• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmosiomis spalio mėnesio dienomis keliuose žuvo 3 dviratininkai, 6 dviratininkai – sužeisti.

4

Pirmosiomis spalio mėnesio dienomis keliuose žuvo 3 dviratininkai, 6 dviratininkai – sužeisti.

REKLAMA

Dviratininkų gyvybės – jų pačių rankose

Pirmosios spalio mėnesio dienos keliuose dviračius vairuojantiems asmenims buvo ypač nelaimingos. Per 4 dienas (spalio 1–4 d.) policija užregistravo 9 eismo įvykius, kuriuose gyvybių neteko 3 dviračius vairavę žmonės, 41 ir 55 m. vyrai ir 76 m. moteris. Tokiuose įvykiuose buvo sužeisti 2 nepilnamečiai, vairavę dviračius, 1 eismo įvykis įvyko dėl neblaivaus dviratininko kaltės.

REKLAMA
REKLAMA

Skaudūs eismo įvykiai, kuriuose sužeidžiami arba žūsta dviračius vairavę asmenys, įvyksta dėl įvairių priežasčių, tačiau dažnai lemtingais tampa pavojingi Kelių eismo taisyklių pažeidimai, saugumo reikalavimų nesilaikymas, abejingumas saugiam eismui, dėmesio savisaugos priemonėms stoka, sveikatos būklės nepaisymas ir girtumas. Pagrindinė dviratininkų klaida, įtakojanti tragiškus įvykius keliuose, yra ta, kad neretai dviračius vairuojantys asmenys pamiršta, kad dalyvaudami eisme jie yra labai pažeidžiami, o rizika, kad eismo įvykio metu gali patirti sunkius arba mirtinus sužalojimus, yra didžiulė.

REKLAMA

Vairuojantieji dviračius dažnai nepaiso draudimo važiuoti pėsčiųjų perėjomis, važiuoja pėsčiųjų takais ir šaligatviais, sukeldami pavojų pėstiesiems. Neretai, važiuodami važiuojamąja dalimi, ypač miestuose ir gyvenvietėse, dviratininkai nedėvi ryškiaspalvių liemenių su šviesą atspindinčiais elementais, dviračiai būna netvarkingi, nedegančiais žibintais. Dviračių vairuotojai nepaiso reikalavimo, artėjant prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais sumažinti važiavimo greitį, o toliau važiuoti, tik įsitikinus, kad važiuoti saugu, taip pat neatsižvelgia į rekomendacijas nulipti nuo dviračio, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, važiuoti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

REKLAMA
REKLAMA

Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, nesilaikydami saugumo reikalavimų, važiuodami be šviesų, be atšvaitų, be ryškiaspalvių liemenių, neatsakingai ir neatsargiai eisme dalyvaujantys dviratininkai tampa nematomais transporto priemones vairuojantiems asmenims.

Vairuotojai dažnai nenuspėja dviračio važiavimo greičio ir trajektorijos, ypač esant intensyviam eismui. Lietus, dulksna, rytinė prieblanda ar vakaro sutemos labai blogina matomumą, sudėtingos važiavimo sąlygos sukelia papildomą pavojų labai pažeidžiamiems eismo dalyviams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, kasdien šalies keliuose įvyksta bent 1 eismo įvykis, kuriame sužalojamas dviratį vairavęs žmogus. Per 9 šių metų mėnesius, šalies keliuose žuvo 10 dviratininkų, daugiausia jų, 3 žmonės, žuvo Utenos apskrityje, 2 dviratininkai žuvo Vilniaus apskrities teritorijoje. Eismo įvykiuose sužeista 213 dviračius vairavusių asmenų, trečdalis sužeistų dviratininkų – nepilnamečiai. Šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais policijos pareigūnai šalies keliuose išaiškino 10 790 dviračius vairavusių asmenų padarytų Kelių eismo taisyklių pažeidimų.

REKLAMA

Per 4 dienas – 9 eismo įvykiai

Šių metų spalio mėnesį įvykę eismo įvykiai, kuriuose žuvo arba sužeisti dviračių vairuotojai:

1. Spalio 2 d., 13 val. 24 min. Vilniuje, Ozo g., 17-metis jaunuolis, vairuodamas dviratį ir važiuodamas šaligatviu, atsitrenkė į kelyje sustojusio automobilio galinę dalį. Dviratį vairavęs vaikinas gydomas ambulatoriškai.

REKLAMA

2. Spalio 3 d. 6 val. 25 min. Vilniaus r., Bezdonių k., automobilis „Audi A6“, vairuojamas 39 m. vyro, partrenkė ir mirtinai sužalojo priešpriešiais nuokalne dviračiu važiavusį 55 m. vyrą.

3. Spalio 3 d. 7 val. 50 min. Kėdainiuose, Jono Basanavičiaus gatvėje, 42 m. moteris, vairuodama taksi automobilį „Opel Zafira“, iš šalutinio kelio sukdama į kairę, nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio dviračio, vairuojamo 62 m. vyro, ir su juo susidūrė. Eismo įvykio metu buvo sužalotas dviračio vairuotojas, kuris dėl patirtų sužalojimų paguldytas į ligoninę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4. Spalio 3 d. 12 val. 55 min. Pakruojo r., kelyje Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys, nereguliuojamoje sankryžoje, krovininis automobilis „DAF“, vairuojamas 43 m. vyro, partrenkė staiga iš šalutinio į pagrindinį kelią dviračiu išvažiavusį 41 m. vyrą, kuris nuo sužalojimų ligoninėje mirė.

