UAB „Baltic Engineers“ kartu su Islandijos valstybės įmone „Isavia“ ir „THG architektar“ sostinėje laimėjo VĮ „Oro navigacija” surengtą 8000 kv. m. Regioninio skrydžių valdymo centro pastatų komplekso projektavimo konkursą. Projektuojant vieną ekonomiškiausių Lietuvoje valstybinių pastatų, bus siekiama aukščiausios A energetinio efektyvumo klasės. Naujas ir didesnis centras turėtų iškilti 2016 m. rudenį, atokiau nuo Vilniaus oro uosto. Jame bus įdiegtos šiuolaikinės IT technologijos, kurios leis valdyti lėktuvų skrydžius, nutolusius per tūkstančius kilometrų.
„Mūsų pagrindinis tikslas, dirbant ties šiuo projektu, yra užtikrinti, kad skrydžių valdymo centras atitiktų Europos sąjungos keliamus saugumo ir patikimumo reikalavimus. Taip pat svarbu atsižvelgti ir į vyraujančias šiuolaikines tendencijas – mažintime valdymo sąnaudas, todėl centras bus įkurtas atokiau nuo oro uosto bei miesto centro”, - sako Darius Kvedaras, UAB „Baltic engineers” generalinis direktorius.
Pastatų kompleksas projektuojamas, pasitelkus pažangiausią Informacinio pastato modeliavimo – BIM (angl. Building information modeling) – programinę įrangą bei BIM projekto valdymo standartus. Pasak D.Kvedaro, naudojant šią šiuolaikinę projektų valdymo metodiką, kiekviename etape yra kontroliuojama projekto kokybė, darbų terminai, resursai, statybos biudžetas, o vėliau ir statybų eiga, pastato priežiūra bei eksploatacija.
„Džiugina, kad užsakovas aktyviai dalyvauja projektavimo procese, skiria laiko ir lėšų apmokyti savo personalą, kad vėliau, užbaigus projektą, perimtų BIM modelio valdymą pastato priežiūrai ir eksploatacijai”, - teigia „Baltic Engineers” generalinis direktorius.
Naujai projektuojamame pastatų komplekse įsikurs ne tik regioninis skrydžių valdymo centras, bet ir VĮ „Oro navigacija“ administracija, taip pat bus pastatyti keli pagalbiniai ir inžinerinės paskirties pastatai, būtini centro veiklai užtikrinti.
Pastatai stovės taip, kad darbuotojai pro langus galėtų matyti kuo daugiau žalumos, o koridoriuose iš bet kurio taško pasiektų natūrali šviesa. Dėl specifinių funkcijų ir saugumo reikalavimų pastatų sienos bus liejamos iš monolitinio gelžbetonio. Pastatų šildymui ir vėsinimui ketinama naudoti geoterminius šilumos siurblius.
Saugumo sumetimais visos IT ir energijos tiekimo sistemos bus dubliuojamos. Numatyta, kad dingus elektros energijos tiekimui, skrydžių valdymo funkcijas bus galima vykdyti neribotą laiką. Kilus rimtam gaisrui, lėktuvų skrydžius be trikdžių būtų galima valdyti dar valandą - tol, kol funkcijos būtų perduotos kitiems centrams.