Daugelį metų „brangiausio aukciono dalyvio“ titulą ant savo kupros nešė (ir greičiausiai neš toliau) iš Italijos kilusi „Ferrari“. Net nežinome kas turėtų įvykti, jog ši situacija pasikeisti. Net jeigu „Ferrari“ iškeltų baltą vėliavą ir ant savo gamyklos durų uždėtų užrašą – „Chiuso per sempre“, įvairių „Ferrari“ modelių vertė išaugtų kelis šimtus kartų.
Klasikinių automobilių kaina stebintys entuziastai turėjo pastebėti vieną, nelabai malonią tendenciją. Vis dažniau ir dažniau į septynių skaitmenų teritoriją įžengia įvairūs „Porsche“ modeliai: „356“, skirtingų kartų „911“. Ribotos laidos modelių net neverta minėti, nes jie visuomet būna itin geidžiami klasikinių automobilių kolekcionierių.
Šį kartą norime Jums pristatyti penkis, pačius brangiausius „Porsche“ modelius, kurie buvo pasirodę ant aukcionuose esančio prekystalio.
1 ) PORSCHE 917K
- Kaina – 14 mln dolerių
Neabejotinai – tai vienas įspūdingiausių „Porsche“ kompanijos gaminių, kurį galėjo išvysti ne viename dokumentiniame filme, bandančiame pademonstruoti autosporto užkulisius.
„Porsche 917K“ susižavėjimą kelia dėl kelių priežasčių. Viena iš jų – stulbinamo „Porsche“ inžinierių užsispyrimo sukurti bolidą, kuris neturėtų absoliučiai jokių analogų. Bendrovės specialistų sprendimai ir „917“ panaudoti komponentai labai sparčiai išpūtė galutinę bolido kainą, kuri vargiai sugebėjo padengti gamintojo išlaidas.
Kuomet „Porsche“ šį bolidą pristatė 1969 metų pavasarį, bendrovės atstovai už vieną, gamyklos dažais kvepiantį egzempliorių paprašė 140 000 tuometinių Vokietijos markių. Ar ši suma buvo didelė? Labai didelė, nes už tą pačią sumą galėjote įsigyti net dešimt naujų „Porsche 911“ vienetų.
„917K“ buvo viena iš gausybės skirtingų sportinio bolido evoliucijų, kuri pasirodė 1970 metais, ir kuri dalyvavo keliose ilgųjų nuotolių varžybose. Nepaisant puikaus pasirodymo, didžioji dalis „Porsche“ vairuotojų mieliau rinkdavosi vikresnį ir labiau išbaigtą „908/03“.
2 ) PORSCHE 956
- Kaina – 10 mln. Dolerių
Dar vienas automobilių aukcionų organizatorių ir dalyvių favoritas – lenktynių trasose užaugęs „Porsche 956“. Kodėl? Vėlgi, mes galėtume įvardinti ne vieną priežastį.
Kaip ir anksčiau paminėtas „917K“, taip ir „956“ savo raumenis ir pranašumą demonstravo lenktynių trasose, kuriose šis bolidas nešdavo vieną pergalę po kitos į didžiulį „Porsche“ trofėjų kambarį.
Milžinišką bolido vertę galima pagrįsti ir dėl to, jog jų buvo pagaminta vos 10 vienetų. Trys iš jų 1983 metais įvykusiame Le Mano maratone sugebėjo iškovoti 1-2-3 finišą, kuriame nugalėtojų podiumą okupavo visi „Porsche“ bolidą vairavę lenktynininkai. Įspūdinga, ar ne?
3 ) PORSCHE 550 SPYDER
- Kaina – 6,1 mln. Dolerių
„Porsche“ bendrovės dominavimo pradžia. Ne bet kas kitas, o „550 Spyder“ tapo vienu pirmųjų šios kompanijos modelių, apie kuriuos būtų galima papasakoti daugybę istorijų. Viena iš jų – prakeiktas James Dean priklausęs egzempliorius, kuris iki šiol laikomas pagrindine garsaus aktoriaus žūties priežastimi.
Prieš keletą metų „Bonhams“ aukcione pasirodęs „550 Spyder“ buvo parduotas už daugiau nei 6 mln. Dolerių. Vos per kelias akimirkas jis tapo pačiu brangiausiu „550 Spyder“ egzempliorių, ir tokiu išbus iki sekančio karto, kai kas nors pasiūlys įsigyti nepriekaištingos būklės egzempliorių. Būtent toks buvo štai šis, kompaktiškas ir išvaizdus, rodsteris, dėl kurio užvedimo raktelių kovojo ne vienas pasiturintis kolekcionierius.
4 ) PORSCHE 959 PARIS-DAKAR
- Kaina – 5,9 mln. Dolerių
Dar vienas vienaragis. Tikrąją ta žodžio prasme, mat ralis ir „Porsche“ nėra itin dažnai sutinkama kombinacija.
„Porsche 959“ labai dažnai įvardinamas kaip pažangiausias to meto superautomobilis. Į šį modelį sumontuotos technologijos bei inžinieriniai sprendimai visiems laikams pakeitė mūsų supratimą apie superautomobilių klasės atstovus. Tą patį padarė ir „Porsche“, sugalvojusi sudalyvauti Paryžius – Dakaras ralyje.
„Porsche“ itin sudėtingame ralyje dalyvo keletą metų iš eilės. Vienais metais jiems sekėsi puikiai, sekančiais metais bendrovės atstovams norėjosi tapti stručiais ir pasislėpti giliose kopose.
Aukcione parduotas modelis buvo paruoštas 1985 metų Dakaro raliui. Iš tiesų, gamintoja paruošė tik tris ekipažus, kuriems buvo lempta šturmuoti sudėtingus ralio greičio ruožus. Deja, du greičio ruožus iškovojęs automobilis turėjo iš varžybų pasitraukti dėl techninių gedimų.
5 ) PORSCHE 911 GT1 StTRASSENVERSION
- Kaina – 5,6 mln dolerių
Kadaise James May yra pasakęs, jog „Future Classic“ statusą galintis gauti automobilis privalo atitikti tris reikalavimus: jis turi būti įdomus, jis turi būti retas ir jis turi būti gražus. Žvelgiant į štai šią „911“ versiją norisi pasakyti, jog yra gražus, retas ir žinoma – be galo įdomus.
Jeigu žvelgdami į štai šį raumeningą, aerodinaminiais elementais apkarstytą „Porsche“ norite pasakyti – „Velniai rautų, tai juk lenktyninis bolidas“, Jūs būsite visiškai ir absoliučiai teisūs. Tai – bendro naudojimo keliams skirta, žiedinėse lenktynėse dominavusio bolido versija.
Nevykusius kelių remonto darbus ir spūstis turintis įveikti modelis neatrodo taip agresyviai kaip lygiu it sviestas asfaltu turintis lėktis bolidas. Vis dėlto, didžioji dalis elementų bei techninių komponentų gali būti išmontuoti iš „Strassenversion“ į pasiutusiai varginančioms lenktynėms skirtą bolidą.