„Prasižengusiems vairuotojams būtų sudaryta galimybė anksčiau atgauti teisę vairuoti, tačiau jie turėtų vairuoti tik automobilius, kuriuose įrengti alkoblokai“, – Seime antradienį pristatydamas pataisas sakė susisiekimo viceministras Paulius Martinkus.
„Prasižengę vairuotojai ir toliau netektų pažymėjimo tam tikram laikui, bet jis būtų trumpesnis, jei pasirinktų instaliuoti alkobloką į savo automobilį“, – aiškino viceministras.
Jis pažymėjo, kad šių vairuotojų pažymėjimai turėtų specialią žymę, jog policijos pareigūnai identifikuotų, jog jam taikomi apribojimai.
Ministerijos pateiktoms pataisoms po pateikimo pritarta 75 Seimo nariams balsavus už, dviem – prieš, devyniems susilaikius. Toliau jos bus svarstomos komitetuose.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis yra teigęs, kad siūloma priemonė greta prevencinio ir baudžiamojo pobūdžio sprendimų turėtų sumažinti neblaivių vairuotojų skaičių Lietuvos keliuose.
Teisėsaugos institucijos spręstų, kokias baudžiamąsias priemones skirti neblaiviam vairuotojui. Jis pats galėtų rinktis tarp dviejų alternatyvų – ar prarasti teises ilgesniam laikui, ar jas atgauti greičiau, tačiau kurį laiką privalėtų naudoti užraktą.
Vairuotojui, kuris pasirinktų vairuoti automobilį su privalomai įrengtu užraktų, pagal naują tvarką būtų privaloma įgyti vairuotojo pažymėjimą su apribojimo kodu „69“. Šis žymuo reikštų, kad prasižengęs vairuotojas galės vairuoti tik transporto priemones su jose įmontuotais užraktais.
Antialkoholinis automobilio variklio užraktas neleidžia užvesti variklio, jei vairuotojas yra neblaivus. Užraktas montuojamas automobilio viduje: įsėdęs į jį, vairuotojas į jį papučia ir aparatui nustačius, kad jis yra blaivus, variklis gali būti užvedamas.
Lietuvoje tokių užraktų naudojimas nėra privalomas, tačiau kai kurie vežėjai savo iniciatyva juos diegia didesnės rizikos transporte – maršrutiniuose autobusuose ir vilkikuose.