„Didesni „Orlen Lietuva“ pervežimų kiekiai atsiliepia mūsų bendrovės pajamoms, todėl išaugusi naftos produkcijos pakrova mus tikrai džiugina. Visa logistikos ir technologinė darbų pusė vyksta pagirtinai gerai, tačiau esame sunerimę dėl tarpusavio atsiskaitymų, sutarties sąlygų laikymosi“, - sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Šiai dienai „Orlen Lietuva“ įsiskolinimas „Lietuvos geležinkeliams“ siekia apie 13 mln. litų. Dėl jo geležinkelių bendrovė Vilniaus apygardos teismui yra pateikusi ieškinį.
„Tikrai neramu dėl „Orlen Lietuva“ padėties naftos rinkoje. Mes užjaučiam bendrovę, kaip didelę savo partnerę, kuri generuoja mums maždaug 13 procentų pajamų per metus ir ne kartą ieškojome bei siūlėme būdų jiems padėti“,- teigė S. Dailydka.
„Lietuvos geležinkeliai“ anksčiau skelbė, kad „Orlen Lietuvai“ sudėtingoje situacijoje gelbėtų papildomos naftos perdirbimo galimybės. Tuomet, bendrovės žiniomis, ne vienas naujas klientas Mažeikių įmonei buvo pateikęs siūlymą dėl papildomo naftos kiekio perdirbimo.
„Lietuvos geležinkeliai“ buvo pateikusi „Orlen Lietuvai“ pasiūlymą, kad ji sutiktų metams padidinti Mažeikių bendrovei siūlytą ir jos atmestą 12,9 proc. nuolaidą tarifui iki 16,4 proc., jei ši su klientu pasirašytų sutartį ir ją įgyvendintų. Taip pat būtų buvusi svarstoma galimybė atsiimti Vilniaus apygardos teismui pateiktą ieškinį. „Orlen Lietuvai“ taikomų tarifų sumažinimas 16,4 proc., Mažeikių bendrovei būtų sudaręs papildomų nuolaidų už maždaug 35 mln. litų per metus.
Šį, kaip ir kitus pasiūlymus dėl nuolaidų, „Orlen Lietuva“ vadovybė atmetė.