Sunkmetis išretino Marijampolės transportininkų gretas – tik keliolika verslininkų atėjo į surengtą vežėjų asociacijos narių susirinkimą. „Žmonės dirba labai įtemptai, - sakė asociacijos pirmininkas Juozas Budreika. – Siekiant išlikti versle dabar reikia gerokai daugiau pastangų, nei klestėjimo laikotarpiu“.
Į šį susirinkimą buvo kviestas Lietuvos vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Kondrusevičius, tačiau marijampoliečiai jo nesulaukė. Todėl neišgirdo žinių apie vežėjų perspektyvas, nesužinojo, ar pavyks susitarti su Rusija dėl didesnio kiekio leidimų.
Anot J. Budreikos, verslininkai prisitaikė prie sunkmečio. Pavyzdžiui, kai kurių vežėjų krovininiai automobiliai net negrįžta į Marijampolę – taupant į užsienį vežami vairuotojai, kurie keičia vieni kitus, o sunkvežimiai nuolat važiuoja.”
Marijampolės vežėjų asociacijos pirmininkas sakė, kad apie vežėjų verslo problemas informuota Prezidentė, Seimas ir Vyriausybei, tačiau atsakymų arba nesulaukiama, arba jie būna formalūs. „O mes prašome, kad sunkmečiu būtų atsižvelgiama į pinigų trūkumą, sumažinami ar atidedami mokėjimai, Lietuva geriau išnaudotų tarp Rytų ir Vakarų esančios valstybės geografinę padėtį“.
Vežėjų susirinkime apsilankęs savivaldybės meras Vidmantas Brazys kalbėjo, kad turtingi žmonės iš Azerbaidžano pradėjo ieškoti galimybių investuoti Marijampolėje. Vežėjai irgi turi pasinaudoti galimybėmis užmegzti naujų ryšių su norinčiais per Lietuvą gabenti krovinius partneriais iš tos šalies.
„Mūsų plyno lauko investicijų projektas nugulė į Vyriausybės stalčius, - sakė meras V.Brazys. – Todėl nerealu tikėtis, kad prie Marijampolės atsirastų laisvoji ekonominė zona. O dėl „Rail Baltica“ geležinkelio dar tebevyksta derybos. Galbūt jis bus tiesiamas ant senojo geležinkelio pylimo – taip būtų pigiau, nereikėtų išpirkinėti žemės sklypų. Įgyvendinus šį projektą daugiau darbo atsirastų transporto sektoriui”.
„Reikia išgyventi sunkmetį, - sakė J. Budreika. – Dabar kai kas linkęs kaltinti bankrutavusias vežėjų įmones už tai, kad pasiskolinusios pinigų iš bankų prisipirko naujų sunkvežimių, „tralų”. Tačiau norint įsitvirtinti Europoje kito kelio nebuvo – ten galėjome važiuoti tik su patikima technika. Aišku, kas jos įsigijo daugiau, nei reikėjo, neišvengė skaudžių problemų“.
Vežėjų asociacijos nariai nusprendė, kad nutraukti organizacijos veiklą dabar yra netikslinga.