Finansų krizė meta naują iššūkį Jungtinių Valstijų laikraščių pramonei, kuri ir taip priversta grumtis dėl išlikimo interneto epochoje. Tuo tarpu Europos žiniasklaidos pramonei krizė beveik neatsilieps, pirmiausia dėl europiečių skaitymo tradicijų, rašo verslo portalas VFM.ru.
Per pastaruosius dvejus metus Jungtinėse Valstijose bankrutavo apie 40 laikraščių, pranešė „New Yrk Times“ direktorė Jill Abramson.
„Dėl nuosmukio daugeliui teko perkelti popierinę žiniasklaidą į internetinių publikacijų formatą“, - sakė vyriausiasis „Slate“ redaktorius Jacobas Weisbergas.
„Manau, JAV ir Europą šiuo aspektu visų pirma skiria tai, kad Europoje laikraščių skaitymo tradicija yra daug tvirčiau įsišaknijusi ir jos atsisakyti yra sunkiau“, - sakėAngela Mills Wade, „European Publishers’ Council“ leidėjų tarybos direktorė.
Interaktyvaus ir internetinio formato elementų integracija gali pritraukti jaunimo auditoriją. Europoje pastebima visur ta pati problema: senstantys gyventojai, neskaitantis jaunimas, reklamos pajamų smukimas, mažėjančios rinkos.
Visame pasaulyje leidėjai bando mažinti pajamas. Rimtos struktūrinės permainos laukia ne vieno leidinio. „The New York Times“ 1993 metais įsigijo „Boston Globe“ už 1,1 mlrd. dolerių. Pastaraisiais metais laikraščio pajamos iš reklamos stipriai sumažėjo, praėjusiais metais patirti nuostoliai siekė 50 mln. dolerių, o šiais metais prognozuojami dar didesni nuostoliai - 85 mln. dolerių.
Rimtų pokyčių gali sulaukti ir laikraščiai „The Chicago Tribune“, „The Los Angeles Times“, JAV žiniasklaidos kompanija „Tribune“ ir kt.
Daugelio ekspertų nuomone, žiniasklaidos elementų integracija, kaip ir aukšta produkto kokybė, gali užtikrinti laikraščių išlikimą.
Tuo tarpu dabar svarbiausia nuspręsti – kokie straipsniai turi pasirodyti spaudoje ir elektroninėje versijoje ir kas turi būti prieinama nemokamai.