Be to, užsimezgęs dalykiškas bendradarbiavimas su kaimynais leido posakiui „šoktelsim į Latviją“ suteikti naują prasmę: vienas šių lenktynių greičio ruožas prasidės Lietuvoje, o baigsis pas braliukus. Kad kelionė nebūtų nuobodi, simbolinė valstybės siena bus praskriejama oru atsispyrus nuo dirbtinio tramplino. Norintieji tapti tokio istorinio triuko liudininkais turėtų nepamiršti asmens dokumentų ir, žinoma, nepiktnaudžiauti sienos apsaugos pareigūnų kantrybe“, – šypsojosi Maris.
Sukurti teisingą šventę turėtų padėti ir raliui parinktas laikas bei formatas. Varžybos prasidės penktadienį, o baigsis šeštadienio vakarą, todėl visą sekmadienį bus galima ramiai atsipūsti ir neskubant parkeliauti namo. Kita svarbi naujiena – gatvės lenktynės laikinojoje ralio sostinėje. Šiais metais toks motorizuotas spektaklis miestelėnams bus surengtas ne Zarasuose, o Visagine. Ir ne vaikiškas slalomas, o tikrų tikriausias greičio ruožas su dirbtiniu tramplinu patogiausioje įmanomoje stebėjimui vietoje miesto stadione. 4,3 kilometro ilgio trasą sportininkai įveiks du kartus su Rimšės greičio ruožo intarpu.
Tokia schema turėtų surikiuoti sportininkus pagal realų jų pajėgumą varžybų metu prieš antrąją ralio dieną numatytą pergrupavimą. Šeštadienį ralį vainikuos ilgiausia 32 kilometrų Stelmužės atkarpa su visais įmanomais siurprizais ir sportininkų meistriškumo testais.
„Tai didelis iššūkis tiek pilotams, tiek technikai. Galėčiau lažintis, kad būtent šiame ruože – praktiškai paskutiniame sudėtingame greičio ruože – paaiškės, kas lips ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio. Ankstesnių metų patirtis byloja, kad čia gali ištirpti net pusės minutės persvara prieš artimiausius persekiotojus, o pernelyg desperatiškos pastangos pasivyti varžovus baigtis stogu. Bus velniškai įdomu“, – garantavo Maris.
Varžybų direktorius prisipažino, kad rengti tokią ralio kulminaciją buvo įmanoma tik dėl pernai įsisavintos elektroninės lenktyninių automobilių stebėjimo sistemos. „GPS tracking“ leidžia tiesiogiai sekti visų greičio ruože esančių mašinų judėjimą ir akimirksniu gauti signalą apie galimai ištikusią bėdą.
Tarkim, jei lenktynių koordinaciniame centre esančiuose monitoriuose fiksuojama, kad stebimas bolidas sustojo, o pilotai per nustatytą laiką (ne daugiau 30 sekundžių) nepasiunčia signalo „OK“ – į numatomos avarijos vietą siunčiami gelbėtojai. Visa tai leidžia ne tik maksimaliai sutrumpinti pagalbos suteikimo laiką, bet užtikrinti ją pasitelkus gerokai mažesnes medikų brigadas. Ypač kai ralio saugos plane numatomi ne tik evakuaciniai, bet ir vadinamieji intervenciniai keliai. Beje, ši saugos priemonė tokia apimtimi ir pagal tokį scenarijų „300 Lakes Rally“ šventėje bus įgyvendinta pirmą kartą Lietuvos ralio istorijoje. „Šiose lenktynėse išbandysime dar vieną saugos instrumentą, susijusį su žiūrovų zonų ženklinimu.
Kaip bebūtų paradoksalu, tačiau net solidų stažą turintys ralio entuziastai kartais įsivaizduoja, kad stovint už „Stop“ juostos saugumas yra garantuotas. Deja, viskas gerokai sudėtingiau ir avarijos ralio metu parodo, kad budrumo negalima prarasti nė akimirkai. Todėl pavojingas zonas mes ne aptversime plastiko juostomis, o paženklinsime į žemę įkaltais stulpeliais su lentelėmis, kad čia – „mirtinai pavojinga zona“. Pats esu apžiūrėjęs tokią vietą viename ralyje Latvijoje ir, reikia pripažinti, emocinis poveikis būti tarp tokių „stulpelių“ kur kas didesnis nei atsirėmus į „stop“ juostą“, nejauku ir norisi pasitraukti kuo toliau... – pasakojo M. Simson. Beje, pastarosios vis vien bus panaudota maždaug 40 kilometrų, o dar 2,5 km – metalinės tvoros. Tokiam kiekiui pergabenti reikia pusantro krovininio automobilio.
Šiais metais lenktynėse iš viso dirbs maždaug 150 instruktuotų apsaugos darbuotojų, sugebančių argumentuotai paaiškinti kur ir kaip elgtis nederėtų, o ne tiesiog drausti.
Dar vienas perlas – pirmasis Europoje „Lada VFTS“ lenktynių serialo etapas. Lietuvoje turėtų startuoti virš dešimties oldtimerių amžiaus sulaukusių ralio mašinų, kadaise sukurtų Vilniuje.
Kaip ir praėjusiais metais ežerų krašte savo meistriškumą demonstruos raliui adaptuoti sunkvežimiai. Iš viso „300 Lakes Rally“ dalyviai šiais metais įveiks 315 km trasą, iš kurios 130 km padalinta į 13 greičio ruožų.
Greičiausios vasaros lenktynės drauge bus penktasis Lietuvos, šeštasis Latvijos pirmenybių bei ketvirtasis Baltarusijos automobilių ralio čempionato etapas.
Visa informacija apie ralį (starto tvarka, žemėlapiai, programa ir kt.): renginio tinklapyje www.300lakesrally.lt