Giedrė Sankauskaitė
Pasaulyje puikiai žinomo laisvalaikio ir sportinių batų prekės ženklo „New Balance“ produkcijos prieš keletą mėnesių Lietuvoje nebuvo kur įsigyti. Vos prieš tris mėnesius šia avalyne pradėta prekiauti parduotuvėje „Springs“. Amerikiečių kompanija „New Balance“, įsteigta daugiau kaip prieš šimtmetį, savo veiklą pradėjo gamindama ortopedinius padus. Lydinti sėkmė įkvėpė ryžtis didesniam iššūkiui – pradėti gaminti profesonalius sportinius batus. „Anksčiau beveik visi profesionalūs bėgikai bėgiodavo „New balance“ sportbačiais“, – pasakojo viena iš parduotuvės „Springs“ vadovių Justė Pupkevičiūtė. Greitai kintant batų gamybos technologijoms senieji modeliai tapo laisvalaikio batais. Todėl „New balace“ gaminamą avalynę galima susikirstyti į dvi kategorijas – laisvalaikio ir sportinius batus. Pastarieji gaminami pasitelkiant modernias technologijas. Laikosi gaminimo tradicijų Kaip savaitraščiui „Ekonomika.lt“ pasakojo J. Pupkevičiūtė, dalis „New balance“ batų gaminami rankomis. Pavyzdžiui, JAV laikomasi tam tikrų principų. „Gamyklose dirba tik amerikiečiai, o daugiau nei 70 proc. visų medžiagų yra vietinės, neimportuojamos“, – atskleidė pašnekovė. Pasak J. Pupkevičiūtės, Anglijoje gaminami „New balance“ – šeimos verslas, perduodamas iš kartos į kartą. Be to, kiekvienas darbuotojas atlieka savo vaidmenį. „Vienas žinos, kaip taisyklingai išpjauti raidę, kitas – kaip tą raidę apsiūti“, – pasakojo „Springs“ vadovė. Vis dėlto „New Balance“ gaminami ne tik Anglijoje ar JAV. „Dalis batų gaminami ir trečiosiose šalyse“, – teigė J. Pupkevičiūtė. Kuklus asortimentas J. Pupkevičiūtės teigimu, atidaryti pirmą Lietuvoje parduotuvę, prekiaujančią „New Balance“ avalyne, paskatino maža batų pasiūla mūsų šalyje. „Lietuvoje mažas batų asortimentas, – teigė pradedančioji verslininkė. – Dar didesnė bėda –išsirinkti batus vyrams.“ Pasak moters, galima rasti gerą daiktą, tačiau dažniausiai jis yra labai brangus. „Springs“ savininkai sako siūlantys kokybišką, stilingą produktą „protingą“ kainą. „Mūsų tikslas yra, kad produktas būtų kokybiškas, skoningas ir jį būtų galima įsigyti už protu suvokiamą kainą“, – teigė J. Pupkevičiūtė. Pasak jos, „Springs“ parduotuvės klientas yra trisdešimtmetis, kuris aklai nesivaiko mados tendencijų. „Tai žmogus, žinantis, ko nori, ieškantis kokybės bei patogumo“, – kalbėjo pašnekovė. Sunku rasti gerą darbuotoją „Springs“ parduotuvėje šiuo metu dirba du darbuotojai. J. Pupkevičiūtės teigimu, vienas iš didesnių iššūkių pradedant veiklą Lietuvoje buvo rasti pardavėją, kuris tikėtų verslu taip, kaip tiki savininkai. „Netikiu darbuotojais, kurie tik sėdi ir batus pardavinėja“, – prisipažino viena iš „Springs“ savininkų. Pasak jos, geras pardavėjas turi mėgti kurti, norėti pasireikšti. „Sunku tokių rasti“, – savaitraščiui teigė verslininkė. J. Pupkevičiūtė pasakojo, kad ateityje „Springs“ parduotuvėje klientai galės įsigyti ne tik „New Balance“ batų. Jau artimiausiu metu palnuojama pradėti prekiauti dar vienu prekės ženklu. Verslininkė savaitraščiui prasitarė, kad tai bus vyriški batai, o ateinantį pavasarį, pasak jos, planuojama pristatyti dar du prekės ženklus, kurių iki šiol Lietuvoje nebuvo. „Springs“ parduotuvėje galima įsigyti moteriškų, vyriškų bei vaikiškų batų. Pastarųjų kainos prasideda nuo 189 litų. Tiek vyrams, tiek moterims pigiausia batų pora čia gali kainuoti 249 litus. Klientams, norintiems įsigyti rankų darbo batus, teks sumokėti ir 389 litus.