„Pagal įvairius skaitmeninės pažangos rodiklius, Lietuva jau lenkia europinius vidurkius. Gyventojai kasdienius reikalus tvarko internetu ir vis dažniau tą daro išmaniuoju telefonu. Tačiau prie savo interneto banko 80 proc. klientų vis dar jungiasi naudodami kodų korteles. Norint užtikrinti, kad šalyje populiarėtų elektroninės paslaugos, labai svarbu suteikti gyventojams ir verslui patogius ir saugius įrankius. Tikime, kad „Smart-ID“ turėtų tapti plačiai naudojamu įrankiu ir prisidėti prie bendro šalies skaitmeninio progreso,“ – komentuoja „Swedbank“ Lietuvoje vadovė Dovilė Grigienė.
„Greitėjant gyvenimo tempui vis daugiau reikalų tvarkome nuotoliniu būdu, nepaleisdami iš rankų mobiliojo telefono, 39 proc. mūsų klientų jungiasi prie interneto banko mobiliuoju telefonu ar planšete. Todėl klientams siūlome dar vieną nemokamą, paprastą ir naujausius saugumo reikalavimus atitinkančią prisijungimo prie interneto banko priemonę. Tikimės, kad šis sprendimas bus patogus mūsų klientams ir dar labiau prisidės prie elektroninių paslaugų plėtros“, - sako Vaidas Žagūnis, SEB banko valdybos narys ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.
Prognozuojama, kad dėl ypatingo saugumo ir patogumo programėlė „Smart-ID“ ilgainiui taps populiaresnė už slaptažodžių korteles ir generatorius.
Parsisiuntus galima iškart naudoti
Klientams, norintiems pradėti naudotis programėle „Smart-ID“, tereikės ją atsisiųsti ir susikurti savo paskyrą. Užregistruoti asmeninę paskyrą galima naudojantis dabartine savo prisijungimo priemone – slaptažodžių kortele ar generatoriumi, mobiliuoju ar elektroniniu parašu.
Saugumui užtikrinti – du PIN kodai
Registruojant „Smart-ID“ paskyrą iš viso reikės susikurti du tik klientams žinomus ir jų pačių sugalvotus PIN kodus. Pirmasis PIN kodas – iš ne mažiau kaip 4 skaitmenų – bus skirtas prisijungti prie interneto banko. Antrasis, sudarytas iš ne mažiau kaip 5 skaitmenų, – bus reikalingas tvirtinant pervedimus ir atliekant kitas operacijas.
Kitos prisijungimo priemonės išliks
Bankų klientams ir toliau bus prieinamos kitos šiuo metu naudojamos prisijungimo priemonės. Ši nauja nemokama identifikavimo priemonė papildys šiuo metu siūlomų prisijungimo prie interneto banko priemonių spektrą ir klientai galės pasirinkti jiems patogiausią, priimtiniausią variantą ar jų derinį.
Visgi prognozuojama, kad dėl ypatingo patogumo ir saugumo „Smart-ID“ sprendimas bus labiausiai patrauklus dabartiniams slaptažodžių kortelių naudotojams. Jungiantis su jomis, didesnius pervedimus reikia patvirtinti ne tik kodu iš kortelės, bet ir papildomu saugumo kodu, kuris siunčiamas SMS žinute. Jiems su „Smart-ID“ pervesti pinigus bus žymiai paprasčiau ir greičiau.
Apie „Smart-ID“ ir programėlės kūrėją „SK ID Solutions“
„Smart-ID“ – tai el. parašo programėlė, kurią galima parsisiųsti į išmanųjį telefoną ar planšetę ir naudoti jungiantis prie el. paslaugų bei tvirtinant operacijas. „Smart-ID“ paslaugos teikėjas yra Estijos įmonė „SK ID Solutions“. Įmonė yra įtraukta į oficialų Europos Sąjungos (ES) patikimų paslaugų teikėjų sąrašą, yra pirmoji ir vienintelė kvalifikuoto el. parašo e-Seal teikėja visoje ES, turi daugiau nei 15 metų patirties el. sertifikavimo srityje bei glaudžiai bendradarbiauja su Estijos viešuoju sektoriumi. „SK ID Solutions“ sukūrė ir palaiko visą eID infrastruktūrą Estijoje, šioje šalyje teikia paslaugas daugiau nei 600 įmonių ir 600 tūkst. vartotojų.
„Smart-ID“ yra atviras sprendimas, kuriuo gali naudotis įvairūs el. paslaugų teikėjai. Įmonė numato kreiptis dėl nacionalinio sertifikavimo ir suteikti „Smart-ID“ kvalifikuoto parašo statusą. Tai reiškia, kad šis įrankis ateityje galėtų būti plačiai naudojamas ir privačiojo, ir viešojo sektoriaus įmonių.