Plečiasi skandalas dėl Lietuvos krepšinio federacijos (LKF) sprendimo neskelbti konkurso 2011 m. Europos vyrų krepšinio bilietų platinimui. Bendrovės „Tiketa“, kurią savo nuožiūra pasirinko Lietuvos krepšinio federacija, konkurentai skundžiasi Viešųjų pirkimų tarnybai.
Laukia paaiškinimų
„Bilietai.lt“ vadovas Vitalijus Kuodis portalui „Balsas.lt“ sakė neabejojęs, kad konkursas turėjo būti skelbiamas, ir sako jau kreipęsis į Viešųjų pirkimų tarnybą. „Manau, kad pažeistas ir Viešųjų pirkimų įstatymas, ir konkurencijos principai. Kreipėmės į Lietuvos krepšinio federaciją, prašydami paaiškinti, kodėl nebuvo skelbiamas konkursas, bet to atsakymo negavome“, – sakė jis.
Pasak V. Kuodžio, tokio masto incidentas jam yra pirmas. „Kad įmonės kartais vengia konkursų ir elgiasi ne skaidriai – ne naujiena. Tik noriu pabrėžti, kad kalbame apie 10 milijonų litų, kuriuos turi paskirstyti federacija. Manau, esant tokiai sumai, viską ji turėjo stengtis daryti itin skaidriai“, – sakė jis.
Inicijavo tyrimą
Bendrovės „Bilietų pasaulis“ vadovė Neringa Sinkevičienė nebuvo taip taikingai ir filosofiškai nusiteikusi. „Mes kreipėmės į Viešųjų pirkimų tarnybą, kuri mums atsiuntė oficialų raštą, jog pradeda tyrimą dėl šio atvejo. Akivaizdu, kad turėjo būti skelbiamas konkursas“, – sakė ji.
Anot N. Sinkevičienės, federacijos teiginiai, esą buvo daroma kruopšti atranka pagal kažkokius ypatingus kriterijus – keisti. „Niekas konkuruoti net nekvietė. Tiesiog padarė taip, kaip nusprendė, o jokie kriterijai niekam nebuvo net skelbiami“, – sakė ji portalui „Balsas.lt“.
Kaip norėjo, taip padarė
LKF generalinis sekretorius Mindaugas Balčiūnas portalui „Balsas.lt“ aiškino, kad „Tiketos“ konkurentų skundų nepaisys. „Tai nėra biudžetiniai pinigai. Rėkiančių bus visada, bet kai pasižiūri realiai, tai juk į Europos krepšinio čempionatą reikėjo iš jų pusės investuoti virš milijono litų, nors tikslaus skaičiaus ir negaliu pasakyti. Ne visi gali tai padaryt“, – sakė jis
M. Balčiūno teigimu, su „Tiketa“ LKF dirba seniai ir yra juos išbandžiusi. „Tai yra aiškūs rinkos lyderiai, su didžiausia patirtimi. Jie platino Lietuvos krepšinio lygos, U-16, U-19 čempionatų bilietus, išbandėme jų lojalumą“, – savo atsisakymą net kalbėtis su kitais rinkos dalyviais mėgino pagrįsti M. Balčiūnas.
V. Kuodis tokius išvedžiojimus vadina subjektyviais ir sako, kad jam kilo daug klaustukų į kuriuos turėtų atsakyti Viešųjų pirkimų tarnyba. „Apie jokį investuojamą milijoną net nekalbėta. Išvis nebuvo jokių reikalavimų, tik pokalbis telefonu. Pagaliau stebina ir argumentas, kad negalime platinti krepšinio bilietų. „Tiketa“ platino „Lietuvos ryto, o mes „Žalgirio“. Ar tai reiškia, kad mes nemokame?" - stebėjosi jis.
Kąsnis, kurį atsikando be atrankos atrinktieji – gardus. Kitąmet Lietuvoje vyksiančio čempionato bilietų platinimui pasirinkta bendrovė „Tiketa“ turi jų išplatinti apie 100 000. Planuojamos pajamos litais – nuo 10 iki 15 mln.
Viešųjų pirkimų tarnyba situacijos ir konkurentų pretenzijų kol kas nekomentuoja.