Ir nors vyras moka visus mokesčius, už gydytojo apžiūrą ir išrašytą receptą gavo sąskaitą. Ją apmokėti vyras atsisako.
Už sąskaitą mokėti atsisako
Joną priėmęs gydytojas akyje svetimkūnių nerado, tik aptiko žaizdą ir ją patepė vaistais. Ir štai – Jono rankose ligoninės išrašyta sąskaita. Tačiau ją apmokėti jis atsisako.
Ligoninės medikai turi sąrašą gyvybei grėsmingų ar stipraus skausmo atvejų, kuomet pacientus savaitgaliais ir naktimis priima nemokamai. Jono atvejis esą ne toks, tad iš jo pareikalauta susimokėti 22 eurus. Tai vidurkis tarp didžiausio ir mažiausio įkainio.
Santaros ligoninės atstovai aiškina, kad už nesunkių ligonių aptarnavimą priėmimo skyriuje išlaidų jai niekas neapmoka. Tad klinikos pinigų iš tokių pacientų ėmė prašyti todėl, kad šie nepiktnaudžiautų ir dėl nereikšmingų sveikatos sutrikimų nesudarytų eilių ir netrukdytų priimti sunkių ligonių. Valstybinių ligonių kasų atstovai tvirtina, kad Santaros ligoninė iš tiesų turi teisę prašyti iš pacientų pinigų už aptarnavimą. Mat tokie ligoniai kaip Jonas turi vykti ne čia, o į budinčią polikliniką.
Lengvesnių ligonių esą nemokamai aptarnauti neturi
Vilniuje yra keli budintys šeimos gydytojai, kurie pagal sutartis su kitomis gydymo įstaigomis nemokamai priima visus pacientus. Tuo metu Santaros ligoninė tokių sutarčių nėra sudariusi, tad ir visų lengvesnių ligonių esą nemokamai aptarnauti neturi.
Ką toliau daryti su Jono neapmokėtu kvitu, žada spręsti tiek ligoninės, tiek ligonių kasų pareigūnai. Jie neatmeta galimybės jo sąskaitą persiųsti ir jam priklausančiai budinčiai poliklinikai. Esą tai, kad vyras pagalbos kreipėsi į kitą gydymo įstaigą, nei rekomenduoja jo lankoma poliklinika, nėra pažeidimas, ir esą tokių klientų, į ligoninę atvykstančių ne pagal priklausantį adresą, būna vos vienas kitas.
Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: