Idėjos autoriai teisinasi, kad tikslas buvo šia reklama žiūrovą šokiruoti ir parodyti, kokie stereotipai vis dar sklando apie Vilnių. Esą britai ir vokiečiai pamatę, kad Vilnius atrodo visai ne taip, kaip jie įsivaizduoja, sugalvos čia atvažiuoti poilsiauti ir leisti pinigų.
„Vilnius – Rytų Europos perlas. Kai keliautojas atvyksta į Vilnių, jį iškart pakeri džiaugsmingas ir svetingas vietinių sutikimas“. Nuo šiol Vilnius taip prisistato turistams iš vakarų.
Taip ironiškai idėjos autoriai bando parodyti, kokių stereotipų apie Vilnių turi vakarų europiečiai.
„Iš užsieniečių sulaukėme tokių komplimentų dėl drąsos, ir pasakymo „wow, tikrai įdomu“. Tikrai žiūrėsime, persiųsime vieni kitiems tą reklamą. Apie tai mes žinojome, nes darėme tyrimus“, – teigė „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
TV3 žinių žurnalistai paklausė užsieniečių, sutiktų gatvėje, ką šie galvoja apie naują Vilniaus reklamą.
„Nuoširdžiai, man patiko pirma klipo dalis. Aš vertinčiau 9. <...> Yra vietų Vilniuje, kurios atrodo panašiai, kaip pirmoje klipo dalyje. Bet man patinka čia būti. Miestas gana modernus ir jis keičiasi metai iš metų“, – sakė Vilniuje pirmą kartą besilankantis vyras iš Rumunijos.
Nuomonę išsakė ir lietuviai:
„Nežinau, kas lėmė tokį pasirinkimą, bet aš vaikystėje buvau susidūrusi su Šnipiškių rajonu, mano močiutė ten gyvena. Tikrai turiu atmintyje tokių „šiltų“ prisiminimų.“
„Pakankamai originali ji yra. Pirma dalis tik ir gali sudominti. Antra dalis tai visi miestai prisistato daugmaž vienodai.“
„Go Vilnius“ vadovė aiškina, kad toks ir tikslas, kad žiūrovus labiausiai prikaustytų pirmoji šokiruojanti dalis.
„Kai prasideda ta pozityvi dalis, tai jos pasižiūri maždaug penkiasdešimt procentų ir po to išjungia“, – teigė D. Aleksandravičienė.
Nuomonės išsiskiria
Apie reklamą įvairių nuomonių turėjo ir garsūs Lietuvos žmonės.
„Dieve mano, mes iš tikrųjų nemušam bomžų prie konteinerių. Mes skeitais važinėjom. Mes tokie modernūs“, – sakė rašytojas Andrius Užkalnis.
„Kai prieš gerą dešimtmetį pasirodė „Redirected“ filmas, tai kai kurie lietuvaičiai šnekėjo, kad Lietuvoje taip nėra, kodėl taip vaizduojate Lietuvą. Buvo tokių komentarų ir ne vienas. Tai čia kažkas panašaus“, – komentavo režisierius Emilis Vėlyvis.
Kur kas didesnės aistros virsta socialiniuose tinkluose. Lietuviai reklamą peikia įvairiais žodžiais ir vadina tai didžiausia gėda, kai kurie prašo šią reklamą stabdyti.
„Vėlgi, į ką tai orientuota. Jeigu mes pasižiūrime pankuojantį, hiparikų klipą, iš ko galima pasijuokti, tai gal ir neblogai. Bet mūsų tikslas ne pasijuokti iš savęs ar ne padaryti bajerį, – kalbėjo Vilniaus tarybos narys Aleksandras Nemunaitis.
„Mes paleisime labai energingą muziką ir mes parodysime viską, ką mes turime – riedlentes, bažnyčias ir mes turime dar stiklinių pastatų dangoraižių. Ir žmonės, jaunimas, skeitais važinėja. Kokie mes nuostabūs. Tai yra truputėlį juokinga – antrino A. Užkalnis.
Režisierius Emilis Vėlyvis aiškina, kad mitas, jog Vilnius užsieniečiams atrodo taip, kaip pirmoje klipo dalyje, seniausiai išnykęs. Ir tai esą aišku ir vokiečiams, ir britams.
„Jei žiūrint klipą, kaip saviironiją, tai jis yra fainas. Jis yra įdomus, netradicinis, jis nėra banalus. Šia prasme klipas geras. <...>Aš nežinau, kad koks popsovas nulaižytas šūdas gali lygiai taip pat sulaukti įvairių reakcijų, kur vieniems patiks, o kitiems nepatiks“, – kalbėjo režisierius.
Atsiėjo pusę milijono eurų
Visa Vilniaus reklamavimo kampanija „GO Vilnius“ komandai atsiėjo pusę milijono eurų.
„Pusė milijono šiai kampanijai iš tikrųjų daug. Ir atvirkščiai labai daug. Nes poveikis, panašu, bus padarytas didelis. Jeigu jie sugebėjo ją paleisti ir ta reklama sukasi kažkur, aš labai norėčiau, kad ją sustabdytų, jeigu dar įmanoma“, – sakė A. Nemunaitis.
„Tai matome, kad dabar turime pusę milijono peržiūrų. Visiškai nemokama reklama. Norėčiau pabrėžti, kad mokamos reklamos mes dar net nepradėjome“, – aiškino D. Aleksandravičienė.
„Keliauk Lietuvoje“ apklausa parodė, kad visa Lietuva Jungtinėje Karalystėje asocijuojama su sąvokomis „Rusija“, „Rytų Europa“ ir „skurdi, nežinoma šalis“.
beje, dar nepatiko, kad ta buduliskuma is esmes paneiginejo reklamos dalis, kur daug filmuota is dronu. kas domisi kelionemis, tie tikrai zino, kad taip 'is paukscio skrydzio' daznai reklamuojasi salys, kuriose nera labai daug idomybiu, kuriose yra gana daug netvarkos ir pan. is paukscio skrydzio viskas atrodo tikrai graziau. bet kuriuo atveju, galime cia aiskintis kiek norime, cia kaip ir stadijonas, jei reikia pinigus isleisti, jie ir bus isleisti.