Antradienį Seimas po pateikimo „palaimino“ Mokesčio už transporto priemones įstatymo projektą, kuris, pasak Seimo nario konservatoriaus Vito Matuzo, skirtas prabangai apmokestinti.
Už projektą po pateikimo balsavo 72 Seimo nariai, prieš buvo 16, susilaikė 34 Seimo nariai.
Liberalų sąjūdžiui atstovaujantis Gintaras Steponavičius informavo, kad parlamentarų grupė prašys atlikti šio įstatymo projekto nepriklausomą ekspertizę.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis apgailestavo, kad siūlomas automobilių apmokestinimas neskatins ekologijos, o 8–9 metų galingas automobilis nėra, anot jo, prabangi transporto priemonė.
Seimo opozicijos lyderis „tvarkietis“ Valentinas Mazuronis irgi mano, kad 8–9 metų galingas automobilis – tai ne prabanga, o vargas, nes tokį automobilį netgi problematiška parduoti, jam reikia daug degalų. „Tai prabanga net nekvepia. Prabangūs motociklai nebus apmokestinami, o nudrožtos „britvos“ bus apmokestintos. Tai ne prabangos mokestis, o bandymas apiplėšti, todėl jam pritarti negalime“, – sakė jis.
Tuo tarpu „tvarkietis“ Remigijus Žemaitaitis teiravosi, ar bus apmokestinti brangios arabų veislės žirgai, kurie irgi yra susisiekimo priemonė.
Įstatymo projekte siūloma apmokestinti galingesnius nei 150 kilovatų galios per pastaruosius 10 metų registruotus automobilius, didesnės nei 50 kilovatų galios motociklus, burines jachtas ir lėktuvus, išskyrus oro balionus.
Pagal projektą, mokestis už automobilius ir motociklus bus skaičiuojamas po 0,5 lito už 1 kilovatą per mėnesį. Burinėms jachtoms siūloma taikyti 30 litų už burinės jachtos gabaritinio ilgio metrą per kalendorinį mėnesį, jei jos ilgis viršija 10 gabaritinių ilgio metrų ir jei ji nėra skirta ūkinės komercinės veiklos pajamoms uždirbti.
Bendrosios aviacijos orlaiviams, išskyrus oro balionus, siūloma taikyti 0,3 lito už vieną maksimalios kilimo masės kilogramą mokesčio tarifą už kalendorinį mėnesį.
Pagal projektą, mokesčio mokėtojai yra asmenys, valdantys automobilius, motociklus, burines jachtas ar bendrosios aviacijos orlaivius. Neapmokestinamos specialios paskirties transporto priemonės; specialiosios transporto priemonės, kaip jos apibrėžtos Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme; automobiliai, pažymėti diplomatiniais valstybinio numerio ženklais; profesionalaus sporto veikloje naudojamos transporto priemonės; valstybės orlaiviai ir savadarbės transporto priemonės.
V. Matuzas: į biudžetą papildomai būtų surinkta apie 28 milijonai litų
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko pavaduotojas V. Matuzas tikisi, kad priėmus tokį įstatymo projektą į valstybės biudžetą papildomai būtų surinkta apie 28 milijonai litų.
„Koks automobilis laikomas prabangiu? Motociklai, lėktuvai, jachtos taip pat nėra būtinybė, apie kurią galvoja vos suduriantys galą su galu“, – sakė jis. Parlamentarai diskutavo, kokiais kriterijais reikėtų vertinti transporto priemonių vertę. Jie suabejojo, ar yra verčių registras, kuris pdėtų nustatyti, kas yra prabangi transporto priemonė, svarstė, ar reikėtų įtraukti į apmokestinamų transporto priemonių sąrašą prabangius katerius bei kitas Vandens transporto priemones.
V. Matuzas pabrėžė, kad tai ne ekologiškas transporto priemones įsigyti skatinantis mokestis, tačiau būtent prabangos mokestis.
Tuo metu parlamentarai svarstė, ar reikalingas toks mokestis, ar daugiau naudos duotų visuotinis transporto priemonių mokestis.
V. Mazuronis atkreipė dėmesį į tai, kad 10 metų automobilį, kuris sunaudoja daug degalų, ir kurį net parduoti sunku, gali apmokestinti, o tas, kuris papuoštas „svarovskio krislalais“, gali likti neapmokestintas, nes jo galingumas mažesnis.
Toliau šį įstatymo projektą Seimas svarstys gruodžio 20 d.