Nekomercinė organizacija „International Council on Clean Transportation” (ICCT) atliko tyrimą, kuris vėl įrodė, kad gamintojų deklaruojamos kuro sąnaudos gerokai skiriasi nuo realių.
ICCT savo tyrimo išvadoje palygino gamintojų deklaruojamas ir realias naujų automobilių kuro sąnaudas. Organizacija pasinaudojo automobilininkų klubų, lizingo bendrovių, vartotojų organizacijų ir pusės milijono vairuotojų iš visos Europos pateiktais duomenimis.
Kaip teigia ICCT ekspertai, „BMW“ deklaruoja net 30 proc. mažesnes kuro sąnaudas, nei realias. Oficialiuose „Audi“ bukletuose automobilių apetitas kurui 28 proc. mažesnis nei iš tikrųjų. Na o „Mercedes-Benz“ pateikia 26 proc. mažesnes kuro sąnaudas.
Kitų gamintojų deklaruojamo ir realaus automobilio „apetito“ skirtumai mažesni, tačiau irgi gana nemaži. Štai prancūzų „PSA“ grupės ir „Renault“ automobilių kuro sąnaudos sumažintos 16 proc. , „Toyota“ – 15 proc. Tyrimo rengėjai pastebi, kad pastaraisiais metais didėja atotrūkis tarp gamintojų deklaruojamų ir realių kuro sąnaudų. Štai prieš dešimtį metų šis skirtumas buvo apie 10 procentų. Pasak „International Council on Clean Transportation” ekspertų, gamintojų melas nėra kriminalinis – dabar galiojanti kuro sąnaudų matavimo metodika yra pernelyg „šiltnaminė“. Ji patogi gamintojams, nes pagal ECU matavimų metodiką automobilių kompanijos gali deklaruoti mažesnę taršą. Tačiau ekspertai pastebi, kad dabartinė metodika yra keistina, kadangi prastai iliustruoja automobilio apetitą kasdienėmis realaus eismo sąlygomis.