• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas ketvirtadienio rytą taip ir nepradėjo antrojo 2012 m. biudžeto svarstymo. Parlamentarai nepatvirtino plenarinio posėdžio darbotvarkės, kurioje turėjo būti svarstomas patobulintas kitų metų valstybės biudžeto projektas.

REKLAMA
REKLAMA

Parlamentarai siūlė vienus klausimus išbraukti, kitus įtraukti, o balsuodami dėl plenarinio posėdžio darbotvarkės, jos nepatvirtino.

REKLAMA

Balsavo 124 Seimo nariai. Už buvo 45, prieš 12, susilaikė 67.

Seimo pirmininkė Irena Degutienė paskelbė posėdžio pertrauką ir skubiai pakvietė susirinkti frakcijų seniūnus.

Pastabų dėl darbotvarkės ir 2012 m. biudžeto projekto turėjo tiek valdančiosios koalicijos partneriai, tiek opozicijos atstovai.

(papildyta 12:30 val.)

Po antrosios pertraukos I. Degutienė dar kartą pakvietė parlamentarus balsuoti dėl posėdžio darbotvarkės, iš jos išbraukiant du klausimus: dėl pensijų fondų ir 2012 m. biudžeto. Balsuodami parlamentarai išbraukė pirmąjį klausimą, tačiau balsavo už tai, kad toliau būtų svarstomas biudžeto projektas.

REKLAMA
REKLAMA

„Iš esmės yra pasikeitę skaičiai, todėl pagal Statutą turėtų eiti naujas biudžeto pateikimas. Mes manome, kad tai esminis principų pažeidimas“, – po balsavimo replikavo V. Gapšys.

A. Butkevičius teigė, kad jie tikėjosi, jog „ir mokestiniai įstatymų projektai bus pateikti;  manau, kad Vyriausybė turėjo pateikti ir ekonominę analizę“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

K. Daukšys taip pat sakė, kad „vyriausybė praktiškai pateikė naują biudžeto pasiūlymą“, o Ž. Šilgalis teigė, kad kadangi  klausimas dėl pensijų fondų išimtas iš darbotvarkės, todėl reikia ieškoti kitų sprendimų“. Todėl rytojaus posėdis esą būtų išeitis.

Ministras pirmininkas A. Kubilius kvietė parlamentarus „atsakingam požiūriui į kitų metų biudžetą“.

REKLAMA

„Deja, atsakingo požiūrio iš opozicijos matau labai  mažai. Kviečiu išklausyti vyriausybės pranešimą apie pataisytą biudžetą, ir baigti politinį žaidimą, kurį iki šiol matėme“, – sakė jis.

Tačiau parlamentarai balsuodami pagaliau patvirtino gruodžio 8-osios plenarinio posėdžio darbotvarkę.

Finansų ministrė I. Šimonytė šiuometu pristato Seimo nariams pataisytą biudžeto projektą.

REKLAMA

(papildyta 11:30 val.)

Po pertraukos, kurios metu Seimo pirmininkė I.  Degutienė skubiai susišaukė seniūnų sueigą pasitarti dėl tolesnių veiksmų, I. Degutienė informavo, kad „Seniūnų sueiga nesugebėjo susitarti“. Todėl I. Degutienė kreipėsi į visas frakcijas, kviesdama jas dar kartą apsvarstyti klausimą.

„Dar kartą kviečiu visus Seimo narius atsiversti statuto 177 straipsnį ir pasiaiškinti, kas yra biudžeto antrasis svarstymas“, – sakė Seimo pirmininkė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į posėdžių salę parlamentarai grįš 12 val. Tuomet jie dar kartą balsuos dėl darbotvarkės.

I. Degutienė informavo, kad jeigu šiandien parlamentarai nuspręs nesvarstyti biudžeto, rytoj turės būti sušauktas neeilinis Seimo posėdis, kadangi kitaip būtų pažeistas Seimo statutas.

Pagal Seimo statutą, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo valstybės biudžeto projekto pirmojo svarstymo skiriamas antrasis svarstymas, jo metu Vyriausybė pateikia pagal gautus pasiūlymus ir pastabas pataisytą projektą. Gruodžio 9-oji, penktadienis, yra 15-oji diena nuo valstybės biudžeto projekto pirmojo svarstymo.

REKLAMA

Tikėtina, kad  antrasis 2012 m. biudžeto svarstymas bus ne paskutinis prieš jo priėmimą. Po to parlamentarai jį tikriausiai vėl atiduos Vyriausybei tikslinti, nes taupymo būdui, kurį siūlo Vyriausybė, dalis Seimo narių nepritaria.

(papildyta 11:04val.)

Seimo narys A. Čaplikas teigė, kad negalima svarstyti įstatymo projekto, kuris panaikintų 2 pakopos pensijų fondus,  V. Mazuronis pabrėžė, kad valstybės biudžeto projektas turi būti svarstomas kartu su „Sodros„ biudžetu, bet „kol nėra apsispręsta dėl pensijų atstatymo, kol nėra tie dokumentai pateikti kartu, to svarstyti negalima. Siūlome išbraukti ir atidėti biudžeto svarstymą, kol bus pateikta kompleksiškai“.

REKLAMA

Anot K. Daukšio, „jeigu turime pastabų, (...) skirstomės ir einame dirbti kitų darbų, jeigu biudžeto svarstymui nepasirengę“.

V.  Gapšys piktinosi, kad Vyriausybė nėra Seimui pateikusi lydinčiųjų įstatymų.

„Tai rodo, kad ministrų kabinetas pats dar nėra apsisprendęs dėl kitų metų biudžeto, kaip mažins išlaidas, kokiais būdais surinks reikiamas pajamas. Tegu apsisprendžia ir mums parodo visumą“, – sakė parlamentaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

I. Degutienė aiškino parlamentarams, kad pagal Seimo statutą  antrą kartą kitų metų biudžeto projektą reikia svarstyti po 15 dienų; kaip tik tiek esą bus rytoj, tačiau rytoj posėdžio nėra, todėl atidėdami svarstymą jie pažeistų Statutą.

A. Salamakinas aiškino, kad jeigu yra  daug svarbių pataisų, po antro svarstymo projektas gali būti gražintas vyriausybei.

REKLAMA

„Mieli kolegos, atrodo, suprantame apie ką kalbame, kokia esmė, yra skirtingos nuomonės, bet aš kviečiu visus, kurie mano, kad reikėtų išimti šituos klausimus iš darbotvarkės, kadangi kitaip mums neleidžiama balsuoti, balsuoti prieš darbotvarkės patvirtinimą“, – prieš balsavimą ragino opozicijos lyderis tvarkietis V. Mazuronis.

„Aš dar negirdėjau aiškios pozicijos iš koalicijos, kokiu keliu bus einama, kaip yra susitarta, kaip kamšysime tas biudžeto skyles. Jeigu yra tokia statuto nuostata, o rytoj yra 15-a diena, tai vis tiek neturime kaip karštos bulvės to biudžeto ritinėti. Tai tada turime sušaukti posėdį rytoj, o šiandien susipažinti, išsiaiškinti ir normalia, blaivia galva svarstyti svarbius įstatymo projektus“, – sakė Mišrios Seimo narių grupės atstovas Žilvinas Šilgalis, primindamas 2008-aisiais vykusią „naktinę mokesčių reformą“.

REKLAMA

Susiklosčius tokiai situacijai, kai kurie parlamentarai siūlė šiandien biudžeto projekto nesvarstyti,  o Seimo posėdį surengti rytoj.

Taip pat paaiškėjo, kad nemažai parlamentarų yra negavę kai kurių reikalingų dokumentų.

Balsuodami dėl dėl šios dienos plenarinio podsėdžio darbotvarkės Seimo nariai jos nepatvirtino. Paaiškėjus tokiems balsavimo rezultatams I. Degutienė paskelbė pertrauką. Šiuo metu vyksta skubiai sušauktas frakcijų seniūnų pasitarimas.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal Seimo statutą, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo valstybės biudžeto projekto pirmojo svarstymo skiriamas antrasis svarstymas, jo metu Vyriausybė pateikia pagal gautus pasiūlymus ir pastabas pataisytą projektą. Gruodžio 9-oji, penktadienis, yra 15-oji diena nuo valstybės biudžeto projekto pirmojo svarstymo.

- - - - - -

Atsižvelgiant į patikslintą makroekonominių rodiklių scenarijų, valstybės biudžeto pajamos, neįskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų, palyginti su įstatymo projektu, pateiktu Seimui, sumažėja 835 mln. litų.

Patobulintame projekte 2012 m. numatomi valstybės biudžeto asignavimai, neįskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų, palyginus su įstatymo projektu, pateiktu Seimui, sumažėja 825 mln. litų, iš kurių daugiau kaip 500 mln. litų – dėl asignavimų visiems valstybės biudžeto asignavimų valdytojams sumažinimo 4 procentais.

Teikdama patikslintą kitų metų biudžeto projektą Seimui, Vyriausybė, įvertinusi realią valstybėje susiklosčiusią ekonominę ir finansinę būklę, konstatuoja, kad, nepaisant 2011 m. spalio mėn. pabaigoje Europos viršūnių susitikime pasiekto susitarimo dėl skolų krizės euro zonoje valdymo priemonių, išlieka didelis neapibrėžtumas dėl išorinės aplinkos. Todėl tikėtina, kad dėl prastesnių pagrindinių eksporto rinkų perspektyvų 2012 m. Lietuvos eksporto paklausa sumažės ir lėtins BVP augimą (nuo 4,7 proc. iki 2,5 proc.).

