Jau įpratome, kad vis įžengus į prekybos centrą akys raibsta ne tik nuo prekių, bet ir specialių pasiūlymų ar akcijų gausos. Tarpusavyje konkuruodami dėl pirkėjų prekybos centrai stengiasi pasiūlyti kuo didesnį prekių su nuolaida asortimentą. Nuolaidos, akcijos ir dovanos kaip reikiant pakoregavo ir pirkėjų mąstymą, net atsirado tokia prekybos centrų lankytojų grupė, kurie perka tik prekes, kurioms taikoma akcija, dažnai net nepasidomėdami šalia lentynoje gulinčių produktų „tikraja“ kaina.
Esama pavyzdžių, kuomet tas magiškas žodelis „akcija“ baigiasi ne tik pirkėjo nusivylimu, bet neplanuotu piniginės patuštinimu. Didieji prekybos tinklai dažnai pakeiksnojami dėl, pirkėjų žodžiais tariant, miglotų akcijų kainų ir taisyklių, tad iš kitų nesėkmingų apsipirkimo istorijų reiktų pasimokyti.
(Ne)akcijinis vanduo
Neseniai į naujienų portalą kreipėsi skaitytoja, kuri teigė, kad viename šalies prekybos centrų pirkėjai apgaudinėjami, mat akcijos kaina parduodamoms prekėms taikomi kiekio apribojimai.
Mineralinio vandens reklama (nuotr. Balsas.lt)
Skaitytoja situaciją aprašė taip: „Pirkau šešių vienetų mineralinio vandens pakuotę. Pakuotėję buvo šeši buteliai, o vieno jų kaina 1,99 lito, tad visa pakuotė kainavo 11,94 lito, nes akcija, jokios informacijos, kad perkant daugiau kaip 5 vnt. rekių negalioja 50 proc. nuolaida nebuvo. Permokėjau 6 Lt. Viduryje baltos dienos, parduotuvės atidarymo metu šitaip apgaudinėjami pirkėjai!“ – laiške piktinosi skaitytoja ir naujienų portalo „Balsas.lt“ redakcijai atsiuntė apsipirkimo metu gauto kasos čekio bei reklaminės prekybos centro skrajutės kopijas.
Čekis (nuotr. Balsas.lt)
Pirkėjai turėtų atidžiaus skaityti etiketes
UAB „Rimi Lietuva“ atsovė spaudai Raminta Stanaitytė-Česnulienė, peržvelgusi skaitytojos atsiųstą informaciją, sakė: „Deja, pirkėjo pirktas vanduo ir vanduo, kuriam buvo taikoma akcijos nuolaida – skiriasi. Tai matyti čekyje esantį prekės pavadinimą sulyginus su reklaminiame lankstinuke esančia preke, kuriai taikoma nuolaida – mineralinis vanduo „Neptūnas“ ir „Neptūnas unique“.
Paklausta, ką galėtų patarti klientams, patekusiems į tokias situacijas, kai žvilgtelėjus į pirkinių čekį, dėl prekės kainos tenka nemaloniai nustebti, pašnekovė sakė: „Šiuo atveju patarimas vienas – atidžiau skaityti etiketes.“
Ne visos akcijos džiugina
R. Stanaitytės-Česnulienės teigimu, pasitaiko atvejų, kuomet prekybos centrų akcijos užuot klientus pradžiuginusios, atvirkščiai – nuliūdina: „Dėl akcijų kartais sulaukiame nusiskundimų – į visus reaguojame, atsakome ir sprendžiame asmeniškai. Jei suklystame mes – grąžiname pinigus ar kompensuojame klientui nuostolius kitais būdais, jei suklysta pirkėjas – maloniai jam paaiškiname.“
Pašnekovės teigimu, natūralu, kad klaidų pasitaiko visiems: „Gyvenimo tempas šiais laikais beprotiškas,visi bėga ir skuba visur, prekybos centras – ne išimtis. Pirkėjai neretai iki galo neperskaito visų sąlygų ar paima ne ta prekę, kuriai iš tiesų taikoma nuolaida. Kartais klaidų įvyksta ir dėl darbuotojų kaltės, laiku nepakeičiama prekės kaina lentynoje, o kasos aparatas jau skaičiuoja tikrąją kainą. Stengiamės, kad mūsų klaidų būtų kuo mažiau, todėl abipusis bendradarbiavimas su pirkėjais ir geranoriškumas padeda abiems pusėms“, – kalbėjo prekybos tinklo atstovė spaudai.