Lazdijų rajono, Šventežerio kaimo parduotuvėje vidurdienį pirkėjų netrūksta. Kas maisto produktus perka, o kiti ir svaigiais gėrimais apsirūpina. Šventežerio gyventojas Gintas perka du butelius stipraus alaus. Paklaustas, ar nenorėtų jo iškeisti į nealkoholinį, vyras tik pasišaipo:
„Nealkoholinio nevartoju, nes šulinys pilnas vandens. Už vandenį dar pinigą mokėti? Nesąmonė."
Aludariai ir prekybininkai suskaičiavo, kad per pastaruosius ketverius metus nealkoholinio alaus prekyba viršijo visus lūkesčius – pardavimai išaugo net penkis kartus. Pernai fiksuotas 102-iejų procentų augimas.
Tačiau pastebėta, kad nealkoholinis alus žymiai populiaresnis mieste nei kaime. Pardavimai skiriasi dvigubai. Kodėl? Tiksliai niekas nežino. Prekybos įmonių asociacijos vadovė Rūta Vainienė mano, kad tai – tik laiko klausimas:
„Čia turbūt lemia tie kultūriniai ir vartojimo įpročiai, kurie miestuose gal greičiau plinta sveikos gyvensenos tendencijos. Galbūt kaimo vietovėse, mažiau, bet manau, kad tai laiko klausimas."
Šventežerio kaimo krautuvės pardavėjos sako, kad iš tiesų nealkoholinis alus ir pas juos pamažu populiarėja. Jos pastebi, kad gėrimą be laipsnių neretai perka asmenys, besigydantys nuo alkoholizmo. Deja, esą tai nepadeda. Yra nemažai atvejų, kai žmonės vėl pradeda gerti.
„Keletas tikrai yra akivaizdžių pavyzdžių. Žmonės turi priklausomybę, gydosi ir nuo nealkoholinio alaus atkrenta", – teigė parduotuvės darbuotoja.
Šventežerio kaimo žmonės nealkoholinį alų vertina įvairiai. Vieni – kaip jau matytas Gintas, gėrimą be laipsnių lygina su šulinio vandeniui.
Kiti ne tokie kategoriški:
„Esu gėręs nealkoholinį alų. Vertinu blogai, nes tai – it vanduo. Taip, tai tas pats, bet be laipsnių."
„Arba alkoholinį geri arba nealkoholinį. O jeigu nealkoholinis, tai gali ir kompoto atsigerti visokio."
„Aš jokio negeriu. Nei alkoholinio nei nealkoholinio, nei vyno. Jei paimu, tai šimtą gramų, daugiau nė krust."
Prekybininkai sako, kad kaip ir viso, taip ir nealkoholinio alaus pardavimai išauga atšilus orams ir laisvadieniais.
„Kažkas vairuoja kompanijoje ir renkasi nealkoholinį. Prie ežerų važiuoja žmonės", – kalbėjo pardavėja.
Anot prekybininkų, daugiausia nealkoholinio alaus parduodama savaitgaliais. O dažniausiai jį perka moterys, nuo 25 iki 45 metų.
Prekybos įmonių asociacijos vadovė R. Vainienė sako, kad tai, jog dažniau moterys perka nealkoholinį alų, jos nestebina:
„Jos mėgsta išbandyti naujoves ir sveiku gyvenimo būdu gali būti, kad daugiau domisi. Bet tai čia tokia įžvalga, o ne tyrimo duomenys."