REKLAMA

Vyriausybė pabrėžia, kad esant neramioms aplinkybėms euro zonoje ir tarptautinėse rinkose, reikia pasiekti vieną esminį tikslą – garantuoti šalies finansų stabilumą ir kartu – galimybę skolintis už mažiausią kainą. Tai galima pasiekti tik išlaikant viešųjų finansų deficitą tam tikrose ribose. Šių metų pavasarį, patvirtinusi Konvergencijos programą, Vyriausybė įsipareigojo ištaisyti perviršinio deficito padėtį t.y. sumažinti deficitą iki 3 proc. BVP.

Vyriausybė atkreipia dėmesį, kad dėl numatyto greito bankrutuojančio banko „Snoras“ apdraustųjų indėlių atkūrimo bankroto poveikis BVP yra sumažintas kelis kartus ir sudaro 0,1–0,2 procento BVP. Be to, Lietuvos eksporto rinkų perspektyva Europos Sąjungoje išlieka pagrindiniu ūkio raidos scenarijaus peržiūrėjimo rizikos veiksniu.

Patobulintame projekte 2012 m. numatyti valstybės biudžeto asignavimai:

Socialinei apsaugai numatyti asignavimai mažinami 135,2 mln. litų ir sudarys 3 mlrd. 215,6 mln. litų.

Švietimui numatyti asignavimai mažinami 178,9 mln. litų ir sudarys 4 mlrd. 384,3 mln. litų.

Sveikatos apsaugai suplanuoti asignavimai mažinami 51 mln. litų ir sudarys 1 mlrd. 930,5 mln. litų.

REKLAMA

Ekonomikai numatyti asignavimai mažinami 194,8 mln. litų ir sudarys 6 mlrd. 846,5 mln. litų.

Viešajai tvarkai ir visuomenės apsaugai numatyti asignavimai mažinami 75,5 mln. litų ir sudarys 2 mlrd. 209 mln. litų.

Gynybai numatyti asignavimai mažinami 11 mln. litų ir sudarys 1 mlrd. 60 mln. litų.

Aplinkos apsaugai numatyti asignavimai mažinami 324 mln. litų ir sudarys 768,7 mln. litų.

Bendroms valstybės paslaugoms numatyti asignavimai mažinami 44,8 mln. litų ir sudarys 4 mlrd. 788,8 mln. litų.

Poilsiui, kultūrai ir religijai numatyti asignavimai mažinami 5 mln. litų ir sudarys 555,8 mln. litų.

Atsižvelgiant į įvykdytus perskirstymus ir pakeitimus, keičiasi valstybės ir nacionalinio biudžeto pagrindiniai rodikliai.

Nacionalinio biudžeto projekte, kuris apima valstybės ir savivaldybių biudžetus, numatoma, kad 2012 metų nacionalinio biudžeto pajamos (be ES paramos lėšų) sudarys 20 mlrd. 981 mln. litų (ankstesniame plane buvo 21 mlrd. 816 mln. litų). Kartu su ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis numatomos nacionalinio biudžeto pajamos sudarys 28 mlrd. 112 mln. litų (29 mlrd. 57 mln. litų).

2012 metais nacionalinio biudžeto išlaidos be ES paramos lėšų sudarys 21 mlrd. 700 mln. litų (ankstesniame plane buvo 22 mlrd. 525 mln. litų), o planuojami 2012 metų nacionalinio biudžeto asignavimai kartu su ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis – 28 mlrd. 831 mln. litų (ankstesniame plane buvo 29 mlrd. 765,7 mln. litų).

REKLAMA

Valstybės biudžeto pajamos be ES paramos lėšų 2012 metais sudarys 17 mlrd. 924 mln. litų (ankstesniame plane buvo 18 mlrd. 759 mln. litų). Valstybės biudžeto išlaidos be ES paramos lėšų išlaidos sudarys 18 mlrd. 643 mln. litų (ankstesniame plane buvo 19 mlrd. 468 mln. litų).

Valstybės biudžeto deficitas sudarys 719 mln. litų (ankstesniame plane buvo 709 mln. litų), ir tai yra 3,6 karto mažesnis nei planuojamas 2011 metais.

Planuojamas viešųjų finansų deficitas 2012 metais – 3 proc. BVP.

2013–2014 m. BVP augimo prognozė nekeičiama – atsižvelgus į šiuo metu suformuotus 2007–2013 metų finansinės perspektyvos ES paramos įsisavinimo planus ir darbo jėgos mažėjimą dėl visuomenės senėjimo BVP augimas 2013–2014 metais sieks atitinkamai 3,7–3,4 proc.

LSDP frakcijos vadovas A. Butkevičius įsitikinęs, kad konservatorių siūlomas biudžeto variantas yra netinkamas. Politiko įsitikinimu, negalima taupyti prioritetinėse srityse, tokiose kaip sveikatos apsauga, mokslas ir švietimas.

Socialdemokratas įsitikinęs, kad reikia kuo greičiau įvesti progresinę mokesčių sistemą.

Taip pat skaitykite:

Valstybės pinigai: kirpti negalima apmokestinti?

Seimo konservatoriai prieš Vyriausybę: pensijos ar prabangos mokesčiai?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų