• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Superautomobiliais – į ateitį

50-metį švenčianti „McLaren“ – viena sėkmingiausių britiškų automobilių įmonių

50-metį švenčianti „McLaren“ – viena sėkmingiausių britiškų automobilių įmonių – iš kišeninės kontorėlės Londono priemiestyje išaugo į futuristinę „Formulės-1“ gamyklą.

REKLAMA
REKLAMA

„Formulės-1“ komandos pradžia 1963 metais buvo itin kukli. Dabar „McLaren“ gamykla, samdanti 2 000 aukščiausios klasės specialistų ir pati įvertinta ne vienu milijonu svarų sterlingų, primena fabriką iš fantastinio filmo. Čia kuriami, konstruojami ir išbandomi tiek „Formulės-1“ bolidai, tiek ir komerciniai „McLaren“ modeliai. Šiuo metu kompanijos inžinieriai baigia kepti pirmąją partiją „McLaren“ superautomobilių P1 – 966 tūkst. svarų sterlingų kainuojantys gražuoliai, galintys įsibėgėti nuo 0 iki 100 km per valandą vos per 3 sekundes, laiminguosius užsakovus turėtų pasiekti jau kitąmet.

REKLAMA

„McLaren“ būstinę, kurioje telpa ir „Formulės-1“ gamykla, suprojektavo garsus britų architektas seras Normanas Fosteris, o 2004-aisiais iškilmingai atidarė pati karalienė Elžbieta II. Už šio pastato sienų galima rasti pačių naujausių technologijų pavyzdžių, įskaitant vėjo tunelį, stimuliatorius, tyrimų ir plėtros centrą „Formulės-1“ komandai. Taip pat visiškai įslaptintą padalinį, kuriame buria komercinių automobilių kūrėjai. Darbo jie turi per akis. 1993-iaisiais „McLaren Automotive“ išleido savo pirmąjį „F1 Road Car“, kuris, net praėjus dviem dešimtmečiams, tebelaikomas vienu didingiausių visų laikų superautomobilių. Galima tik įsivaizduoti, su kokiu azartu laukiama naujų modelių.

REKLAMA
REKLAMA

Visai neseniai pro „McLaren“ vartus išriedėjo 12C ir „12C Spider“ – galingi sportiniai automobiliai, – ir naujausias kompanijos superautomobilis „McLaren P1TM“.

Gamykla, į kurią svajoja patekti kiekvienas Londonan užsukantis „Formulės-1“ gerbėjas, viena pirmųjų įrodė, kaip toli šiuolaikinė automobilių gamyba pažengė nuo tepaluotų konvejerių. 2011-aisiais „McLaren“ atidarė ultramodernų gamybos cechą, kuriame surenkami visi keleiviniai automobiliai. Ir tai daroma tik rankomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ten pat įsikūręs ir dažymo cechas bei „bėgimo takelis“ automobiliams, kur išbandomos visų mašinų važiuoklės prieš šioms pasiekiant užsakovus ir atliekami bandomieji važiavimai.

„McLaren“ gamykla tokia erdvi, kad joje be vargo tilptų trys ypač plataus fiuzeliažo lėktuvai „Boeing 747“ (arba 2 469 „Formulės-1“ bolidai). Tačiau jos pastatas sumaniai paslėptas nuo akių ir neišmeta į aplinką jokių anglies junginių. Viduje – idealios darbo sąlygos, mat visi sunkieji įrengimai izoliuoti, kad neskleistų net menkiausio triukšmo. Turėdama tokias technines galimybes, „McLaren“ galėtų per metus surinkti 4 500 automobilių. Ir šis planas bus realizuotas – tiesa, tik 2015-aisiais, kai kompanijos linija išsiplės iki trijų atskirų modelių – „McLaren 12C“, nekantriai laukiamo P1 ir paslaptingo, dar nė pavadinimo neturinčio modelio.

REKLAMA

Kompanijos valdytojas Ronas Denisas nevengia pasigirti, kas paskatino juos imtis komercinių automobilių surinkimo. „Pirmasis ir esminis „McLaren“ tikslas buvo sėkmingai konkuruoti automobilių sporte – ir ypač „Formulės-1“ čempionatuose, – sako verslininkas. – Šį tikslą mes ne tik įgyvendinome, bet ir pasiekėme neregėtų aukštumų inžinerijos bei inovacijų srityse. Tačiau, nepaisant visų iškovotų trofėjų ir didžiulės sėkmės lenktynių trasose, ateina toks metas, kai kompanija turi įrodyti brandumą išplėsdama savo veiklą.“

REKLAMA

Pasak R. Deniso, sukurti visą liniją inovatyvių sportinių „McLaren“ automobilių, kurių konstrukcijoje būtų naudojami „Formulės-1“ bolidų fragmentai ir kurie suteiktų vairuotojui važiavimo bolidu įspūdį, – sena kompanijos svajonė. Ir jos atkakliai siekiama.

Dar ne taip seniai gamyklos darbuotojams reikėdavo 10 dienų krūvai individualių detalių paversti garsiausiu „McLaren“ superautomobiliu MP4-12C. Dabar jie teužtrunka maždaug penkias dienas. Nors per „McLaren“ gamyklos logistikos padalinio darbuotojų rankas kasdien pereina 50–60 tūkst. automobilių komponentų (vienam MP4–12C sukonstruoti reikia apie 13 tūkst. komponentų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ant konvejerio kas 45 minutes užrieda vis naujas automobilis.

Tačiau didžiausiu „McLaren“ pasididžiavimu vis dėlto tebelieka „Formulės-1“ komanda.

„Niekada neslėpiau pasididžiavimo, kad esu „McLaren“ pilotas, – sako „Formulės-1“ žvaigždė Džensonas Batonas. – Užaugau stebėdamas, kaip ši komanda iškovoja vieną pergalę po kitos – iš pradžių su Airtonu Sena, paskui su mano asmeniniu didvyriu Alanu Prostu. Ir tvirtai tikiu, kad tai komanda, kuri vėl bus didi.“

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų