„Skandalingu jis tapo todėl, kad atliekų tvarkytojai pasielgė skandalingai ir neatsakingai“, - ketvirtadienį Seime per Vyriausybės valandą pareiškė ministras.
„Papildomai dar galiu pasakyti, kad Airijoje buvo sustabdyta kita siunta, būtų dar vienas laivas plaukęs į Lietuvą“, - pridūrė ministras.
K.Trečiokas pranešė, kad Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas ištyrė atliekų gabenimo į Klaipėdą atvejį ir perdavė visą medžiagą prokuratūrai. Pasak jo, „kiek čia buvo pažeistas įstatymas, nustatys prokurorai“.
K.Trečiokas taip pat informavo, kad ministerija yra parengusi įstatymo projektą, kuris draustų į Lietuvą įvežti atliekas, skirtas deginti.
Į Lietuvą atvežti šiukšles – pigiau
„Ten skamba, kad energijai išgauti ir jų atliekų laidojimui sąvartynuose“, - teigė ministras, kartu pabrėždamas, kad Europos reglamentas įpareigoja laikytis reikalavimų dėl laisvo prekių ir paslaugų judėjimo, todėl pataisos turės būti derinamos su Europos Komisija.
„Kadangi Lietuvoje tiek laidojimas, tiek apdirbimas, rūšiavimas yra pigesnis negu užsienio šalyse, todėl mums labai aktualu teisiniais būdais apsisaugoti nuo to noro čia atvežti, perdirbti, rūšiuoti ir kitokiais būdais atsikratyti atliekų“, - pridūrė jis.
Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas nustatė, kad iš „Vakarų krovos“ aikštelės buvo išgabenta 2,9 tūkst. tonų atliekų, kurios sudegintos „Fortum Klaipėdos“ jėgainėje. Atliekas įvežė įmonė „AV Investicija Plius“, o jas tiekė Airijos bendrovė „Foras Fuels“.
„Fortum Klaipėdos“ vadovas Juozas Doniela anksčiau tikino, kad atliekos jėgainėje nebuvo deginamos. Be to, įmonė nutraukė sutartį su „Šatruva“, kuriai „AV Investicija Plius“ perdavė atliekas.
„Fortum Klaipėda“ per metus sudegina 180 tūkst. tonų Lietuvos atliekų ir apie 70 tūkst. tonų biokuro.