Tiesa, dainų topas surinktas ne pagal pasiektus rezultatus, o kūrinių išskirtinumą ir originalumą. Įdomu tai, kad tarp geriausiųjų hitų, anot muzikos apžvalgininko Jamie Miltono, būtina paminėti ir Lietuvos vardą.
Sąrašo autorius atrinktus kūrinius įvardijo kaip „dainas, kurio nėra šlamštas“. Pateikiame 12 dainų, kurios sužavėjo kritiškąjį J. Miltoną.
12. Robinas Bengtsoonas – „I Can’t Go On“
Metai: 2017
Šalis: Švedija
Komentaras: Disco elementų turinti daina nepalieka abejingų, o jos vokalistas primena dainininkus Gary Barlow ar Robbie Williamsą. Pasak sąrašo autoriaus, tokią dainą atlikti norėtų net ir pats Justinas Timberlake‘as.
11. Morena – „Vodka“
Metai: 2008
Šalis: Malta
Komentaras: Nors daina nepateko į didįjį „Eurovizijos“ finalą, ši daina turi kai ką gilesnio nei alkoholiko pavadinimą, įsitikinęs J. Miltonas. Pasak jo, šis kūrinys buvo nepelnytai nuvertintas.
10. Verka Serduchka – „Dancing Lasha Tumbai“
Metai: 2007
Šalis: Ukraina
Komentaras: Prieš Conchitą Wurst, šis personažas buvo pirmasis „Eurovizijoje“, kuomet konkurse pasirodo vyras, persirengęs moterimi. Sąrašo autorius išreiškia liūdesį, kad ši linksma, nuotaikinga ir kvaila daina liko antroje vietoje.
9. LT United – „We are the winners“
Metai: 2006
Šalis: Lietuva
Komentaras: Kaip teigia muzikos apžvalgininkas, šis lietuvių pasirodymas buvo genialus ir, ko gero, drąsiausias per visą „Eurovizijos“ istoriją. Vis tik garsiai rėkti, kad „esame nugalėtojai“ pergalės neatnešė – Lietuva liko šeštoje vietoje. Tai geriausias mūsų šalies rezultatas šiame konkurse.
8. Conchita Wurst – „Rise Like a Phoenix“
Metai: 2014
Šalis: Austrija
Komentaras: Tai viena iš nedaugelio baladžių, kurios pasiteisino. Šio personažo pergalė tapo įvykiu, kuris paskatino pokyčius „Eurovizijoje“. Conchita tapo LGBT ikona, parašė autobiografiją, o jos daina nešė žinią apie kitokių žmonių priėmimą.
7. Jessy Matadoras – „Allez Ola Olé“
Metai: 2010
Šalis: Prancūzija
Komentaras: Nepelnytai nuvertinta daina, kuri „Eurovizijos“ finale liko 12 vietoje. Tuo tarpu Prancūzijoje, Belgijoje, Suomijoje ir Norvegijoje ji buvo tapusi vasaros hitu, kuris buvo naudotas net ir tų pačių metų Pasaulio futbolo čempionate.
6. Emmelie De Forest – „Only Teardrops“
Metai: 2013
Šalis: Danija
Komentaras: Ši atlikėja buvo vien pirmųjų, kuri suprato, kad fleitos panaudojimas dainoje gali būti reikiamas kūrinio „cinkelis“. Šiuo sprendimu Emmelie De Forest aplenkė garsius reperius Drake ir Future.
5. Sertab Erener – „Everyway That I Can“
Metai: 2003
Šalis: Turkija
Komentaras: Iki šios dainos kone kiekvienas „eurovizinis“ kūrinys buvo persmelktas Vidurio Rytų Europos kultūra ir ritmais, tačiau Turkija sugebėjo tai pakeisti. Į šį pasirodymą buvo įvesti ne tik turkiški instrumentai, bet ir pilvo šokio elementai.
4. ABBA – „Waterloo“
Metai: 1974
Šalis: Švedija
Komentaras: Grupė „ABBA“ tapo visų laikų „Eurovizijos“ vizitine kortele. Muzikos ekspertai jų debiutą įvertino kaip nepriekaištingą: puikus priedainis, kostiumai, dainos užbaigtumas.
3. Lordi – „Hard Rock Hallelujah“
Metai: 2006
Šalis: Suomija
Komentaras: Monstrais ar filmo „Žiedų valdovas“ personažais persirengę suomiai „Eurovizijoje“ parodė kažką naujo – nieko keisto, kad jie laimėjo.
2. Dschinghis Khan – „Genghis Khan“
Metai: 1979
Šalis: Vakarų Vokietija
Komentaras: Niekas geriau neapibūdina „Eurovizijos“ kaip spalvinga, pakvaišusi ir disco ritmais prisotinta daina. Kūrinys apie karalių Čingischaną puikiai įsiminė ir perteikė ugningą dvasią.
1. Loreen – „Euphoria“
Metai: 2012
Šalis: Švedija
Komentaras: Tai tiesiog šio projekto brangenybė – daina-šokių hitas, kuris ištisus metus skambėjo Ibizoje. Net pats sėkmingiausias hitų kūrėjas Calvinas Harrisas nebūtų sukūręs tokio sėkmingo kūrinio, kuris ištisus metus skambėjo kone visose Europos šalyse.