėdavo galvoti apie modelį, kuris atrodytų kaip visureigis ir galėtų reprezentuoti „Ferrari“, „Lamborghini“, „Porsche“ ar „Bentley“ markės vardą. Akivaizdu, jog keičiasi ne tik vairuotojų poreikiai, bet ir automobilių gamintojų požiūris į tai kas galima ir į tai kas negalima. 
Visuotinė „SUV“ automobilių paklausa privertė daugelį atsisakyti savo principų ir parduoti savo sielą velniui. „Porsche“ tapo pirmuoju gamintoju, kuris privalėjo praplėsti modelių gamą. Vėliau šio gamintojo išmintu taku pradėjo eiti „Maserati“, „Lamborghini“, „Bentley“ ir „Rolls Royce“.
Įdomiausia yra tai, jog prabangūs visureigiai automobilių kūrėjų galvose buvo žymiai anksčiau. Tam tikros užuominos į norą gaminti padidinto pravažumo automobilį buvo demonstruojamos devintame dešimtmetyje, tačiau visi iki vieno neišdrįsdavo to padaryti, ir tikrai ne dėl to, jog jie neturėjo reikiamo biudžeto.
„Bentley“ buvo pirmoji prabangių automobilių gamintoja, kuri sugebėjo realizuoti ištaigingo visureigio koncepciją. Šią idėją įgyvendinti padėjo įžymusis Brunėjaus sultonas, kuris nuolatos
ieškodavo įdomių projektų, kurie galėtų papildyti ir taip milžinišką automobilių kolekciją.

Tai kas nebuvo priimtina prieš 30 metų dabar yra ant bangos. Anksčiau daugelis ištaigingų, prestižinių automobilių gamintojai net nenorėdavo galvoti apie modelį, kuris atrodytų kaip visureigis ir galėtų reprezentuoti „Ferrari“, „Lamborghini“, „Porsche“ ar „Bentley“ markės vardą. Akivaizdu, jog keičiasi ne tik vairuotojų poreikiai, bet ir automobilių gamintojų požiūris į tai kas galima ir į tai kas negalima. 
Visuotinė „SUV“ automobilių paklausa privertė daugelį atsisakyti savo principų ir parduoti savo sielą velniui. „Porsche“ tapo pirmuoju gamintoju, kuris privalėjo praplėsti modelių gamą. Vėliau šio gamintojo išmintu taku pradėjo eiti „Maserati“, „Lamborghini“, „Bentley“ ir „Rolls Royce“.
Įdomiausia yra tai, jog prabangūs visureigiai automobilių kūrėjų galvose buvo žymiai anksčiau. Tam tikros užuominos į norą gaminti padidinto pravažumo automobilį buvo demonstruojamos devintame dešimtmetyje, tačiau visi iki vieno neišdrįsdavo to padaryti, ir tikrai ne dėl to, jog jie neturėjo reikiamo biudžeto.
„Bentley“ buvo pirmoji prabangių automobilių gamintoja, kuri sugebėjo realizuoti ištaigingo visureigio koncepciją. Šią idėją įgyvendinti padėjo įžymusis Brunėjaus sultonas, kuris nuolatos
ieškodavo įdomių projektų, kurie galėtų papildyti ir taip milžinišką automobilių kolekciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

S klasės universalas


Ieškojo kitų būdų

Bentley“ visuomet specializuodavosi komfortiškais ir greitais automobiliais, kurie dėvėdavo sedano arba kupė kėbulo tipą. Britai šiems kėbulo tipams daugiausiai dėmesio skirdavo vien dėl to, jog juos dievindavo „Bentley“ markės automobilius galintys įsigyti vairuotojai. Būtent todėl iki šiol nematėme „Bentley“ hečbeko, vienatūrio ar visureigio. Ai, nors pala...
„Bentley“ darbuotojai apie naują kėbulo tipą svajojo daugelį metų, tačiau itin konservatyvūs įmonės vadovai leisdavo koncentruotis tik į anksčiau minėtus kėbulo tipus. Vis dėlto, vienas ambicingas projektas sugebėjo praslysti pro griežtą vadovų filtrą – tai 1994 metais pristatytas „Bentley Dominator“ visureigis.
Pirmasis ir netradicinis „Bentley“ darbuotojų eksperimentas buvo sukurtas ant „Range Rover“ platformos. Iš tiesų, techninė automobilio dalis priklausė „Range Rover“ visureigiui. „Bentley“ darbuotojai ant „Range Rover“ skeleto uždėjo savo kėbulo detales ir sumontavo savo gamybos interjero detales.
Gamintojo atstovai iš pradžių teigė, jog tai tik eilinis eksperimentas, kuris niekada nepasieks serijinės gamybos. Vis dėlto, projektą pamatęs Brunėjaus sultonas iškart kreipėsi į „Bentley“ vadovus ir labai gražiai paprašė pagaminti ne vieną, bet šešis skirtingus „Bentley Dominator“ egzempliorius.

REKLAMA

Bentley Dominator (1)


Verta dėmesio investicija
„Bentley“ puikiai žinojo, jog „Dominator“ serijinė gamyba nėra galima, ypač atsižvelgiant į tuometinę gamintojo finansinę situaciją.
Kuomet į gamintoją kreipėsi ne bet kas, o Brunėjaus sultonas, britai puikiai žinojo, jog jie gali realizuoti savo eksperimentinį projektą ir dar iš to užsidirbti. Iki šiol nėra žinoma kokią tikslią sumą paklojo Brunėjaus sultonas už šį „Bentley“ projektą, tačiau neoficialūs šaltiniai skelbia, jog vieno „Dominator“ egzempliorius kainavo nei daug, nei mažai – 3 milijonus svarų sterlingų! Už truputėlį modifikuotą „Range Rover“!
Milžiniška piniginė injekcija ne tik išgelbėjo „Bentley“ nuo bankroto. Brunėjaus sultono pomėgis įsigyti išskirtinius automobilius paskatino „VAG“ koncerną atkreipti dėmesį į britiškų ratuočių gamintoją. Praėjus keturiems metams nuo „Dominator“ gimimo, „Bentley“ pateko „VAG“ koncerno rankas.

GALERIJA


 
 
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų