• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kelininkai jau ruošiasi žiemai ir ramina – technika jau laukia iššūkių, o druskos ir smėlio atsargos pilnos iki kraštų. Šiemet Lietuvos keliai bus barstomi druska iš Egipto, pernai ji buvo importuojama ir iš Maroko. Tačiau kyla klausimas – ar šįkart kelininkai suspės laiku sutramdyti pirmąjį sniegą ir plikledį? Tai dar lieka neaišku.

Kelininkai jau ruošiasi žiemai ir ramina – technika jau laukia iššūkių, o druskos ir smėlio atsargos pilnos iki kraštų. Šiemet Lietuvos keliai bus barstomi druska iš Egipto, pernai ji buvo importuojama ir iš Maroko. Tačiau kyla klausimas – ar šįkart kelininkai suspės laiku sutramdyti pirmąjį sniegą ir plikledį? Tai dar lieka neaišku.

REKLAMA

Daugiau apie tai – TV3 Žiniose. 

Šiais metais kelininkai žiemai ruošiasi iš anksto, įvedė prevencinį druskos barstymą keliuose, tai yra nelauks, kol susidarys ledas ant kelio. Vietoj smėlio ir druskos mišinio pasak intensyviausiuose rajoniniuose keliuose žada barstyti tik druską, kurios paruošė 1300 tonų. 

„Pereiname nuo smėlio ir druskos mišinio prie tik druskos tam, kad keliuose būtų mažiau taršos, mažiau dulkių ir greičiau būtų reaguojama į pasikeitusias oro sąlygas“, – pasakoja „Via Lietuva“ atstovas Martynas Gedaminskas. 

REKLAMA
REKLAMA

„Reikia džiaugtis, kad apskritai turime druskos ir galime barstyti kelius“, – sako „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Audrius Vaitkus. 

REKLAMA

Kenkia šaligatviams ir avalynei

Kasmet, atėjus žiemos sezonui, kai kurie gyventojai piktinasi, kad barstoma pigi techninė druska gadina ne tik šaligatvius, bet ir žmonių batus. Neretai ant batų atsiranda dėmių, trūkinėja oda, pažeidžiami padukai. Nors kelininkai žino apie tokį druskos ir mišinių poveikį, jie teigia, kad laikosi visų aplinkosaugos standartų. 

Todėl prie Skandinavijos kelių, kur naudojama marmuro ar granito skalda, pereiti kol kas neplanuoja.

REKLAMA
REKLAMA

„Užterštumas negali viršyti 3 procentų, reikalavimai nustatyti ir jie nesikeičia. Ta druska, kuri yra perkama, atitinka šiuos reikalavimus. Kiekvienais metais kyla klausimas dėl poveikio aplinkai, avalynei, metaliniams paviršiams“, – kalba A. Vaitkus. 

Pasiruošimas šių metų žiemos sezonui kelia daug klausimų – kol kas neaišku, kiek kainuos saugumo užtikrinimas šaltu oru keliuose. Praėjusiais metais „Kelių priežiūra“ sunaudojo daugiau nei 140 tūkstančių tonų druskos, kuri kainavo daugiau nei 9 milijonus eurų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jaučiasi pilnai pasiruošę

Šiemet įmonei pavyko užsitikrinti papildomus 60 tūkstančių tonų druskos rezervui – tai sudaro apie 40 procentų viso žiemos sezonui reikalingo kiekio.

„Druskos ir kitų medžiagų sandėliai pilni, viskas įsigyta, mechanizmai, kurių bus per 800, ir jie valys sniegą, yra paruošti, sukonfigūruoti, įsigyta ir šiek tiek naujų. Viskas paruošta bet kada išvažiuoti į kelius, jeigu reikės“, – tikina susisiekimo viceministras Julijus Skačkauskas. 

REKLAMA

Šiemet kelių priežiūrai žiemą iš Kelių plėtros ir priežiūros programos numatyta beveik 69 milijonai eurų iš biudžeto. Visgi, kaip efektyviai kelininkams pavyks panaudoti šiuos pinigus ir ar visiems žinoma frazė „Kelininkus žiema užklupo netikėtai“ bus pakeista į „Kelininkai žiemai pasiruošė iš anksto“, gyventojai sužinos iškritus pirmajam sniegui.

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

Siu metu naujiena - kiekvienam pilieciui po sauja druskos nemokamai, kur eisit, ten patys pasibatstysite. Nepasibarstysite, draudimas jums nieko nekompensuos.
Suskiai prakeikti,.Ispylus ant storesnio suspausto sniego sluoksnio pasidaro kaip pamuilinta šlapia ledo danga klaikaus slidumo,neimanoma pavaziuot.jei sustoji su fura,tai amen,nepajudesi .Isgamos
ji nespeja ištirpinti ledą ,ją sulesa varnos
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų