• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kartais net ir pačias geriausias atostogas gali kaip reikiant apkartinti ne tik blogas oras, bet ir tokios, nuo pačių keleivių nepriklausančios aplinkybės, kaip oro uoste sugadintas bagažas.

REKLAMA
REKLAMA

Į naujienų portalą „Balsas.lt“ kreipėsi skaitytoja, kurios kelionė iš Kijevo į Vilnių pasibaigė nemalonia staigmena: „Iš kompanijos „Aerosvit airlines“ įsigijau lėktuvo bilietus Vilnius – Kijevas – Tbilisis ir ir atgal. Kartu su savimi kelionės metu turėjau du registruoto bagažo vienetus – kelioninį lagaminą ir kelioninį krepšį. Nusileidus lėktuvui iš Kijevo, Vilniaus oro uoste atsiimant bagažą pastebėjau, kad jis sugadintas transportuojant. Pasiėmus lagaminą nuo bagažo takelio pastebėjau, kad iš jo sunkiasi vynas. Atidarius lagaminą paaiškėjo, kad suvenyrinis vyno butelis, kurį gabenau iš Gruzijos – perskeltas, nors buvo suvyniotas į frotinį rankšluostį ir padėtas tarp kitų drabužių. Lagamine buvę drabužiai, pats lagaminas ir kitos lauktuvės buvo sugadintos išsiliejusio vyno.“

REKLAMA

Keleivių ausims – lagaminų bumpsėjimas

Skaitytojos teigimu, ne ką geresnė situacija buvo ir kitame krepšyje: „Atidariusi kitą kelioninį krepšį pamačiau, kad stiklainis figų uogienės, kuris gautas dovanų ir gabentas susuktas į popierių ir rankšluostį taip pat buvo sudaužytas, o uogienės sirupas sugadino drabužius ir kelioninį krepšį. Turiu pastebėti, kad lėktuvui nusileidus Vilniaus oro uoste, kol keleiviai dar sėdėjo savo vietose, buvo galima stebėti kaip neatsargiai buvo kraunamas bagažas, t.y. bagažas buvo mėtomas iš lėktuvo iš krovininį vežimėlį, pažymėtina ir tai, kad jei minėtosios talpos būtų buvę sudaužytos ankstesnių transportavimo etapų metu, minėti skysčiai – sirupas ir vynas, jau būtų veikiausiai ištekėję iš bagažo vienetų, o bagažo atsiėmimo metu buvo aiškiai matyti, kad pažeidimai padaryti neseniai. Suprantamas oro uostos darbuotojų skubėjimas, juk buvo naktis ir oras prastas, bet kiti keleiviai, klausydami bumpsėjimo net juokavo, kad nepasisekė tiems, kurie gabeno porcelianą“, – laiške rašė skaitytoja.

REKLAMA
REKLAMA

Moters teigimu, oro uoste ji iš karto užpildė reikiamas formas dėl sugadinto bagažo, o bagažo skyriaus darbuotojas informavo, kad būtina pateikti skundą pačiai aviakompanijai. „Kitą dieną susisiekusi su „Aerosvit airlines“ bilietus platinančia įmone paaiškėjo, kad jos atstovai Lietuvoje skundų nepriima ir pretenziją reikia siųsti į pačiai aviakompanijai. Dar vienas įdomus momentas – pretenzija turi būti pateikiama rusų arba anglų kalbomis.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak skaitytojos, išsiuntusi pretenziją nurodytu adresu, jokių žinių iš „Aerosvit airlines“ apie jos gavimą, registravimą ar būsimą nagrinėjimą skaitytoja nesulaukė.

Teisininkas: oro bendrovė nepasirūpino tinkamu gabenimu

Naujienų portalas „Balsas.lt“ apie tai, ar skaitytojos papasakotą atvejį galima laikyti bagažo sugadinimu, pasiteiravo ES teisės specialisto Sauliaus Linkevičiaus, kuris komentuodamas situaciją sakė: „Situacija yra gana dviprasmiška. Pats keleivis turėtų veikti apdairiai ir kuo saugiau įpakuoti dūžtančius daiktus, pasirūpinti, kad skysčių talpos būtų užsuktos, pakuotės būtų sandarios. Jei nutinka taip, kad išsipila skysčiai ir sugadinami kiti daiktai, tikėtina, kad oro transporto bendrovė nepasirūpino tinkamu daiktų gabenimu. Tokiu atveju reikia teigti pretenziją oro vežėjui ir reikalauti patirtos žalos atlyginimo.“

REKLAMA

Paklaustas, kaip objektyviai teikiant pretenziją įvertinti bagaže buvusių daiktų vertę, nes tokie daiktai, kaip dovanų gautas stiklainis uogienės neturi konkrečios materialinės išraiškos, specialistas sakė: „Vertinant patirtus nuotolius reiktų vadovautis protingumo kriterijumi. Gerai, kai vartotojas išsaugo daiktų įsigijimo kvitus, tiesa, tokie atvejai nedažni. Keleivis pats turi įvertinti, kiek gali kainuoti vienas ar kitas sugadintas daiktas, bet jei vežėjui nepateikiama objektyvi informacija, pagrįsta dokumentai, tai vežėjas turi teisę pats nustatyti kompensacijos ribas.“ Teisės specialisto teigimu, kompensacijos sumą gali būti ginčijama abiejų pusių.

REKLAMA

Pretenzijai pateikti – septynios dienos

Apie tai, kiek vertingi vartotojo pastebėjimai apie bagažo krovimą ir galimą jo sugadinimą konkrečiu momentu, pašnekovas sakė: „Svarbu, kad vartotojas kiek įmanoma domėtųsi savo bagažo saugumu, bet dažnai tai pasibaigia registruoto bagažo atidavimu ir jau vėliau pasiimant lagaminą oro uoste. Kartais atgavus bagažą galima susidaryti nuomonę, kad su lagaminais nebuvo deramai elgtasi: tarkime, jūs skridote su nauju lagaminu, o kelionės pabaigoje jį atgavote gerokai supurvintą, apibraižytą arba kitaip pažeistą, tuomet taip pat galima pranešti, bet dažnai su įrodymais kyla problemų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie tai, ar pagrįstas aviakompanijos reikalavimas teikti pretenziją rusų arba anglų kalba, kai bilietai buvo įsigyti ES šalyje, o tos šalies kalba yra viena iš oficialių ES kalbų, pašnekovas sakė: „Jei šalyje, kur įsigyti bilietai yra oficiali aviakompanijos atstovybė, tuomet pretenziją galima pateikti lietuvių kalba, o jie skundas adresuojamas kompanijai, kurios būstinė įsikūrusi kitoje šalyje, tuomet rekomenduoja skundą surašyti anglų, prancūzų, vokiečių ar kita kalba.“

REKLAMA

S. Linkevičiaus teigimu, teikiant pretenzijas avialinijų bendrovėms būtina atsižvelgti į laiką – skundą būtina pateikti ne vėliau kaip per septynias dienas nuo įvykio. Kartu su raštiška pretenzija būtina pateikti bagažo registravimo kvitų, įlaipinimo kortelių, žalos raporto, kurį pildo oro uostos darbuotojas, kopijas bei jei, tokių yra, įrodymus – tai gali būti nuotraukos, filmuota medžiaga.

Teisininko teigimu, protingas laikas sulaukti atsakymo iš oro vežėjo – penkios savaitės, o praėjus šiam terminui reiktų kreiptis į Europos vartotojų centrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų