Įkišau ranką į palto kišenę ir ištraukiau pernai metų bilietą, ant kurio buvo kaina 2,40 lt. Darbuotoja, vyresnio amžiaus, neaukšta, apkūni, tamsiais plaukais, pasakė: "Ką čia man kiši? Lipam lauk." Kai pamačiau, kad ištraukiau ne tą bilietą, atsakiau, kad tuoj surasiu kitą bilietą.
Pradėjau jo ieškoti, o darbuotoja mane piktai ragino: "Neieškom, o lipam lauk, neužlaikom troleibuso". Aš tikrai pirkau bilietą ir nesiruošiau lipti tol, kol jo nesurasiu ir neparodysiu. Pradėjau jo ieškoti visose rankinės skiltyse, piniginėje.
Darbuotojos griežtas raginimas mane vertė jaudintis, išsigandau, pasimečiau. Nuėjusi pas vairuotoją paklausiau gal pas ją palikau bilietą. Troleibuso keleivės patvirtino mačiusios, kad aš bilietą tikrai pirkau. Kai stovėjau troleibuso priekyje, darbuotoja paėmė man už dešinės rankos riešo ir pradėjo stumti link išėjimo, kartodama: "Neieškom, o lipam lauk, galėsi lauke ieškoti, nesulaikom troleibuso". Atsakiau, kad nelipsiu tol, kol nerasiu bilieto, kad aš negaliu išlipti, nes gal bilietas kur nors nukrito.
Darbuotojai pasakiau: "Dabar atsisėsiu ir ramiai paieškojusi surasiu bilietą". Ji įsikibusi į turėklą užstojo man kelią ir nepraleido. Paprašiau: "Jūs negalite prieš mane vartoti fizinės prievartos". Prasibroviau pro ją, atsisėdau.
Rankos ir kojos drebėjo. Širdis pradėjo plakti dažniau. Jaučiausi apimta panikos. Ramindama save suradau rankinėje bilietą ir norėjau jį parodyti kontrolieriai, bet ji jau lipo iš troleibuso net nežiūrėdama į mano bilietą.
Spaudoje nuolat pasitaiko straipsnių apie nemalonius ir grubius saugos tarnybos "Argus" kontrolierius, bet kol pati šito nepatyriau neturėjau apie juos jokios išankstinės nuomonės. Sklando gandai, kad už sugautą "zuikį", jiems įmonė finansiškai atsidėkoja. Bet kur pagarbus elgesys su žmonėmis? Darbuotoja rėkdama ir kaltindama mane, kad aš užlaikau troleibusą, sukėlė man stresinę situaciją.
Todėl užtrukau, kol suradau bilietą. Niekaip nesupratau kodėl ji tempė mane už rankos link išėjimo, vietoj to, kad būtų leidusi ramiai atsisėsti ir surasti bilietą. Juo labiau, kad ne vienas keleivis patvirtino matęs mane perkant bilietą.
Aš užjaučiu besilaukiančias moteris, vyresnio amžiaus ar silpnesnės sveikatos keleivius, kuriems tenka susidurti su Jūsų įmonės nekultūringais darbuotojais. Dėl tokių grubių kontrolierių galima ne tik stresą patirti, dėl tokio jų elgesio galima net širdies smūgį gauti.
Juk ne kiekvienas keleivis vykstantis viešuoju transportu yra nusikaltėlis, bet turbūt vidinė Jūsų įmonės politika skatina savo darbuotojus į kiekvieną keleivį žiūrėti kaip į baisiausią prasižengėlį. Tai buvo pats nemaloniausias susidūrimas su kitu žmogumi. Su žmogumi, dirbančiu įmonėje, kuri viešai deklaruoja, kad jos misija - užtikrinti savo klientų saugumą. Apie kokį saugumą kalbame, kai kontrolierė tampo už rankos ar užtveria kelią, neleidžia praeiti.
Aš tikrai nesijaučiau saugi troleibuse, kai į jį įlipo ši kontrolierė. Įmonė skelbiasi savo kompanijos veiklą grindžianti keturiais pagrindiniais principais - profesionalumu, kompleksiškumu, lankstumu ir novatoriškumu.
Ar darbuotoja aiškiai supranta, įmonės, kuriai atstovauja pagrindinius principus? Kyla klausimas - ar ši kontrolierė tikrai buvo "Argus" įmonės darbuotoja? Ji neprisistatė, nepasakė nei savo vardo ar pavardės, nei pareigų, nei kokiai įmonei atstovauja. Tai, kad ji vilki mėlyną uniformą, dar nereiškia, kad ji gali elgtis taip, kaip panorėjusi.
Gėda įmonei, kuriai atstovauja tokie darbuotojai.
Kaunietė
Redakcija už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra skaitytojo nuomonė.