Ištikus nelaimei – trūkus vandens vamzdžiams, prasidėjus dujų nuotekiui ar kilus gaisrui, žinome, kad pagalbos sulauksime iš avarinių tarnybų. Per kelias ar keliolika minučių į pagalbą atskubantys specialistai susidoroja su problemomis, kurių dažnas mūsų tikrai neišspręstumėme savarankiškai, bet ką daryti, kai pagalbos laukimas tęsiasi parą?
Apie svylančius laidus pranešė kaimynai
Į naujienų portalą „Balsas.lt“ kreipėsi skaitytoja Birutė, gyvenanti viename iš daugiabučių Antakalnio mikrorajone Vilniuje, kurios teigimu, bute užsidegus elektros laidams iškviesta avarinė tarnyba atvyko praėjus parai, po gedimo registravimo..
„Vakar, apie 15 valandą į duris paskambino susirūpinę kaimynai, nes laiptinėje, elektros skydinėje išgirdo traškėjimą. Atidarę skydinę jie pamatė stipriai kibirkščiuojant mano buto saugiklius, o iš laidų pasirodydavo net atviros liepsnelės“, – laiške rašė skaitytoja.
Pagalbos nesulaukė beveik parą
Merginai kaimynai patarė atsijungti elektros prietaisus, nes baimintasi, kad kibirkščiuojantys laidai gali sukelti gaisrą. „Atjungus prietaisus ugnis dingo, tačiau pavojingas traškėjimas girdėjosi ne tik prie skydinės, bet ir namuose tiesiog įjungus šviesą, kuri nenaudoja daug elektros, o įjungus galingesnį elektros prietaisą – virdulį, skalbimo mašiną, ar tiesiog televizorių – girdėjosi traškesys ir matėsi liepsnelės“, – situaciją apibūdino Birutė.
Avarinės tarnybos darbuotojai buvo iškviesti apie 15 val. 30 min., tačiau praėjus beveik parai jie taip ir neatvyko. „Man buvo pasakyta, kad įvykis užregistruotas ir darbuotojai atvyks. Sakiau, kad padėtis rimta, nes atviros liepsnelės matomos vos įjungus elektrą ir degina laidus, kurie tapo juodi, be to, kaimynai gali likti be elektros energijos ar kilti gaisras“, – rašė skaitytoja.
Svylančiais laidais savininkai turi rūpintis patys
LESTO atstovė ryšiams su visuomene Edita Sirutienė komentuodama situaciją sakė: „Kalbant apie Antakalnio gatvėje minėtą situaciją, norėčiau pabrėžti, kad mūsų bendrovės operatyvinės brigados vyksta šalinti elektros tiekimo sutrikimų, kai gedimai įvyksta skirstomojo tinklo dalyje. Jei elektros tiekimo sutrikimai įvyksta dėl gedimų vidiniame klientui priklausančio objekto (būsto) tinkle, jų šalinimu turi pasirūpinti pats būsto savininkas arba namą administruojanti įmonė“.
Pašnekovės teigimu gyventojai iš Antakalnio gatvės pranešė mums apie įvykį vakar. „Užregistruojant įvykį buvo išsiaiškinta, kad gedimas yra būtent vidiniame namo tinkle, juolab, kad vakar jūsų nurodytu laiku nurodytoje vietoje nebuvo užfiksuota jokių gedimų išoriniame tinkle, t.y. skirstomajame tinkle – mūsų bendrovės eksploatuojamuose įrenginiuose“, – teigė E. Sirutienė.
„Šiandien mūsų atstovai nuvyko ir patikrino esamą situaciją vietoje. Jie patvirtino informaciją, jog vakar įvykusio gedimo priežastis yra šio namo vidinio elektros tinklo automatų gedimas – tai nėra LESTO eksploatuojamo tinklo įrenginiai. Dėl šio gedimo pašalinimo gyventojai turi kreiptis į namą administruojančią įmonę – jei neklystu, tai turėtų būti „Antakalnio ūkis“. Tai buvo paaiškinta ir minėto buto gyventojai“, – kalbėjo atstovė spaudai.
Kaip elgtis, įvykus elektros tiekimo sutrikimams :
· Pasitikslinkite, ar nevyksta planiniai remonto darbai elektros energijos skirstymo tinkle. Šie darbai yra vykdomi pagal iš anksto nustatytus grafikus, kurie skelbiami regioniniuose laikraščiuose, skirstomųjų tinklų bendrovės – AB LESTO svetainėje (www.lesto.lt), klientų informavimo telefonu 1802, veikiančiu visoje LESTO tinklo teritorijoje visą parą visomis savaitės dienomis. Skambinant iš fiksuoto ryšio, skambučio kaina - pagal galiojančius TEO LT, AB tarifus, skambinant iš mobilaus ryšio telefono – pagal skambinančiojo asmens turimo plano galiojančius tarifus).
· Apie planinius elektros tinklo remonto darbus elektros vartotojai gali būti informuojami individualiai - elektroniniu paštu ar mobiliuoju telefonu (SMS žinutėmis). Šią nemokamą paslaugą galima užsisakyti tel. 1802, savitarnos svetainėje „Mano elektra“, pranešti apie savo pageidavimą elektroniniu paštu ([email protected]) arba atvykti į bet kurį LESTO klientų aptarnavimo centrą.
· Jei planiniai elektros įrenginių remonto darbai nevykdomi išoriniame tinkle ir elektra yra aplinkiniuose pastatuose, tai reiškia, kad gedimas įvyko jūsų namo vidaus tinkle. Tokiu atveju reikia kreiptis į jūsų pastatą administruojančią įmonę arba seniūniją.
· Jei išoriniame tinkle nėra vykdomi planiniai elektros įrenginių remonto darbai, bet elektra dingo keliuose namuose ar visame rajone (įvyko gedimas išoriniame tinkle), tokiu atveju jums reikia skambinti tel. 1802. Siekiant greičiau nustatyti tinklo gedimo vietą ir atstatyti elektros tiekimą, klientų prašoma nurodyti vartotojo kodą, kuris yra nurodytas klientų atsiskaitymų knygelėse.
· Elektros energijos tiekimo sutrikimai gali įvykti ne tik dėl gamtos stichijų poveikio, bet ir dėl neteisėto piktavalių asmenų įsibrovimo į skirstomojo tinko įrenginius, savavališko prisijungimo prie tinklo ar chuliganiškų pašalinių asmenų veiksmų. Apie pastebėtus elektros įrenginių plėšimo ar sugadinimo požymius, nelegalaus elektros vartojimo atvejus bei neteisėto prisijungimo prie elektros tinklo faktus gyventojai prašomi skubiai pranešti tel. 1802 arba darbo dienomis anoniminių pranešimų tel. (8 5) 255 2555.