Vidutiniškai kas penktas lietuvių socialinės medijos įrašas apie Didžiąją Britaniją, Ispaniją ar Norvegiją yra susijęs su emigracijos tema. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas tyrimas. Jo metu buvo analizuojami lietuvių komentarai tinklalapiuose, pasisakymai forumuose, tinklaraščiuose ir tokiuose socialiniuose tinkluose kaip „Facebook“ ir „Twitter“.
Minėto tyrimo metu buvo orientuojamasi į tris valstybes Didžiąją Britaniją, Ispaniją ir Norvegiją, kurios atspindi skirtingus Europos geografinius regionus. Kalbėdami apie emigraciją, vartotojai dažniausiai – t. y. 46 proc. su šia tema susijusių pasisakymų – minėjo Angliją, kuomet šiek tiek daugiau nei 30 proc. tokių pasisakymų teko Norvegijai, o 24 proc. – Ispanijai.
Apskritai Didžioji Britanija mūsų šalies socialinėje žiniasklaidoje minima beveik du kartus dažniau už Ispaniją ir Norvegiją. Anglijos paminėjimai sudaro daugiau nei 48 proc. nuo visų trijų šalių paminėjimų dalies.
Be emigracijos Lietuvos socialinės medijos vartotojai Didžiąją Britaniją, Norvegiją ir Ispaniją dažniau sieja su turizmo, ekonomikos bei sveikatos apsaugos temomis.
„Vertindami skirtumus tarp valstybių pagal paminėjimų kontekstą, pastebėjome, kad Ispanija dažniau už kitas šalis siejama su turizmu ir sportu, kuomet Norvegija užima lyderio pozicijas kalbant apie ekonomikos temas“, – teigia Linas Spėčius, TNS LT komunikacijos analizės vadovas.
Anot L. Spėčiaus, socialinėje medijoje dažniausiai aptarinėti Ispanijos kurortai, Norvegijos pragyvenimo lygis bei atlyginimai ir Anglijos gydymo įstaigos bei paslaugos. Taip pat aktyviau diskutuota apie minėtų valstybių pilietybės įgijimą, studijų kainas, dokumentus socialinėms išmokoms gauti.
Aktyviausiai nuomonę apie minėtas šalis vartotojai reiškia tinklalapių komentaruose – 46 proc., forumuose – 42 proc. ir tinklaraščiuose – 10 proc. visų tirtų paminėjimų. Žymiai rečiau vartotojai apie Lietuvos emigrantus traukiančias šalis pasisako socialiniame tinkle „Facebook“ – tokių pasisakymų dalis jame sudaro tik 0,7 proc.
Tyrimas, kurio metu buvo analizuojami užsienio valstybių paminėjimai Lietuvos socialinėje medijoje, buvo atliktas 2011 m. lapkritį, pasitelkus „TNS/NewsPoint“ interneto monitoringo sistemą. Tyrime nenaudoti paminėjimai, kuriuose tiriamos šalys nurodomos kaip internete siūlomų įsigyti prekių gamintojos arba nurodoma, kad siūlomos įsigyti prekės yra įvežtos iš tiriamų šalių.
TNS LT kontroliuoja tarptautinė tyrimų kompanija TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.