Pašnekovas, kuris dažnai bendradarbiauja su aukštosiomis mokyklomis ir jose besimokančiais studentais, pastebi, kad internetinės reklamos naudą greitai pamato visi. Būtent ji leidžia pasiekti tuos vartotojus, kuriems ši reklama aktuali ir įdomi. Taip pat, lengva reklamuotis ir mobiliuosiuose įrenginiuose, kuriuose šiais laikais priimami sprendimai, vyksta produktų paieška bei praleidžiama daugiausiai laiko. Svarbiausia, kad internetinė reklama suteikia labai daug informacijos apie kiekvieną vartotoją, kas padeda labai aiškiai suprasti jo poreikius atsisakant rinkos tyrimų.
Žinios naudingos kiekvienam
„Studentams aš visada sakau, kad jei patys nepradėsite tokių paslaugų vykdyti, tai bent būsite protingi klientai. Ne veltui kai kuriose šalyse internetinė reklama sudaro daugiau nei pusę viso šalies reklamos biudžeto – juk ji pati efektyviausia. Jokie kiti būdai negali taip pamatuoti, ką kiekvienas įdėtas euras reiškia bei kokį konkretų rezultatą atnešė. Atlikus geresnę duomenų analizę galima optimizuoti turimą verslą. Suprantant tokias galimybes, pažįstant funkcijas bus daug aiškiau, ko reikalauti iš reklamos agentūros,“ – pasakoja Regimantas Urbanas.
Pašnekovas pabrėžia, kad internetinės rinkodaros žinios ypatingai svarbios pradedantiems verslininkams, nes „Google Ads“ reklama padeda pasiekti tuos klientus, kurie patys ieško Jūsų paslaugų. Dėl to visuomet patartina pradėti nuo internetinės reklamos ir suvilioti realius klientus, o tik vėliau, naudojantis kitais reklamos kanalais, formuoti ir auginti dar didesnį Jūsų siūlomo produkto poreikį. Būtent galimybė sekti kiekvieną internetinio tinklapio vartotojo žingsnį suteikia labai daug žinių ir sugebant juos analizuoti tampa aišku, kas Jūsų klientams aktualu, kokios srities produktus jie linkę rinktis, ką norėtų pirkti dar ateityje.
Ko reikia norint tapti geru marketingo specialistu?
„Google“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims pabrėžia, kad nors tai gali skambėti banaliai, bet šioje srityje vis dar viena svarbiausių savybių yra kūrybiškumas. Visgi, šiais laikais rinkodaros darbas tampa neatsiejamas ir nuo duomenų analizės: „Interneto pagalba informacijos apie kiekvieną vartotoją turime labai daug, bet ši tampa naudinga tik sugebant ją perprasti ir surasti kažkokią naują įžvalgą. Ateityje daug daugiau rinkodaros specialistų turės ne tik sugalvoti gerą, kūrybišką idėją, bet ir sugebėti perprasti vartotojo poreikius bei iš to sukurti tikslesnę žinutę, geresnį pasiūlymą. Tik tokiu būdu bus galima sudominti žmones ir sukurti bendrą naudą.
Norint sėkmingai dirbti dabar marketingo specialistui reikia pajungti abi savo smegenų puses ir būti labai įvairiapusiškam, žingeidžiam bei siekiančiam pažinti žmones. Iš esmės rinkodara yra neatsiejama nuo sugebėjimo atpažinti tam tikrus žmonių tipus, grupes. Nuolat bandoma suprasti, kas jiems aktualu, kas juos motyvuoja, apie ką jie svajoja.“
Studijuojant ieškoti, kur pritaikyti teorines žinias
Regimantas Urbanas pabrėžia, kad asmeninė motyvacija studijuojant yra svarbiausia, todėl vos pradėjus studijas svarbu įsitraukti į patrauklią projektinę veiklą ir ten bandyti pajausti būsimo darbo skonį. Kiekvienai organizacijai, kad ir studentų atstovybei, galima daryti rinkodarą, vykdyti socialinį marketingą, mėginti pritraukti naujus narius. Turint patirties, sprendžiant su studijomis susijusias problemas, į paskaitas ateinama su daug didesne motyvacija ir mokantis apie tam tikrus teorinius principus galima iškart įsivaizduoti realias situacijas.
„Bandymas iškart pritaikyti įgytas teorines žinias padeda jas užfiksuoti. Aš siūlyčiau visiems studentams, kuo anksčiau savo aplinkoje surasti vietą, kur pritaikyti įgytas žinias. Šioje situacijoje internetas gali būti labai lengvai pasiekiamas ir naudingas įrankis.
Taip pat, bendro kurso tarpe vertėtų paieškoti bendraminčių, su kuriais būtų gera ir malonu dirbti bei vystyti kokią nors bendrą idėją. Dabartiniai bendrakursiai ateityje gali tapti Jūsų kolegomis, verslo partneriais ir ryšių mezgimas taip pat yra naudingas. Kartu galite pabandyti sukurti savo produktą ir galvoti kaip jį būtų galima parduoti. Nebūtina investuoti, bet svarbu atrasti būdą kaip pritaikyti įgytas žinias,“ – teigia pašnekovas.
KTU išsiskiria marketingo specialistų paruošimu
Pašnekovui tenka dažnai bendrauti su studentais ir neretai aukštosios mokyklos siekdamos suteikti kokybiškas žinias apie internetinį marketingą kreipiasi į „Google“ atstovus. Iš visų Lietuvos aukštųjų mokyklų ruošiančių marketingo specialistus išsiskiria Kauno Technologijų universitetas (KTU), kurio pasiekimus įrodo tarptautinis pripažinimas kasmetiniame konkurse „Google Online Marketing Challenge“. Paskutiniame, 2015 m. vykusiame konkurse, KTU studentai užėmė pirmąją vietą pasaulyje už Google+ socialinių tinklų marketingo strategiją.
„Šis konkursas yra visiškai praktinis užsiėmimas studentams, kurio metu įgyjamos realios žinios bei galima pasiekti išties gerus bei realius reklaminės kampanijos rezultatus internete. Mums labai lengva bendradarbiauti su tais universitetais, kurie yra patys motyvuoti, kurių nereikia įtikinėti. Toks yra KTU ir tokie yra jame dirbantys dėstytojai. Ieškodami kaip įdomiai, naudingai studentams suteikti internetinio marketingo žinių jie atrado šį konkursą jau labai seniai, pamatė jo naudą ir sistemingai dirbo. Būtent motyvuotų dėstytojų dėka darbas su šiuo konkursu vyko metai iš metų ir tai padėjo pasiekti labai gerų rezultatų bei tapti lyderiais.“