2003-iaisiais vidutinis „Boeing“ lėktuvuose esančių keleivinių vietų skaičius siekė 138, o 2023-iaisiais – jau 169. Per artimiausius 15 metų šį skaičių bus bandoma dar padidinti.
Iki šiol šis vietų skaičiaus didinimas daugiausiai buvo pasiekiamas sugrūdant daugiau krėslų į lėktuvo saloną, mažinant jų išmatavimus, o taip pat perdarant tualetus ar virtuvėles. Tai leido optimizuoti lėktuvo erdvę, sutalpinti daugiau krėslų ir padidinti pajamas.
Vienintelė neigiama tokių sprendimų pasekmė – keleiviams tenka keliauti glausčiau.
Pasak „Boeing“ vadovo Darreno Hulsto, „Ryanair“ 197 vietų „Boeing 737“ („Max 8-200“) yra puikus tokio požiūrio pavyzdys.
Tačiau toks krėslų skaičiaus „optimizavimas“ negali tęstis amžinai:
„Ilgainiui matysime didesnius orlaivius, jei oro linijų bendrovės neturės kitų galimybių tankinti erdvę“, – sakė D. Hulstas.
„Boeing“ teigia byloje dėl modelio „737 MAX“ orlaivių avarijų „pasiekusi susitarimą“ su JAV teisingumo departamentu
„Boeing“ liepos pradžioje pranešė „pasiekusi susitarimą“ su JAV teisingumo departamentu dėl dviejų prieš penkerius metus įvykusių modelio „737 MAX“ orlaivių avarijų, kurių metu žuvo žmonės.
„Iš esmės su Teisingumo departamentu pasiekėme susitarimą dėl to, kaip bus sprendžiamas šis klausimas, belieka nustatyti ir patvirtinti konkrečias jo sąlygas“, – naujienų agentūrai AFP pranešė „Boeing“.
Šis naujas susitarimas buvo sudarytas po to, kai prokurorai padarė išvadą, jog aviacijos milžinė nepaisė pirmiau sudaryto susitarimo, kuriuo buvo siekiama išspręsti šių katastrofų, Etiopijoje ir Indonezijoje nusinešusių 346 žmonių gyvybes, klausimą.
Šaltiniai naujienų agentūrai AFP praėjusią savaitę papasakojo, kad buvo nustatytas terminas, per kurį „Boeing“ turėjo priimti arba atmesti Teisingumo departamento pasiūlymą, pagal kurio sąlygas jai tektų pripažinti kaltę dėl apgaulės sertifikuojant modelio „MAX“ orlaivius.
Naujausios teisinės bendrovės „Boeing“ bėdos prasidėjo gegužės viduryje, kai Teisingumo departamentas nustatė, jog bendrovė ignoravo 2021 m. sudarytą sutartį dėl atidėtojo baudžiamojo persekiojimo ir nevykdė jos sąlygų po įvykusių modelio „MAX“ orlaivių avarijų patobulinti savo reikalavimų vykdymo ir etikos programą.
Modelio „MAX“ orlaivių aukų šeimos buvo „labai nusivylusios“ bendrovės „Boeing“ ir Teisingumo departamento sudarytu susitarimu, pranešė joms atstovaujantis teisininkas iš advokatų kontoros „Clifford Law“.
„Per pastaruosius penkerius metus buvo gauta gerokai daugiau įrodymų, rodančių, kad bendrovės kultūra, kurioje daugiausiai dėmesio skiriama ne saugai, o pelnui, nė kiek nepasikeitė. Šis susitarimas dėl kaltės pripažinimo tik dar labiau padeda siekti šių iškreiptų verslo tikslų“, – paaiškino vyresnysis partneris Robertas A. Cliffordas.