Sukrečianti aistringos meilės istorija paskutinį šių metų vakarą vyks Šiaulių dramos teatro scenoje. Garsiąją rusų rašytojo Nikolajaus Leskovo apysaką Ledi Makbet iš Mcensko apskrities" į šio teatro sceną perkėlė režisierius Raimundas Banionis.
Spektaklis, apie kurio pastatymą režisierius galvojo daugelį metų, gimė Šiaulių dramos teatre pirmiausia dėl čia dirbančios aktorės Ingos Norkutės. Talentinga ir populiari Šiaulių dramos teatro aktorė įkūnys pagrindinę heroję - prieštaringąją Kateriną Izmailovą.
1864 m. parašyta apysaka Ledi Makbet iš Mcensko apskrities" - vienas žinomiausių N. Leskovo kūrinių, pasakojantis tragišką meilės istoriją. Turtingame ūkyje nuobodžiaujanti jauna pirklio žmona Katerina pamilsta lengvabūdį prievaizdą Sergejų ir visa savo siela bei kūnu atsiduoda nuodėmingai meilei ir pražūtingai aistrai. Sukrečiantis šios beprotiškos meilės finalas tarsi klausia, kur yra riba tarp didelės meilės ir nuopuolio, kokios aistros turi siausti moters sieloje, kai ji vieną po kito žudo žmones.
Pirmą kartą Šiaulių dramos teatre spektaklį statantis režisierius R. Banionis neabejoja, kad beveik prieš 150 metų parašytas kūrinys neprarado aktualumo ir cituoja kadaise Juozo Miltinio duotą patarimą: Ieškok ne naujo, ieškok amžino".
Pasak R.Banionio, Ledi Makbet iš Mcensko apskrities" ir yra toks kūrinys. Spektaklis pasakoja apie begalinę meilę ir aistrą, stipresnę už mus pačius ir mūsų racionalų mąstymą. N. Leskovui pavyko pagauti žmogaus viduje slypinčią esmę, užčiuopti tai, kas nematoma, kas slepiama giliai pasąmonėje. Šis kūrinys neišvengiamai leidžiasi į pačius kraštutiniausius žmogiškos egzistencijos paribius. Žmogus yra paslaptis ir šis spektaklis, galbūt, bus mažas žingsnelis link jo pažinimo", - teigia režisierius R. Banionis.
Režisieriaus įsitikinimu, tai amžinos temos, kurioms kaskart suteikiame naujas menines formas. Netradiciškai įvardintas spektaklio žanras - choro pasakojimas su vienuolika uždainių", atspindi būsimojo spektaklio režisūrinį sumanymą. Spektaklyje skambanti muzika ir aktorių choro atliekamos dainos - tarsi brechtiški zongai, kuriantys atsiribojimo efektą" ir neleidžiantys susitapatinti su šiurpiais siužeto vingiais scenoje.
Režisieriaus R. Banionio suburtoje kūrybinėje komandoje - garsūs vardai: muziką kuria Faustas Latėnas, choreografiją - Vesta Grabštaitė, scenografiją - Sergejus Bocullo.
Spektaklyje vaidina Šiaulių dramos teatro aktoriai: Inga Norkutė, Juozas Bindokas, Sigitas Jakubauskas, Rolandas Dovydaitis, Donata Kielaitė, Nomeda Bėčiūtė, Nijolė Mirončikaitė, Agnė Kiškytė, Monika Šaltytė, Aurimas Pintulis, Aurimas Žvinys, Dalius Jančiauskas ir kt.
Rusų literatūros klasikas Nikolajus Leskovas (1834-1895) dažnai vadinamas pačiu rusiškiausiu" autoriumi, gebėjusiu taikliai perteikti sudėtingą rusų tautos sielą. Rašytojo kūriniai išsiskiria unikaliu literatūriniu stiliumi, iškart keliomis perspektyvomis pasakojamomis istorijomis, satyrine potekste, ryškiais herojais ir vaizdinga kalba. Garsus rusų kompozitorius Rodionas Ščedrinas, parašęs ne vieną muzikinį kūrinį pagal N. Leskovo kūrybą, yra taikliai pastebėjęs, kad norint suprasti, kodėl rusų tauta "niekaip nenori pakilti ir pati sau kliudo, reikia skaityti ne Fiodorą Dostojevskį, ne Antoną Čechovą, ne Ivaną Turgenevą, o Nikolajų Leskovą".
Apysakos Ledi Makbet iš Mcensko apskrities" motyvais pastatyta net keletas kino filmų, dramos spektaklių. 1932 m. rusų kompozitorius Dmitrijus Šostakovičius šios apysakos motyvais sukūrė vieną ryškiausių XX a. operų.