Nespėjo Palangos oro uostas pasidžiaugti tik penktadienį atidarytu nauju keleivių terminalu, o vakar sulaukė naujo smūgio žemiau juostos, praneša "Vakarų ekspresas".
Būtent taip oro uosto vadovas Leonas Kvietkauskas pavadino situaciją, kai dėl dar vieno incidento, į kurį papuolė Skandinavijos oro kompanijos SAS lėktuvas, buvo atšaukti visi skrydžiai orlaiviais "Dash 8-400", tarp jų - ir sekmadienio reisai Palanga-Kopenhaga ir Kopenhaga-Palanga.
Tai vienintelis likęs reisas iš Palangos oro uosto, kurio perspektyvos kol kas skendi miglose.
Tuo tarpu kompanija SAS vakar surengtame direktorių tarybos posėdyje nusprendė nedelsdama atsisakyti šio tipo lėktuvų.
"Pasitikėjimas "Q400" tipo lėktuvais smarkiai krito ir vis daugiau mūsų klientų vengia skraidyti šio tipo lėktuvais. Todėl, pritarus direktorių valdybai, nutariu nedelsiant atsisakyti "Dash 8 Q400" lėktuvų ir jų nebeeksploatuoti", - vakar pareiškė SAS vadovas Matsas Jansonas.
Merui - antras išbandymas
Sprendimą atšaukti skrydžius Skandinavijos avialinijos SAS priėmė po to, kai šeštadienį jų lėktuvas "Dash 8-400", skrisdamas iš Bergeno į Kopenhagą, patyrė avariją Kopenhagos oro uoste.
Sugedus važiuoklei, tūpdamas lėktuvas pilvu ir dešiniuoju sparnu kabino oro uosto nusileidimo taką, pasviro ant dešiniojo šono ir nuslydo nuo tako, o nuvažiavęs nuo jo galiausiai sustojo.
SAS duomenimis, lėktuvu skrido 38 suaugusieji ir 2 naujagimiai keleiviai bei 4 įgulos nariai. Nė vienas jų nenukentėjo.
Žinia, per pastaruosius porą mėnesių tai jau mažiausiai trečiasis toks incidentas - šio tipo kompanijos SAS lėktuvai avariniu būdu jau leidosi Alborge ir Vilniuje.
Sprendimą nutraukti visus skrydžius "Dash 8-400" lėktuvais SAS grupė buvo priėmusi ir rugsėjo mėnesį po incidento Lietuvos sostinėje. Tuomet Vilniuje avariniu būdu leisdamasis orlaivis nuslydo nuo tako ir buvo apgadintas. Per incidentą keleiviai nenukentėjo.
Šiuo reisu tąkart skridęs Palangos meras Remigijus Kirstukas į Kopenhagą iš Palangos buvo susiruošęs ir vakar. Nepavykus išskristi, jis kartu su Neringos bei Klaipėdos savivaldybių atstovais vakar apie pietus stoviniavo Palangos oro uoste.
"Ieškojome būdų kaip nusigauti iki reikiamos vietos. Pasiūlyti kiti lėktuvų skrydžiai mums netiko, nes būtume pavėlavę, tad pasirinkome keltą iš Klaipėdos į Karlshamną. Kartą jau skridau avariniu būdu nusileidusiu lėktuvu",- pasakojo R. Kirstukas.
Aštuoni pajūrio savivaldybių atstovai šiandien 10 val. turi dalyvauti Simrishamne (Švedija) vyksiančiame renginyje. Jo metu visų Baltijos pajūrio savivaldybių atstovai planuoja diskutuoti ekologijos klausimais.
Klaipėdos savivaldybei užjūrio pasitarime atstovauja Tarybos sekretorius Vidmantas Plečkaitis ir Tarybos narys Rolandas Bražinskas.
"Gaila, kad skrydį atšaukė. Matyt, R. Kirstuko amplua sutrukdė. Jis dar prieš kelias dienas juokaudamas klausė, ar nebijau su juo skristi. Prikarksėjo",- sakė V. Plečkaitis.
Didelis smūgis
Iš viso vakar 14.40 val. numatytu reisu iš Palangos į Kopengahą neišskrido 78 žmonės, vakare nebuvo sulaukta ir turėjusiųjų parskristi iš Danijos sostinės. Anot SAS atstovybės Lietuvoje, neatskridus lėktuvui iš Kopenhagos, neįvyks ir šįryt numatytas reisas, o dėl tolesnių skrydžių vakar tikslios informacijos dar nebuvo.
Kompanijos išplatintame pranešime teigiama, kad visi SAS keleiviai, įsigiję bilietus iki šių metų spalio 29 d. atšauktiems SAS skrydžiams, gali pakeisti skrydžio datą arba susigrąžinti pinigus.
Palangos oro uosto direktorius L. Kvietkauskas "Vakarų ekspresui" sakė, kad į Kopenhagą planavę skristi žmonės vakar buvo sodinami į autobusus bei vežami į Vilniaus bei Rygos oro uostus. Esą naujų bilietų įsigijimo procedūra su šiais oro uostais buvo suderinta.
"Nemalonu buvo tai pranešti, bet keleiviai, nors ir piktinosi, žinią priėmė supratingai. Aišku, dėl skrydžio atšaukimo žmonės patyrė didelį diskomfortą: kelionė autobusu, pavėluotas nuvykimas",- sakė direktorius.
Vakar jis taip pat dar nebuvo gavęs informacijos, ar šiandien, rytoj skrydžiai bus rengiami.
"Tai buvo vienintelis likęs reisas. Mūsų oro uostui tai smūgis žemiau juostos",- liūdnai konstatavo L. Kvietkauskas.
Kracho neįžvelgia
"Vakarų eksprese" šeštadienį rašėme, jog penktadienį buvo iškilmingai atidarytas naujas Palangos oro uosto keleivių terminalas, modernizuotas nusileidimo bei pakilimo takas. Juo klientai turėjo pradėti naudotis šiandien.
Nepaisant to, kad Palangos oro uostas liko tik su vienu reisu į Kopenhagą, kurio perspektyvos dabar tapo dar labiau miglotos, atidarymo iškilmėse dalyvavęs LR susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius buvo nusiteikęs optimistiškai.
Esą tokia situacija, kai Palangos oro uosto paslaugomis naudojasi tik viena aviakompanija, tikrai ilgai nesitęs - būsią parengti nauji marketingo, logistikos plėtros planai, atsiras reisai į Vilnių, Oslą.
15 mln. litų kainavęs terminalas yra skirtas skrydžių iš ne Šengeno šalių aptarnavimui.
"Ši rekonstrukcija buvo būtina, nes kai kas turėjo planų, kad Palangoje nebeliktų nė vieno reiso ir oro uostas būtų privestas prie bankroto ribos, o vėliau būtų galima pasinaudoti itin patrauklioje vietoje esančia jo daugiau nei 400 hektarų ploto teritorija", - tvirtino ministras, nors ir neatskleidė tokių planų autorių.
Gaila, kad skrydį atšaukė. Matyt, R. Kirstuko amplua sutrukdė. Jis dar prieš kelias dienas juokaudamas klausė, ar nebijau su juo skristi. Prikarksėjo..." - juokavo vakar į Kopenhagą neišskridęs Klaipėdos miesto tarybos sekretorius V. Plečkaitis.
Žaneta Skersytė