Parlamentarai priėmė valdančiųjų „valstiečių“ ir socialdarbiečių siūlymą nuo 2020 metų keliams skirti 50 proc., o nuo 2021 metų – 52 proc. degalų akcizo. Dabar šis rodiklis yra 48 proc.
Vietinės reikšmės žvyrkelių, kurių Lietuvoje yra apie 50 tūkst. kilometrų, asfaltavimo programai kitais metais bus skiriama 2 proc. (maždaug 16 mln. eurų), o nuo 2021–ųjų – 4 proc. (32 mln. eurų) kuro akcizo.
Už tai balsavo 95 Seimo nariai, o vienas susilaikė.
Tačiau Seimas nepritarė Ekonomikos komiteto nario konservatoriaus Jurgio Razmos siūlymui nuo 2020 metų keliams numatyti dar didesnį finansavimą – 55 proc. degalų akcizo, o žvyrkeliams – 5 proc. Už šią pataisą balsavo 44 Seimo nariai, prieš – 28, o susilaikė 33.
J. Razma padidintą finansavimą pavaidino labai kukliu: „Šiuo pakeitimu menkai tepriartėjame prie buvusių ikikrizinių procentų.“
„Vienai savivaldybei per metus neišeis nė kilometro išasfaltuoti. Kad žmonės pajustų šitą sprendimą, manau, reikėjo šiek tiek didesnių sumų“, – pridūrė jis.
Biudžeto ir finansų komiteto narys „valstietis“ Valius Ąžuolas atkreipė dėmesį, kad šiemet bus išasfaltuota apie 100 km savivaldybių žvyrkelių, kitąmet, padidinus finansavimą, – apie 200 km, o 2021 metais – apie 400 km.
Liberalo Jonas Varkalio teigimu, Lietuvoje, kur yra 21 tūkst. kilometrų valstybinių kelių, kasmet reikia suremontuoti ne mažiau kaip 30 km, bet pernai, jo žodžiais, tik „minimaliai provėžos paremontuotos atskiruose ruožuose“ ir užduotis nebuvo įvykdyta.
Šalies kelių plėtrai ir priežiūrai šiemet iš valstybės biudžeto skirta 477,5 mln. eurų.