Kaip rašo „Delfi“, į juos pasikreipę baltarusiai teigia, kad tokioje padėtyje užstrigę apie 4 tūkst. asmenų, kurie iš aikštelių negali pasiimti automobilių, bet turi mokėti už jų laikymą. Anot portalo, daugelis asmenų pirko automobilius dar prieš įsigaliojant sankcijoms apribojančioms lengvųjų transporto priemonių įvežimą į Baltarusiją.
Baltarusiai teigia, kad norint išvažiuoti iš Lietuvos reikia pateikti gamintojo deklaraciją, bet esą tai sunku padaryti, nes automobiliai po avarijos, o JAV bendrovės nenori veltis į sankcijų klausimus.
Tačiau, kaip „Delfi“ informavo Muitinės departamentas, didžioji dauguma visų į Baltarusija eksportuojamų automobilių, kuriuos draudžiama gabenti į Rusiją yra joje registruojami ir tokiu būdu apeinamos tarptautinės sankcijos.
„Dėl nevienodai taikomų tarptautinių sankcijų Baltarusijos Respublikai ir Rusijos Federacijai ir dėl to, kad abi šalis sieja glaudūs ekonominiai-politiniai santykiai, Baltarusija yra naudojama, kaip tranzito šalis“, – „Delfi“ teigė tarnyba.
Visgi tokioje situacijoje atsidūrusių baltarusių atstovai laiko, kad tokie apribojimai neteisingi. Anot „Delfi“ kalbintos jų atstovės, jie pasiruošę kreiptis ir į teismą.
Nuo 2024 m. birželio 4 d. įsigaliojo reikalavimas eksportuojant, reeksportuojant ar gabenant tranzitu iki penkerių metų senumo automobiliams pateikti papildomus dokumentus, įrodančius, kad taip nebus pažeidžiami tarptautinių sankcijų ribojimai.
Be to įsigaliojo reikalavimas, kad gabenant į Baltarusiją lengvąjį automobilį, kai jį įsigijo fizinis asmuo, automobilį išvežti galės tik pats savininkas.
Muitinė sugriežtintas priemones taiko įgyvendindama šių metų gegužės 9 dieną Vilniuje pasirašytą penkių Europos Sąjungos valstybių muitinių susitarimą dėl vienodų kontrolės priemonių, susijusių su sankcijų įgyvendinimu taikymo.