• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rusijos naftos tanklaivis bandė nuslėpti savo buvimo vietą ir taip veikiausiai siekė išvengti sankcijų. Tai tik dar vienas iš daugybės įrodymų, kad su Maskva susiję verslai siekia sušvelninti naftos eksporto apribojimus, įvestus atsakant į Vladimiro Putino režimo agresiją Ukrainoje, rašo „Financial Times“.

Rusijos naftos tanklaivis bandė nuslėpti savo buvimo vietą ir taip veikiausiai siekė išvengti sankcijų. Tai tik dar vienas iš daugybės įrodymų, kad su Maskva susiję verslai siekia sušvelninti naftos eksporto apribojimus, įvestus atsakant į Vladimiro Putino režimo agresiją Ukrainoje, rašo „Financial Times“.

REKLAMA

Nevyriausybinės organizacijos „Global Fishing Watch“ išvados, kurias nepriklausomai patikrino „Financial Times“, buvo paskelbtos, kai laivybos brokeriai perspėjo, kad Rusija turi daugiau nei 100 tanklaivių „šešėlinį laivyną“, kuriuo gabena žaliavinę naftą ir siekia apeiti Europos Sąjungos draudimą importuoti jūra gabenamą naftą bei G7 iniciatyvą nustatyti viršutinę rusiškų naftos produktų kainų ribą. Baudžiamosios priemonės įsigaliojo gruodžio 5 dieną.

„Pastaraisiais mėnesiais pastebėjome, kad Rusijos tanklaiviai vykdo, kaip atrodo mums, eksperimentinius maršrutus“, – tikino Samiras Madani, TankerTrackers.com įkūrėjas ir vadovas. TankerTrackers.com teikia ataskaitas apie žaliavinės naftos siuntas.

REKLAMA
REKLAMA

„Global Fishing Watch“ siekia apsaugoti žuvininkystę, todėl stebi slaptą laivybą. Organizacija aptiko, kad 138 m ilgio rafinuoto kuro tanklaivis „Kapitan Schemilkin“ pristatė dvi siuntas, pasinaudodamas Venesuelos ir Irano sugalvotas sankcijų apėjimo būdais. Abiem šioms šalis yra taikomi draudimai eksportuoti naftą.

REKLAMA

Remiantis tyrimo išvadomis, pirmą kartą atviroje jūroje esančioje švartavimosi vietoje netoli Maltos laivas lankėsi gegužės–liepos mėnesiais. Po mėnesio jis buvo pastebėtas prie „Techecik“ elektrinės Šiaurės Kipre. Abiem atvejais tanklaivis per savo automatinės identifikavimo sistemos (AIS) atsakiklį – saugos įtaisą, kuris nuolat transliuoja laivo padėtį – perduodavo klaidingas pozicijas, rodydamas, kad jis plaukioja ratu Graikijos vandenyse.

REKLAMA
REKLAMA

Europos Sąjunga uždraudė jūra gabenamų Rusijos žaliavinės naftos krovinių importą. Vasarį turėtų įsigalioti ir naftos produktų importo draudimas.

Jungtinės Amerikos Valstijos su G7 valstybėmis, Europos Sąjunga ir Australija taip pat pasiekė, kad būtų nustatyta viršutinė kainos riba ties 60 JAV dolerių už barelį rusiškai naftai.

Bet kuris tanklaivis, gabenantis rusišką naftą, kurios kaina viršija šią ribą, neteks prieigos prie vakarietiškų draudimo ir kitų jūrinių paslaugų, kurios yra pasaulinės laivybos pramonės pagrindas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kapitan Schemilkin“ elgesys, palyginti su kitomis įgulomis, kurios, pavyzdžiui, siųsdavo signalus, kad plaukia tobulomis geometrinėmis formomis, dar buvo visai subtilus. „Global Fishing Watch“ ir dar vienoje nevyriausybinėje organizacijoje – „SkyTruth“ – dirbantis Bjornas Bergmanas sakė: „Pastebime daugybę klaidingų kelių. Jie atrodo vis tikresni.“

REKLAMA

„Global Fishing Watch“ veiklą, susijusią su klastočių atskleidimu, finansuoja JAV gynybos departamento Gynybos inovacijų skyrius, kaip programos, skirtos suprasti palydovinės navigacijos ir stebėjimo sistemų trūkumus, dalį.

Naudojantis Europos kosmoso agentūros radarų palydoviniais vaizdais „Global Fishing Watch“ įrodė, kad „Kapital Schemilkin“ buvo ne tose lokacijose, kuriose laivo įgula deklaravo esanti. „Plant Labs“ nuotraukose buvo pastebėtas dar vienas tokio paties dydžio laivas, kuris savo pozicijos neskelbė. Jis buvo aptiktas netoli Maltos, o vėliau prie šiaurinės Kipro pakrantės.

REKLAMA

„Global Fishing Watch“ taip pat išsiaiškino, kad kai laivas tvirtino plaukiantis prie Graikijos, jo signalus kartais užfiksuodavo kitoje Viduržemio jūros pusėje įrengti telekomunikacijų palydovai. Negana to, buvo užfiksuoti net keli atvejai, kai „Kapitan Schemilkin“ per AIS pranešė kitiems laivams, kad plaukia į Maltą ir Šiaurės Kiprą.

„Rechmortrans“, Rostove įsikūrusi bendrovė, kuriai priklauso „Kapitan Schemilkin“, neatsakė į užklausas pakomentuoti šią situaciją. Vienas „Rechmortrans“ direktorių taip pat užima vadovaujamąją poziciją kitoje bendrovėje, kuriai 2021 m. JAV įvedė sankcijas, kai vienas iš jos laivų du kartus išvyko į Venesuelą.

B. Bergamans teigė: „AIS yra atvira sistema, taigi ji yra lengvai pažeidžiama. Tačiau... mes sugebėjome rasti patikimus sprendimus, kaip galima aptikti deklaruojamos vietos manipuliacijas. Taigi tai daryti nusprendę laivų operatoriai paprasčiausiai atkreipia į save mūsų dėmesį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų