• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus miesto savivaldybė apgailestautų, jeigu būtų atšaukta nuo vasario 10 dienos galiojanti tvarka, pagal kurią automobilių greitis matuojamas ne slapčia, o tik per specialius reidus, prieš tai informavus visuomenę.

REKLAMA
REKLAMA

"Budėjimas pasislėpus - išskirtinė posovietinių šalių policijos praktika. Pažiūrėkime į Europos valstybių praktiką - policija turi eismą kontroliuoti viešai ir atvirai", - sako meras A. Zuokas.

REKLAMA

Policijos generalinis komisaras Vytautas Grigaravičius antradienį nurodė Vilniaus miesto Vyriausiojo policijos komisariato vadovui Erikui Kaliačiui atšaukti sprendimą automobilių greitį sostinės gatvėse matuoti tik per specialius reidus. Savo nurodymą V. Grigaravičius motyvavo Eismo priežiūros tarnybos vyresniojo komisaro Jono Blaževičiaus tarnybiniu pranešimu, kuriame reiškiamas susirūpinimas dėl padidėjusio avaringumo sostinėje. Minėtą sprendimą V. Grigaravičius priėmė po pirmadienį Prezidentūroje vykusio pokalbio su prezidento patarėjais Remigijumi Aču bei Visvaldu Račkausku.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu sostinės Savivaldybės tvarkos palaikymo ir priežiūros skyriaus vedėjas Darius Šaluga sako esąs įsitikinęs, kad greičio kontrolės pasikeitimai neigiamos įtakos avaringumui neturi. Sostinės kelių policijos duomenimis, nuo šių metų sausio 1 dienos per eismo nelaimes Vilniuje žuvo 12 žmonių ir tik trim ar dviem atvejais mirtis galima sieti su greičiu. Keturi pėstieji žuvo eidami per gatvę ne pėsčiųjų perėjose, dvi mirtinos avarijos kilo vairuotojams nepaisant kelio ženklų, dar dvi - kai buvo važiuojama, nepaisant raudono šviesoforo signalo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Statistika mūsų pusėje, tačiau ja gali būti manipuliuojama", - įsitikinęs D. Šaluga. Jo žodžiais, atsisakyti slapto greičio matavimo praktikos buvo nuspręsta ieškant išeities iš nepatenkinamos eismo saugumo situacijos, kad kelių policininkai be reikalo nesiveltų į konfliktines situacijas ir turėtų daugiau laiko budėti gatvėse ir tose vietose, kur jie labiausiai reikalingi.

REKLAMA

Kaip pabrėžiama Savivaldybės pranešime spaudai, prieš paskelbiant naują iniciatyvą, policijos ataskaitose ir statistikoje dažnai būdavo pabrėžiama, kad pavieniai eismo policijos patruliai greitį kontroliuoja tose vietose, kur avaringumas mažas, tačiau didelė tikimybė, kad vairuotojai gali viršyti greitį. Tai nebuvo paslaptis ir eismo dalyviams. Atsitiktinis greičio matavimas sudarė puikias sąlygas klestėti korupcijai. Organizacijos "Transparency International" duomenimis, kelių policiją Lietuvos gyventojai laiko labiausiai korumpuota institucija.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų