• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dažnai viešoje erdvėje yra diskutuojama apie saugiausią būdą keliauti. Vieni bijo plaukti, kiti – skristi, treti – važiuoti automobiliu. Bet kuriuo atveju kiekvienas individualiai renkasi sau priimtiniausią ir, jo nuomone, saugiausią būdą iš taško A pasiekti tašką B.

62

Dažnai viešoje erdvėje yra diskutuojama apie saugiausią būdą keliauti. Vieni bijo plaukti, kiti – skristi, treti – važiuoti automobiliu. Bet kuriuo atveju kiekvienas individualiai renkasi sau priimtiniausią ir, jo nuomone, saugiausią būdą iš taško A pasiekti tašką B.

REKLAMA

Kalbant apie lėktuvų katastrofas dažnai yra sakoma, kad viską įvertinus ir susumavus – per automobilių avarijas žūsta gerokai daugiau žmonių. Taip, lėktuvų katastrofos yra pakankamai retas reiškinys, tačiau nederėtų pamiršti, kad tokių nelaimių atveju aukos yra skaičiuojamos ne vienetais, o dešimtimis ar net šimtais.

Didžiausia šio amžiaus tragedija

Portalo airfleets.net duomenimis 2018-siais metais įvyko dvi aviakatastrofos, kurios pareikalavo 118 keleivių gyvybių. 2017 metus savo ruožtu galima pavadinti bene saugiausiais. Nors pernai įvyko penki incidentai, juose žuvo 12 keleivių, o dviejuose jų apskritai pavyko išvengti aukų.

REKLAMA
REKLAMA

Tragiškiausi šiame amžiuje buvo 2014-ieji. Tais metais per lėktuvų katastrofas pasaulyje žuvo net 863 žmonės. Tai metais iš viso užregistruota 14 aviakatastrofų. Bet viena jų buvo ypatingai skaudi – tai Malaizijos avialinijų lėktuvo katastrofa, vykdant tarptautinį skrydį iš Amsterdamo oro uosto į Kuala Lumpūrą.

REKLAMA

„Boeing 777“ nukrito ir sudužo 2014 m. liepos 17 d. tarp 13.20 val. ir 13.25 val. Visi 298 lėktuvu skridę žmonės, iš jų net 80 vaikų ir 15 įgulos narių, žuvo. Lėktuvo liekanos pasklido 35 kvadratinių km teritorijoje netoli Toreso miesto, Donecko srityje, Ukrainoje. Ši teritorija buvo valdoma prorusiškai nusiteikusių separatistų, netoliese vyko kovos su Ukrainos kariuomene, katastrofos tyrimas vietoje buvo apsunkintas.

REKLAMA
REKLAMA

Nyderlandų institucija „Onderzoeksraad voor Veiligheid“ (OVV), kuriai pavestas katastrofos tyrimas, rugsėjo 9 d. paviešino pirmąsias išvadas, pagal kurias priekinė lėktuvo dalis buvo pažeista daugybės „dideliu greičiu judėjusių objektų“. Pagal šiuos pažeidimus tikėtina, kad lėktuvas sudužo ore. Techninių gedimų ar pilotų klaidų požymių nustatyta nebuvo.

Teigiama, kad 10 km aukštyje skriejantį orlaivį numušė nuo žemės paleista žemė-oras tipo raketa „Buk“. Tuo buvo kaltinami separatistai. JAV žvalgyba patvirtino, kad lėktuvas buvo numuštas tokio tipo raketa, bet kol kas negalėjo pasakyti, kas tai padarė. Tai buvo antrasis Malaizijos oro linijų sudužęs lėktuvas per 4 mėnesius – 2014 m. kovo 8 d. Indijos vandenyne dingo „Boeing 777“, kuris skraidino 239 keleivius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aukų skaičius peržengė 1000 ribą

Įvertinus beveik 50 metų rinktą statistiką, galima atkreipti dėmesį į keletą tragedijomis ypatingai išsiskyrusių laikotarpių. Per šį laikotarpį patys tragiškiausi metai buvo 1996-ieji.

Tais metais per aviakatastrofas žuvo 1179 žmonės. Vien per dviejų sudužusių „Boeing 747“ tragedijas suskaičiuoti net 542 žuvusieji. Dar trijose katastrofose aukų skaičius svyravo nuo 123 iki 186.

REKLAMA

Tūkstančio aukų riba buvo peržengta ir 1985-siais. Tada per aviakatastrofas žuvo 1109. Tragedijų mastą išplėtė dvi tų pačių „Boeing 747“ katastrofos. Per vieną jų – 1985-ųjų rugpjūčio 12-ąją – žuvo net 520 žmonių. Tuo tarpu per birželio 23-ąją įvykusią tragediją žuvo 329 keleiviai.

Kaip bene saugiausius metus aviacijoje reikėtų išskirti 1984-sius. Tais metais nutiko trys nelaimės, bet tik vienoje jų žuvo žmonės. Sudužus „Boeing 737“ tąkart žuvo 2 žmonės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų