Kaip rašo „Delfi“, į juos pasikreipę baltarusiai teigia, kad tokioje padėtyje užstrigę apie 4 tūkst. asmenų, kurie iš aikštelių negali pasiimti automobilių, bet turi mokėti už jų laikymą. Anot portalo, daugelis asmenų pirko automobilius dar prieš įsigaliojant sankcijoms apribojančioms lengvųjų transporto priemonių įvežimą į Baltarusiją.
Baltarusiai teigia, kad norint išvažiuoti iš Lietuvos reikia pateikti gamintojo deklaraciją, bet esą tai sunku padaryti, nes automobiliai po avarijos, o JAV bendrovės nenori veltis į sankcijų klausimus.
Tačiau, kaip „Delfi“ informavo Muitinės departamentas, didžioji dauguma visų į Baltarusija eksportuojamų automobilių, kuriuos draudžiama gabenti į Rusiją yra joje registruojami ir tokiu būdu apeinamos tarptautinės sankcijos.
„Dėl nevienodai taikomų tarptautinių sankcijų Baltarusijos Respublikai ir Rusijos Federacijai ir dėl to, kad abi šalis sieja glaudūs ekonominiai-politiniai santykiai, Baltarusija yra naudojama, kaip tranzito šalis“, – „Delfi“ teigė tarnyba.
Visgi tokioje situacijoje atsidūrusių baltarusių atstovai laiko, kad tokie apribojimai neteisingi. Anot „Delfi“ kalbintos jų atstovės, jie pasiruošę kreiptis ir į teismą.
Nuo 2024 m. birželio 4 d. įsigaliojo reikalavimas eksportuojant, reeksportuojant ar gabenant tranzitu iki penkerių metų senumo automobiliams pateikti papildomus dokumentus, įrodančius, kad taip nebus pažeidžiami tarptautinių sankcijų ribojimai.
Be to įsigaliojo reikalavimas, kad gabenant į Baltarusiją lengvąjį automobilį, kai jį įsigijo fizinis asmuo, automobilį išvežti galės tik pats savininkas.
Muitinė sugriežtintas priemones taiko įgyvendindama šių metų gegužės 9 dieną Vilniuje pasirašytą penkių Europos Sąjungos valstybių muitinių susitarimą dėl vienodų kontrolės priemonių, susijusių su sankcijų įgyvendinimu taikymo.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!