Internetą okupuoja naminės katės
Pastaraisiais metais katės tapo fenomenaliu reiškiniu internetinėje erdvėje. Vien „YouTube“ paskyroje galima rasti kelis milijonus vaizdo įrašų, kuriuose katės užfiksuotos pačiose netikėčiausiose situacijose. 2012 m. pradžioje populiariausio pasaulyje socialinio tinklo „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas skelbė, kad net 75 % viso interneto turinio valdys katės ir, atrodo, jo spėjimai pildosi. Įdomu ir tai, kad šiandien pasaulyje ne mažiau nei Kanų filmų festivalis tapo svarbūs kačių vaizdo apdovanojimai, kurie sulaukia keliasdešimties tūkstančių kačių mylėtojų dėmesio.
Pirmojo Lietuvoje portalo apie kates Meu.lt įkūrėjas Vytautas Petrašiūnas pasakoja šiais gyvūnais susižavėjęs dėl jų ypatingo gebėjimo atkreipti įvairaus amžiaus žmonių dėmesį: „Dirbdamas komunikacijos versle stebėjau aplinkinių pomėgį pasijuokti iš vaizdo įrašų ar nuotraukų su katėmis specialiose interneto svetainėse, kurios suvienija milijardus kačių mylėtojų. Sukūrę tokią erdvę Lietuvos kačių mylėtojams pastebime, kad ir lietuviai katėmis domisi ne mažiau nei dienos aktualijomis“, – sakė portalo Meu.lt įkūrėjas Vytautas Petrašiūnas.
Katės reklamose
Tarptautinės kasmetinės kačių parodos, vyksiančios lapkričio 24–25 d. PLC „Panorama“, organizatorė, Lietuvos gyvūnų augintojų prezidentė, Renata Citovič teigė, kad retųjų kačių augintojai vis dažniau sulaukia pasiūlymų jų augintinius filmuoti reklamose. „Dažniausiai pasiūlymų dalyvauti reklaminių klipų filmavimuose sulaukia tradicinės išvaizdos katės, atrodančios labai meiliai. Reklamose populiariausios škotų nulėpausių, škotų nulėpausių ilgaplaukių bei britų trumpaplaukių veislių katės, kurios į filmavimus kartais keliauja net tūkstančius kilometrų“, – pasakojo R. Citovič.
Pasak reklamos agentūros „Love“ kūrybininko Gabrieliaus Jucevičiaus, katės dažniausiai pasirodo trijų tipų reklamose: pristato produktus ar paslaugas katėms; atlieka herojaus vaidmenį siekiant išvystyti siužetą (pavyzdžiui, pieno produktų reklamose); sukelia tam tikrą emociją atlikdamos antraeilį vaidmenį (leisdamos žmonėms džiaugtis „buvimu“ reklamoje).
„Prieš keletą metų viena žinomiausių pasaulyje alkoholinių gėrimų gamintoja, pasinaudojusi reklamoje suvaidinusiu katinu, prekės ženklo vertę padidino daugiau nei puse milijardo eurų. Pernai daug juoko tarp reklamos specialistų sulaukė internetinėje erdvėje išpopuliarėjęs trumpas „vaidybinis“ filmas, kuriame bandoma įrodyti, kad visus juokingus vaizdelius apie kates sukūrė viena kompanija „Kittywood Studios“, – įspūdžiais apie kačių fenomeną reklamoje dalinosi G. Jucevičius.
Japonai katėmis džiaugiasi kačių kavinėse
Dėl įstatymo, leidžiančio kates auginti tik nustatyto dydžio apartamentuose, dauguma japonų katėmis pasidžiaugti vyksta į specialias kavines, kuriose auginamos pačių įvairiausių veislių katės. Tokios „Cat Cafe“ kavinės lankytojas bus paprašytas savo batus palikti prie durų ir nusiplauti rankas specialiu dezinfekuojamuoju skysčiu. Tik tai padarius galima užsisakyti arbatos ir... mėgautis keliasdešimties įvairiausių kačių draugija!
Katės gydo
Kad medžioti jau seniai nebėra pagrindinis kačių darbas patvirtina faktas, kad vis daugiau žmonių kates augina dėl visai kitų priežasčių. Atlikti tyrimai rodo, kad katės gali gydyti. Pasirodo, katės murkimas normalizuoja žmogaus energetinę apykaitą, atpalaiduoja. Kai kurie mokslininkai mano, kad katės gydo ir atlieka refleksoterapiją, savo pėdutėmis masažuodamos žmogaus kūną.
Šiandien tuo mėgaujasi žmonės auginantys kates namuose, tačiau galbūt išauš diena, kai kačių terapija paremtą gydymo kabinetą turėsime ir Lietuvoje?