REKLAMA

5. Spalio 3 d. 17 val. 17 min. Panevėžyje, Savitiškio gatvėje, nereguliuojamoje sankryžoje su Savitiškio skersgatviu, nenustatyto asmens vairuojamas mopedas kliudė pėsčiųjų taku dviračiu važiavusią 66 m. moterį. Mopedo vairuotojas iš eismo įvykio vietos pasišalino. Sužeista dviratininkė gydoma ligoninės traumatologijos skyriuje.

REKLAMA

6. Spalio 3 d., 18 val. 22 min. Šiauliuose J. Jablonskio g. automobilis „Ford“, vairuojamas 59 m. vyro, partrenkė pėsčiųjų perėja dviračiu važiavusią 17 m. paauglę. Dėl patirtų sužalojimų mergina buvo pristatyta į ligoninę.

7. Spalio 3 d. 20 val. 22 min., Panevėžyje, Klaipėdos ir Nemuno g. sankryžoje neblaivus 52 m. vyras, vairuodamas dviratį, įvažiavo į reguliuojamą pėsčiųjų perėją degant raudonam šviesoforo signalui ir susidūrė su jam iš dešinės pusės, degant žaliam šviesoforo signalui, važiuojančiu automobiliu ,,VW Passat“, kurį vairavo 28 m. vyras. Sužeistam dviratį vairavusiam vyrui buvo nustatytas 1,05 prom. girtumas, vyras gydomas ligoninės Neurochirurgijos skyriuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

8. Spalio 4 d. 10 val. 04 min. Kazlų Rūdoje, Vytauto g. ir Lietuvos Partizanų g. sankryžoje, šalutiniu keliu važiavęs 49 m. vyro vairuojamas vilkikas „MAN“ nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio dviračio, kurį vairavo 76 m. moteris. Krovininiam automobiliui susidūrus su dviračiu, įvykio vietoje žuvo dviratį vairavusi moteris.

REKLAMA

9. Spalio 4 d. 18 val. 32 min. Kauno r., Teleičių k., 24 m. vyras, vairuodamas dviratį, iš šalutinio kelio įvažiavo į pagrindinį kelią, nepraleidęs 36 m. moters vairuojamo automobilio „VW Passat“, ir su juo susidūrė. Įvykio metu susižalojo pats dviratininkas, vyras gydomas ambulatoriškai.

Policijos dėmesys dviračių vairuotojams

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad spalio mėnesį policijos pareigūnai visoje šalyje vykdo respublikines prevencines priemones, kurių metu bus atliekama sustiprinta pėsčiųjų ir dviračių vairuotojų kontrolė. Pareigūnai atkreipia dėmesį į dviratininkų saugumą, atšvaitų, kitų šviesą atspindinčių elementų naudojimą, vykdydami sustiprintą Kelių eismo taisyklėse nustatytų reikalavimų dviračių vairuotojams kontrolę, prižiūrėdami kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų laikymąsi, vykdydami  saugos priemonių,  dviračių vairuotojų ryškiaspalvių liemenių su šviesą atspindinčiais elementais naudojimo kontrolę.

REKLAMA

Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai primena, kad Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 131 str. yra numatyta administracinė atsakomybė už asmenų, vairuojančių dviračius, pėsčiųjų, vadeliotojų Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Šiems eismo dalyviams, pažeidus Kelių eismo taisyklių reikalavimus, skiriamos nuo 23 iki 202 eurų piniginės baudos.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindiniai reikalavimai, kurių privalu laikytis, vairuojant dviratį:

Važiuodamas važiuojamąja dalimi, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, taikomi abu reikalavimai.

Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą. Jaunesniems dviratininkams tai privalomas reikalavimas.

Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Šaligatviu, viena eile, leidžiama važiuoti tik tais atvejais, kai dviračių tako ar juostos arba tinkamo kelkraščio nėra arba jais važiuoti neįmanoma. Visais atvejais dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus.

Prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir kirsti važiuojamąją dalį vedantis dviratį.

Artėjant prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privaloma sumažinti važiavimo greitį ir galima tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

REKLAMA

Dviračio vairuotojas, norėdamas kirsti važiuojamąją dalį ten, kur eismas nereguliuojamas, privalo praleisti važiuojamąja dalimi važiuojančias transporto priemones.

Dviračių vairuotojams draudžiama:

važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus Taisyklėse nustatytus atvejus;

važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;

važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;

vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;

vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;

būti velkamiems kitų transporto priemonių;

vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;

važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones;

važiuoti pėsčiųjų perėjomis.

Visi reikalavimai dviračių vairuotojams, kurių privalu laikytis, dalyvaujat viešajame eisme yra nurodyti Kelių eismo taisyklių VIII sk. Taisyklėse nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų