• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Metai iš metų besitęsianti kelio Nemunėlio Radviliškis–Tabokinė–Pučiakalnė problema ragus parodė ir šiais metais. Tačiau akivaizdu, kad bėda ne tik ta, jog kelias verkiant reikalauja kapitalinio remonto.

Metai iš metų besitęsianti kelio Nemunėlio Radviliškis–Tabokinė–Pučiakalnė problema ragus parodė ir šiais metais. Tačiau akivaizdu, kad bėda ne tik ta, jog kelias verkiant reikalauja kapitalinio remonto.

REKLAMA

Tai rodo ir Biržų kelių tarnybos bei rajono vadovų požiūrį į tame krašte gyvenančių, verslą kuriančių žmonių problemas. Jie nuolat priversti taškytis per sunkiai pravažiuojamus purvynus, duobes ar slidinėti lyg čiuožykloje.

Būklę blogina miškovežiai

Šiomis dienomis kelias vėl tapo nepravažiuojamas. Antradienio vakare į redakciją, savivaldybę skambino Nemunėlio Radviliškio seniūnijoje gyvenantys žmonės. Jie sakė klimpstantys ir su privačiais automobiliais negalintys išvažiuoti. Gyventojų manymu, bėdą didina ne tik tai, kad kelias kapitaliai neremontuotas, daug kur be žvyro dangos ir iš jo šiuo metu eina pašalas. Kelio būklę blogina vienas po kito važiuojantys miškovežiai. Kodėl niekas iki šiol neapribojo sunkiasvorių automobilių eismo, žmonės nesuvokė.

Antradienį į namus negalėjo sugrįžti kasdien į vaikų darželį vaiką vežiojanti Tabokinės kaimo gyventoja I. Marinskienė. Jos automobilis įklimpo iki pusės.

REKLAMA
REKLAMA

Antradienio vakare iš darbo Latvijoje, Memelėje, važiavęs Nemunėlio Radviliškio gyventojas Imantas Pavinkšnis sakė, kad kelias trijose vietose neišvažiuojamas, nes miškovežiai palikę gilias provėžas. Jo „golfiukas“ šiaip ne taip iš purvų išlindo. Tačiau žmogus sakė bijantis pagalvoti, kaip po dienos reikės vėl pasiekti darbą.

REKLAMA

„Kelių tarnyba miega kaip žiemą. Pasnigo – o jie nepasiruošę“, - liūdnai savo nuomonę apie situaciją dėstė I. Pavinkšnis.

Į darbą trečiadienį šiuo keliu važiavęs Nemunėlio Radviliškio pagrindinės mokyklos vairuotojas direktorei Editai Timukienei dejavo, kad jo automobilio apačią siekė dumblas, todėl vos pasiekė darbą. Kelyje klimpo ir pašto darbuotojai.

Socialiniuose tinkluose aktyviai diskutavę šio krašto gyventojai žadėjo pirmiausia lupti miškovežius, po to - kelininkus ir rajono valdžią. Žmonės sakė skambinę savivaldybės merui, jo pavaduotojai, kelininkams, prašė padėti. Juk šiuo metu seniūnijos gyventojai lieka atkirsti nuo viso pasaulio.

REKLAMA
REKLAMA

Prašo nebesityčioti

„Mes net neprašome asfalto. Prašome nesityčioti ir iš esmės sutvarkyti kelią. Juk jis neturi visiškai pagrindo, todėl iš greideriavimo jokios naudos. Ne dabar gaisrus reikia gesinti. Kelią reikia remontuoti iš esmės“, - kalbėjo buvusi Nemunėlio Radviliškio kaimo bendruomenės pirmininkė Skaidra Tilindienė.

Tabokinės kaime įsikūrusios puikios kaimo turizmo sodybos „Pas Vaidotą“ direktore dirbanti Skaidra Tilindienė neslėpė, kad dėl nepravažiuojamo kelio nuostolių patiria jų verslas. O tie klientai, kuriems pavyksta atvykti, siūlo steigti dar vieną paslaugą – autoserviso dirbtuves kelyje sulaužytiems automobiliams ir autobusams remontuoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Beje, dėl prastos kelio būklės sodyboje besilankantys klientai skundžiasi ne tik pavasarį. Jie nuolat pabrėžia, kad sodyboje be galo gražu. O štai kelias iki jos yra pasibaisėtinas.

Dėl esamos situacijos S. Tilindienė kreipėsi į Biržų turizmo informacijos centrą ir prašė pagalbos.

„Verslas kaip verslas. Bet ką daryti kaimo žmonėms? Pučiakalnėje daugiausia gyvena senyvi žmonės. Jei kokia bėda, „greitoji“ neprivažiuos. Čia tikras genocidas. Pasižiūri už lango – 2018 metai. Žvilgteri į kelią – o ten atrodo kaip 1920–ieji“, - piktinosi moteris.

REKLAMA

Ji nesuvokia, kodėl, esant tokiam orui, laiku neapribojamas transporto priemonių svoris, tai bus padaryta, kai kelias jau bus apdžiūvęs. Ji mano, kad kelininkai turėtų dirbti lanksčiau.

Ar pravažiuos limuzinas?

Ločerių kaime ūkininkaujantis ir kaimo turizmu užsiimantis Romualdas Misevičius sakė, kad dėl nepravažiuojamo kelio sustabdyta visa jų veikla. Tai truks kelias savaites, kol išeis pašalas. Vakar į darbą nuosavais automobiliais nebegalėjo atvykti ūkio darbuotojai. Ūkininkas savo turima technika nuo kelio traukė užklimpusį kaimynės automobilį. „Turime sutartis, užsakymus. Nebegalime išvežti savo produkcijos. Kaimo turizmo sodyboje nebegalime priimti svečių. Košmaras kažkoks“, - patiriamus vargus ir su tuo susijusius nuostolius vardijo R. Misevičius.

REKLAMA

Ūkininkas minėjo, kad penktadienį sodyba užsakyta. Žmonės švenčia jubiliejų ir į sodybą turi atvykti limuzinu. Kaip jį tokiu keliu atitempti? Su traktoriumi?

„Valstybė ir rajono savivaldybė kalba apie tai, jog remia žemės ūkio veiklą, kad kaime reikia kurti darbo vietas. Tačiau kaip tai padaryti realiai, kai keliai tampa neišvažiuojami?“- klausė R. Misevičius.

Autobusai vėluoja

Biržų autobusų parko Transporto skyriaus viršininkė Rasa Vasiliūnienė informavo, kad trečiadienio 6.45 val. reisu Biržai–Juozeliškiai–Pučiakalnė vykstantis maršrutinis autobusas dėl prastos kelio būklės vėlavo 7 minutes, bet visus keleivius ir mokinius atvežė. Anot R. Vasiliūnienės, ypač prastas kelio ruožas Pučiakalnė–Totorkalnis. Kai kuriose vietose purvynė siekė autobuso apačią.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei niekas kelio netvarkys ir jei dar palis, gali būti, kad nebepravažiuosime“, - teigė transporto skyriaus viršininkė.

Pasak jos, visi kaimo keliai šiuo metu labai prastos būklės. Dėl to autobusai atvyksta vėluodami.

Biržų autobusų parko direktorė Giedra Pladytė–Petrovič sakė, kad kaimo keliais pravažiuoja vieninteliai autobusiukai – senieji PAZ markės. „Iš jų visi juokiasi, bet tai vieninteliai autobusiukai, kurie pravažiuoja tokiais kaimo keliais“, - kalbėjo G. Petrovič.

REKLAMA

Biržų autobusų parko darbuotojai išskyrė pačius prasčiausius kelius: Pasvaliečiai–Smilgiai, Juozeliškiai–Pučiakalnė–Totorkalnis, Sodeliškiai–Legailiai, Žvejotgala–Germaniškis, Geidžiūnai–Nausėdžiai–Sviliai, Kilučiai–Anglininkai–Iškonys.

Biržų rajono savivaldybės poliklinikos vyriausiasis gydytojas Leonidas Sologubovas kalbėjosi su greitosios medicinos pagalbos tarnybos darbuotojais. Pasak jų, baisiausias ir beveik nepravažiuojamas kelias yra Nemunėlio Radviliškis–Pučiakalnė. Po to pagal prastą būklę būtų kelias į Užušilius ir Legailius.

REKLAMA

Valdžia skėsčioja rankomis

Rinkimų metu kelius gerinti žadėjęs, o dabar dažniausiai įvairiuose renginiuose matomas Biržų rajono savivaldybės meras Valdemaras Valkiūnas sakė socialiniame tinkle matęs žmones diskutuojant dėl prastos kelio būklės. „Oras yra toks, koks yra. Tegul žmonės fotografuoja miškovežius ir kreipiasi į policiją. Reikia ženklus sustatyti, seniūnui reikia žiūrėti. O ką meras gali padaryti?“ - klausė V. Valkiūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žinau, skambino jau. O ką mes darysim? Nuėjau į Vietinio ūkio skyrių, liepiau skambinti P. Mikalajūnui. Bet tie vyrai man sako, kad pavasarį tokių skambučių yra daug“, - kalbėjo mero pavaduotoja Irutė Varzienė.

Vicemerė minėjo, kad seniūnijoms jos siūlymu papildomai yra skirta po 20 000 eurų per metus keliams remontuoti. Tad seniūnas su bendruomenėmis turėtų spręsti, kur šias lėšas panaudoti.

Problema tik didės

„Ką vicemerė kalba! Juk kelias į Pučiakalnę priklauso ne seniūnijai, o Biržų kelių tarnybai. Tai kaip galiu seniūnijos lėšomis žvyrą vežti ne ant savo kelio?“ - klausė Nemunėlio Radviliškio seniūnijos seniūnas Giedrius Kubilius. Problemą dėl kelio jis sakė žinantis daug metų. Žino ir tai, kad jis niekada nebuvo kapitaliai remontuojamas. Vasarą tik į kai kurias problemines vietas atvežama žvyro.

REKLAMA

„Mes savo ruožtu ką galėjome, tą padarėme. Paprašėme kelių tarnybos vadovo kelią nugreideriuoti, tą jis ir daro. Žmones raginome rinkti parašus, tą jie ir padarė. Savivaldybė šį kelią įtraukė į prioritetiniųasfaltuoti sąrašą, tai duoda papildomai 20 balų. Bet iki 2020 metų kelias į asfaltavimo programą neįtrauktas“, - apgailestavo seniūnas.

G. Kubilius sakė, kad daug kas jam dėl šio kelio kumščiu mojuoja prieš nosį. O jis tegali pasakyti, kad padėtis dar labiau blogės, nes apie kapitalinį kelio remontą niekas nekalba.

REKLAMA

„Biržų kelių tarnybos vadovą P. Mikalajūną suprantu. Yra reglamentas, nuostatai. Jie, kiek gali, padeda. Problemų su juo niekada nebūna, galima tartis ir derintis. Bėda ta, kad visos sistemos, tarp jų ir kelininkų, Lietuvoje draskomos, ir niekas nebesupranta, ką reikia daryti“, - įsitikinęs pašnekovas.

Klimato sutapimas?

Vakar valstybinės įmonės „Kelių priežiūra“ Panevėžio padalinio Biržų kelių tarnybos vadovas Povilas Mikalajūnas sakė davęs nurodymą šį kelio ruožą greideriuoti. Anot jo, žvyro į balą pilti kol kas nėra prasmės. Pašnekovas tikisi, kad kelio būklė kiek pagerės, nes artimiausiu metu numatomas atšalimas. Dabartinę blogą kelio būklę jis įvardijo kaip „klimato sutapimą“.

REKLAMA
REKLAMA

P. Mikalajūnas sakė, kad transporto svorio apribojimai prie žvyrkelių bus uždėti po savaitės, kai vėl oras atšils. Kodėl nebuvo uždėti apribojimai dabar, jis negalėjo paaiškinti. „Su miškovežiais nepakariausi“, - laikėsi tokios pozicijos.

„Žinome, ten labai blogai. Bet faktiškai šiandien pirma diena, kai galime greideriuoti. Šiame kelyje problemų yra tik pavasarį. Asfalto tikrai čia nebus, nes per parą gal dvidešimt automobilių pravažiuoja“, - savo nuomonę dėstė P. Mikalajūnas.

Sprendimo nėra

Nemunėlio Radviliškio bendruomenės narys Vilius Venskūnas prisiminė, kad 2016 metais buvo surinkti 266 gyventojų parašai. Į savivaldybę buvo kreipiamasi dėl kelio Nemunėlio Radviliškis–Pučiakalnė būklės. Žmonės rašte teigė, kad vykstančius šiuo keliu gali išgelbėti tik asfaltas. Kelias tampa išbandymu kiekvienam eismo dalyviui dėl įvairių priežasčių. Kasdien važiuojant laužomas transportas, atsidaro bortai ir pametami bei išpilami kroviniai, padidėja kuro sąnaudos.

Kelio danga neatitinka eismo saugumo reikalavimų. Žiemą kelias dažnai būna labai slidus, yra nuslydęs mokyklinis autobusas. Pavasarį ir rudenį kelyje būna išmušamos duobės, jis tampa šlapias, todėl slidus. Vasarą šis kelias labai duobėtas, eismas labai intensyvus, labai dulka, per jas nesimato, kur važiuojama.

REKLAMA

Dėl kelio techninės būklės neįmanoma vystyti turizmo. Į kaimo turizmo sodybas atsisako važiuoti turistiniai autobusai, nuvežti vandens turistai nenoriai lipa į apdulkėjusias baidares, o dviračiais ar motociklais keliaujantys turistai, pamatę, kad nėra asfalto, renkasi kitus maršrutus.

„Keliu miško kirtimo metu (rudenį ir pavasarį) kasdien pravažiuoja iki 30 miškovežių, kurie itin apkrauna kelią, labai laužo jo dangą. Kartais kelias lengviesiems automobiliams būna nepravažiuojamas, sausuoju laikotarpiu kelia dulkes, taip pat – pavojų eismui“, - teigiama rašte.

Be to, pasak gyventojų, ūkininkai bei perdirbimo įmonės negali išvežti savo produkcijos. Dėl šio kelio būklės dvigubai pailgėja specialiųjų tarnybų – gaisrinių, greitosios pagalbos automobilių - atvykimo laikas.

Tuometinis savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža gyventojus informavo, kad šį kreipimąsi perdavė valstybinei įmonei „Panevėžio keliai“. Tačiau atsakymo, kaip ir sprendimo, nesulaukta.

V. Venskūnas nesutinka su kelininkų nuomone, kad šis kelias neapkrautas. Tai rodo ir vidutinio metinio paros eismo intensyvumo rodikliai. 2009 metais 7,6 kilometro ruože buvo užfiksuoti 178 automobiliai per parą, kituose kilometruose - 39 automobiliai per parą. 2008 metais 7,6 kilometro ruože vasarą vidutiniškai pravažiuodavo 212 automobilių per parą.

REKLAMA

Į programą neįtrauktas

Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė sąrašą valstybinės reikšmės su žvyro danga rajoninių kelių, kurie bus pradėti asfaltuoti 2018 metais. Biržų rajone bus pradėtas asfaltuoti kelias Rinkuškiai–Juostaviečiai–Nemunėlio Radviliškis, Grumšliai–Juostaviečiai ir Papilys–Kvetkai–Vanaginė. Į 2018–2020 metų žvyrkelių asfaltavimo programą patenka ir šie ruožai: Krinčinas-Ličiūnai–Mieliūnai, Biržai–Geidžiūnai–Vabalninkas, Biržai–Užušiliai–Latveliai, Papilys–Skrebiškiai, Biržai–Anglininkai–Papilys. Taigi, apie kelią Nemunėlio Radviliškis–Pučiakalnė kalbos artimiausius kelerius metus nėra.

Jei nėra asfalto, tai reikia remontuoti žvyrkelį. Ką apie tai mano naujai sukurta valstybinė įmonė „Kelių priežiūra“? Valstybinės įmonės „Kelių priežiūra“ komunikacijos vadovė Daiva Stankūnienė paaiškino, kad kelias Nemunėlio Radviliškis–Pučiakalnė–Tabokinė prižiūrimas pagal rajoninį trečią lygį.

„Vasarą mes jį privalome profiliuoti (lyginti) kas 32 darbo dienas (kas pusantro mėnesio). Pažvyravimas jau yra periodinis darbas, kuriam reikia Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) pritarimo. Šį kelią įtraukiame į žvyruotinų kelių paraišką. Dėl remonto ar asfaltavimo sprendžia LAKD, kapitalinis kelio remontas į kelių priežiūrą neįeina“, - teigė D. Stankūnienė.

Šaltinis: siaure.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų