Vienu įdomiausių Lietuvos šiuolaikinio šokio kūrėjų laikomas choreografas Vytis Jankauskas lapkričio 27 d. Menų spaustuvėje pristatys šokio spektaklio „Budėjimai“ premjerą.
Po metų pertraukos pristatomo naujojo spektaklio tema choreografas pasirinko dvasinio būdravimo būseną. Kaip ir ankstesniuose V. Jankausko darbuose, „Budėjimuose“ dominuoja grynojo šokio raiška, kurią choreografas papildo naujais stilistiniais bei emociniais atspalviais.
Ypatingą dėmesį formai skiriantis menininkas teigia, jog „Budėjimuose“ galima įžvelgti besikartojantį tikėjimo, nusivylimo, išsižadėjimo ir sugrįžimo prie pasirinkto tikslo ciklą. Asociatyvia judesio plastika scenoje įkūnijamos žmogaus dvasinės transformacijos ir jo pastangos užčiuopti supančio pasaulio kaitą.
Nors „Vyčio Jankausko šokio teatro“ spektakliuose šokėjai pasižymi ypatinga atlikimo precizika, tačiau choreografas teigia, jog nesiekia techniškai sudėtingomis judesių sekomis demonstruoti jų galimybių. Pasak jo, prasmė kuriama tarp laiku ir vietoje padėtų „taškų“ ir „kablelių“, siekiant formos tikslumo ir aiškumo.
Spektaklio „Budėjimai“, kuriame be paties choreografo šoka Giedrė Kirkilytė-Jankauskienė, Giedrė Subotinaitė bei Giedrė Ubartaitė, veikėjai – žmonės vienijami vidinio būdravimo būsenos. „Manęs neapleidžia pojūtis, kad tai, kas dominuoja mūsų viešojoje erdvėje ir daro didžiulę įtaką visuomenei, neatspindi, arba tik dalinai atspindi tikrą esamų dalykų padėtį. Simpatizuoju žmonėms, kurie sugeba savyje išlaikyti dvasinį budrumą ir nepasiduoda pagrindinei srovei. Pastebiu, jog, deja, tokių žmonių mažėja. Apie juos ir šis mano spektaklis, tačiau vengiu patoso jų atžvilgiu, tai tam tikra prasme nelaimingi žmonės išgyvenantys savyje vidinę dramą, tarp tikėjimo ir neapčiuopiamybės“– teigia choreografas.
Šokėjas, choreografas, pedagogas Vytis Jankauskas laikomas vienu įdomiausių Lietuvos šiuolaikinio šokio kūrėjų. 1995 m. jis įsteigė modernaus šokio studiją, joje tebedėsto iki šiol. 1997 m. buvo įkurtas Vyčio Jankausko šokio teatras. Taip pat dėsto šiuolaikinį ir džiazo šokį, bei šokio improvizaciją Vilniaus kolegijos menų fakultete. Savo sukurtose kompozicijose choreografas bando rasti pusiausvyrą tarp formos naujumo ir emocinio poveikio.
Ne vienas V. Jankausko šokio spektaklis buvo rodytas daugelyje Lietuvos ir užsienio šiuolaikinės choreografijos festivalių, o 2004 m. spektaklis „Nuskendęs slėnis“ pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už geriausią choreografiją ir muziką.