Dabartinis įstatymas neleidžia patiems vairuotojams pasirinkti įmonės, kur jų transporto piriemonei būtų atlikta privalomoji techninė apžiūra, todėl taip užkertamas kelias paslaugų konkurencijai.
„Neįsileidžia kitų įmonių ir dalyvių, kurios galėtų atlikti techninę apžiūra ir būti kontrolės įmonėmis – tai būtų naudinga visiems transporto priemonių valdytojams, nes dabartinė sistema neatitinka mūsų vairuotojų poreikių“, pirmadienį spaudos konferencijos metu Seime tikino parlamentaras Stasys Brundza.
Siekiama, kad privalomąsias technines apžiūras atliekančios įmonės būtų akredituotos kaip A tipo kontrolės įstaigos, taip pat ir B tipo kontrolės įstaigos pagal tarptautinį standartą LST EN ISO/IEC 17020.
Anot Seimo nario S. Brundzos, „Regitroje“ nuolat būna didžiulės eilės, be to, techninės galimybės neleidžia patikrinti pilnai pakrauto sunkvežimio, stabdžių efektyvumo.
„Ta pati problema ir su autobusais – Lietuvoje nėra įrangos, kad būtų galima visiškai patikrinti autobusą, kad galėtų užsienio keliais važiuoti 100 km/h, o dabar gali važiuoti tik 90km/h. Tų problemų yra ir daugiau", pasakojo parlamentaras.
Siekiama, kad įmonės, kurios turi reikiamą įrangą ir kvalifikuotus darbuotojus taip pat galėtų atlikti technines apžiūras. Tos įmonės, kurios užsiima automobilių priežiūros ir remonto darbus turėyų atitiktų griežtus reikalavimus pagal jų patikros efektyvumą.
Taip pat norima kitose ES valstybėse atliktą automobilių techninę apžiūrą pripažinti galiojančia ir Lietuvoje.
Šiuo metu Lietuvos Respublikos piliečiams, kurie ilgesnį laiką praleidžia kitose ES šalyse, pasibaigus jų eksploatuojamos transporto priemonės Lietuvoje išduotiems privalomos techninės apžiūros dokumentų galiojimo laikui, privalo grįžti į Lietuvą, nes kitų šalių techninė apžiūra Lietuvoje nėra pripažįstama.
„Vežėjai daugiau dirba užsienyje nei Lietuvoje, įvedus apribojimus, kad techninė apžiūra galioja 90 dienų, o dabar - 180 dienų, kurios irgi jau baigiasi. Pasiekta tiek, kad Lietuvoje būtų pripažįstamos techninės apžiūros transporto priemonėms, kurios registruotos Lietuvje ir perėjo apžiūrą kitoje ES valstybėje – tai pavyko, mūsų vežėjams palengvinimas šioks toks. Tačiau, pažiūrėkim, kas vyksta toliau – maždaug 200 tūkst. automobilių N ir N1 klasės registruojama Lietuvoje kasmet, ir visi šie automobiliai, nepriklausomai nuo to, ar jie yra tvarkingi, ar jiems dar galioja techninė apžiūra (kuri atlikt užsienyje ir dar galioja), - vis tiek turi važiuoti į techninės apžiūros centrus ir praieti techninę apžiūrą prieš registruojant automobilį. O kuo blogesnė kitų ES valstybių techninių apžiūrų kontrolės įstaigos? Jei mes negalime jomis pasitikėti“, – konferencijoje klausė S. Brundza.
Pasak parlamentaro, pataisos nurodo, kad ,,tik eismo įvykyje nedalyvavęs automobilis gali būti registruojamas Lietuvoje, jei jam dar nepasibaigusi apžiūra kitoje ES šalyje - tai žmonių patogumui ir lėšų taupymui."
Automobilio savininkas turės įrodyti, kad jo transporto priemonė nėra dalyvavusi eismo įvykyje. Siekiama, kad išsamūs duomenys apie automobilio techninę būklę, informacija, ar jis dalyvavo eismo įvykyje, būtų nurodoma pirkimo-pardavimo sutartyje.
„Bus lengviau pirkėjui ir didesnė atsakomybė pardavėjui už neteisingus duomenis, taip pat ir už suklastotus odometro parodymus“, kalbėjo S. Brundza.