• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Sekmadienio popietę Porto mieste finišavo penktasis Pasaulio ralio čempionato etapas vykęs Portugalijoje. Po 325 kilometrų viename sunkiausių Pasaulio ralių, lietuviai Audronis Gulbinas su Vyčiu Pauliukoniu sėkmingai pasiekė finišą ir užėmė 45 vietą bendroje ir antrą vietą RC5 įskaitoje.


Sekmadienio popietę Porto mieste finišavo penktasis Pasaulio ralio čempionato etapas vykęs Portugalijoje. Po 325 kilometrų viename sunkiausių Pasaulio ralių, lietuviai Audronis Gulbinas su Vyčiu Pauliukoniu sėkmingai pasiekė finišą ir užėmė 45 vietą bendroje ir antrą vietą RC5 įskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sudalyvauti Pasaulio ralio čempionato etape yra iššūkis, kurį vertėtų priimti kiekvienam šioje automobilių sporto disciplinoje besisukančiam ekipažui. Vien vienas tokio lygio ralis kilometražu prilygsta trims Lietuvos ralio čempionato etapams, o tokiose varžybose kaip Portugalija yra greičio ruožų, kuriuose posūkių daugiau nei visame mūsiškiame ralyje. Patirties bei įspūdžių kiekis yra tiesiog neišmatuojamas. Tuo Portugalijos ralio finišo arką pravažiavę džiaugėsi Audronis Gulbinas su Vyčiu Pauliukoniu, kurie sėkmingai įveikė visus šio ypatingo ralio kilometrus. 

REKLAMA

Visas nuotykis prasidėjo dar pirmadienį, kai lietuviams teko susitvarkyti reikalus administracinėje komisijoje. Vėliau iki pat ketvirtadienio vyko greičio ruožų susirašymas kvapą gniaužiančiose šiaurės Portugalijos keliuose. Kvapą ten atima ne tik kelių sudėtingumas, bet ir šios šalies gamta, pripildyta kalnų bei miškų. Dar galima pridėti pačių portugalų draugiškumą bei besąlygine meilę šiai automobilių sporto šakai.

REKLAMA
REKLAMA

Audronio Gulbino ir Vyčio Pauliukonio ekipažas
Audronio Gulbino ir Vyčio Pauliukonio ekipažas

Ankstyvą ketvirtadienio rytą lietuvių ekipažas pagaliau turėjo galimybę sportiniu rėžimus išbandyti ispanų „Brunet Competition“ paruoštą „Renault Clio Rally5“ automobilį, kuris atitiko tarptautinės „RC5“ klasės reikalavimus. Šalia Baltaro miesto vykęs testinis greičio ruožas siūlė dalyviams tiek klasikinio ralio greičio ruožo atkarpas, tiek ralio kroso elementus ties finišu. Audronis su Vyčiu tris kartus įveikė trasą kas kart pagerindami rezultatus. Diena pasibaigė netrumpa kelione į Koimbros miestą, kur vyko iškilminga ralio atidarymo ceremonija. Gausi ir triukšminga palaikymo komanda iš Lietuvos sužavėjo ir ralio organizatorius Audroniui su Vyčiu užvažiavus ant starto pakylos. Portugalai ypač vertina gerą palaikymą ir savo pastangomis tik prisideda prie puikios emocijos kūrimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ketvirtadienio linksmybės baigėsi ir penktadienį Koimbros apylinkėse prasidėjo rimti reikalai. Ypač siauri, statūs bei siaubingai akmenuoti kalnų žvyrkeliai pridarė rūpesčių daugeliui. Nuotykių neišvengė ir lietuviai, kuriems problemų pridarė automobilio techniniai gedimai. Pietų Europoje požiūris į svarbias detales nėra toks kruopštus kaip pas mus, o tai atsispindėjo ir lietuvių techniką aptarnaujančioje komandoje. Iki galo neprisukti akumuliatoriaus laidai per ilgą ralio dieną pridarė nemažai problemų, dėl kurių ekipažas vėlavo į laiko kontrolės punktą ir daugiau nei šimtą kilometrų link serviso zonos buvo netgi lydimas Portugalijos policijos ekipažų, nes vakare nebešvietė automobilio žibintai. Visa ši situacija kainavo ne tik nemažai nervų. Kentėjo ir rezultatai, nes teisėjai skyrė baudas už vėlavimą.

REKLAMA

Dalinai sutvarkytos problemos leido Audroniui bei Vyčiui startuoti šeštadienį, kurio greičio ruožai driekėsi į šiaurės rytus nuo ralio centro Porte. Tai buvo jau kito stiliaus keliai, ne tokie grubūs, tačiau ne mažiau sudėtingi. Visgi penktadienio problemų padariniai ekipažą persekiojo ir šeštadienį, tad Audroniui su Vyčiu teko koncentruotis ne tik į kelią, kuris pasiglemžė ne vieną auką tarp kurių buvo ir ralio lyderiai, bet ir stebėti automobilio būklę, kuri dėl elektronikos problemų kėlė nerimą. Nepadėjo ir tai, kad dėl itin vėlyvo grįžimo penktadienį bei ankstyvo starto šeštadienį, miego valandas suskaičiuoti neprireikė nei vienos rankos pirštų. Greičio ruožų ilgiams siekiant 26 ar net 37 kilometrus, nepridaryti lemiamų klaidų yra išties nelengva, tačiau lietuvių ryžtas pasiekti šių varžybų finišą buvo stipresnis už visus iškilusius nesklandumus.

REKLAMA

Audronio Gulbino ir Vyčio Pauliukonio ekipažas
Audronio Gulbino ir Vyčio Pauliukonio ekipažas

Sekmadienį, kuris būna trumpiausia diena Pasaulio ralio čempionate, organizatoriai įprasmino keturiais paskutiniais greičio ruožais, tarp kurių yra Portugalijos ralio vizitinė kortelė – „Fafe“ ruožas. Jame yra daugelis legendinių bei itin turiningą istoriją turinčių vietų. Viena iš jų – vienas garsiausių tramplynų visame „WRC“ kalendoriuje prieš pat finišą. Būtent šiame greičio ruože susirenka dešimtys tūkstančių žiūrovų, kurie stebėjo paskutinį lietuvių ekipažo šuolį prieš kertant finišo liniją ir pagerinant lietuvių pasiekimus Pasaulio ralio čempionate.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vėlyvą sekmadienio popietę baltas „Renault Clio Rally5“ automobilis su lietuviškomis trispalvėmis šalia pavardžių užvažiavo ant finišo podiumo, o jo ekipažas išskleidęs Lietuvos vėliavą džiaugėsi sėkmingu finišu bei lietuvių palaikymų tribūnose. Audronio bei Vyčio ekipažas neliko nepastebėtas ralio organizatorių, kurie skyrė atskirą padėką lietuviams, kuriems tai buvo vyšnia ant torto jų netrumpoje ralio karjeroje.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų