Seimas atmetė siūlymą kreiptis į Konstitucinį Teismą (KT) dėl sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo. Prieš porą dienų nepritarus projektui po pateikimo, 52 parlamentarų balsais nutarta Seimo narės Dangutės Mikutienės Seimo nutarimo projektą atmesti. Už siūlymą grąžinti šį projektą iniciatoriams tobulinti nebalsavo nė vienas Seimo narys.
Seimo Darbo partijos frakcijos narės D. Mikutienės ir Socialdemokratų partijos frakcijos nario Vytenio Povilo Andriukaičio pateiktame nutarimo projekte buvo nurodoma, kad ginčijamas Vyriausybės nutarimas pagal reguliavimo apimtį ir normų turinį, taip pat pagal įsigaliojimų tvarką prieštarauja Konstitucijos preambulėje įtvirtintam teisinės valstybės, teisėtų lūkesčių, teisinio tikrumo, teisinio saugumo, asmenų lygybės ir sąžiningos konkurencijos principams.
Kreipimosi iniciatoriai savo abejones grindžia tuo, kad 2008 m. gruodžio 9 d. Seimo nutarimu patvirtintoje 15-osios Vyriausybės veiklos programoje yra numatytas Vyriausybės įsipareigojimas parengti ir pateikti tvirtinti Seimui tolesnės sveikatos apsaugos sistemos plėtros 2008-2012 m. strateginį planą, jame numatant konkrečias jo įgyvendinimo priemones, terminus, atsakingus vykdytojus, plano vykdymo nuolatinę stebėseną ir kontrolę.
Pasak kreipimosi į Konstitucinį Teismą iniciatorių, ši nuostata sudaro pagrindą tikėtis, kad sveikatos apsaugos sistema bus planingai plėtojama, o strateginio planavimo teisė išlieka įstatymų leidžiamosios valdžios, Seimo, kompetencijoje. Tuo tarpu ginčijamas Vyriausybės nutarimas, nors jame apsprendžiami esminiai sveikatos sistemos plėtros klausimai, jis priimtas ir įsigaliojo net nepateikus tvirtinti Seimui Sveikatos apsaugos sistemos plėtros 2008-2012 m. strateginio plano.
Taip, pasak Seimo narės D. Mikutienės, buvo pažeista ne tik sprendimų planavimų ir priėmimo loginė seka, bet ir Vyriausybės įstatymo straipsnis, įpareigojantis Vyriausybę laikytis ir įgyvendinti Vyriausybės programą, kuriai pritarė ir patvirtino Seimas. Seimo narės teigimu, priimant ginčijamą Vyriausybės nutarimą taip pat ignoruota, kad 2008-2012 m. programos įgyvendinimo priemonėse sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo trečio etapo programą numatoma parengti 2010-ųjų trečiąjį ketvirtį. Atsižvelgiant į tai visos sveikatos priežiūros įstaigos, planuodamos savo veiklą 2009-2010 metams, galėjo pagrįstai tikėtis, kad jų teisinis statusas bei galimų teikti sveikatos priežiūrai paslaugų sąrašas mažiausiai iki 2009 m. antrojo ketvirčio pabaigos bus reglamentuotas pagal Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimą.
Šį nutarimą pasirašė ne tik opozicijai, bet ir valdančiajai koalicijai priklausantys Seimo nariai, kuriems kyla abejonių ne tik dėl sveikatos sistemos pertvarkos ekonominio pagrįstumo, bet ir dėl jos teisėtumo.