Sostinės vadovai dovanų lietumi ir premijomis tildo vairuotojus, kad jie nieko nepasakotų, kur ir kokiais tikslais po darbo tarnybiniais automobiliais keliauja Vilniaus savivaldybės politikai, rašo „Lietuvos rytas“.
Praėjus kelioms dienoms po spalio pabaigoje kilusio skandalo, kai paaiškėjo, jog miesto valdžia tarnybiniais automobiliais važiuoja kur nori ir kada nori, savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas išleido įsakymą, kuriuo darbuotojams skyrė priedus prie atlyginimų.
Kaip nurodoma įsakyme, už skubių, svarbių ir sudėtingų užduočių vykdymą spalį prie tarnybinių atlyginimų iš darbo užmokesčio fondo ekonomijos priedai skirti ir vairuotojams.
100 procentų priedus gavo mero Juozo Imbraso vairuotojas Petras Čičelis, taip pat vicemerų Arūno Štaro, Algirdo Paleckio, Evaldo Lementausko, Arturo Liudkovskio vairuotojai Janas Rusas, Piotras Karpovas, Valdas Andrijauskas ir Gintas Petrulionis.
Priedai prie atlyginimų buvo skirti ir kitiems savivaldybės vairuotojams. Bet 100 procentų didesnę algą gavo tik minėti vairuotojai. Kiti sulaukė tik 50-70 procentų dydžio priedų.
Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija (VTEK) savivaldybės vadovų keliones svarstys lapkričio 8-osios posėdyje. Šios komisijos patarėjas Gediminas Sakalauskas svarstė, kad vairuotojams priedai prie atlyginimų galbūt buvo skirti ir dėl to, kad jie, vežiodami po darbo valdininkus, dirbo viršvalandžius.
G.Paluckas patvirtino, kad savivaldybės vairuotojams tenka dirbti ir viršvalandžius, todėl priedai prie atlyginimų jiems - būtinybė.
Administracijos direktorius tikino, kad savivaldybės vairuotojų algos - labai mažos - tesiekia 800 litų. Todėl, anot G.Palucko, išėjus iš darbo trims vairuotojams, likusius nutarta paskatinti.
Spalio pabaigoje į viešumą iškilo, kaip baigus darbą vairuotojas E.Lementauską veža į alkoholinių gėrimų parduotuvę. Po to vicemeras tęsia kelionę į kavinę Vilniaus pakraštyje, kur pietauja su partijos kolegomis.
Taip pat užfiksuota, kaip J.Imbrasą tarnybinis automobilis po darbo veža namo.
Nevengė tarnybiniais automobiliais savais reikalais pasinaudoti ir žemesnės grandies valdininkai.
VTEK ne kartą yra aiškinusi, jog nei iš darbo į namus, nei iš namų į darbą važiuoti nėra tarnybinė reikmė, ir tokiais atvejais tarnybinis automobilis neturėtų būti naudojamas.