Seimo Sveikatos reikalų bei Švietimo, mokslo ir kultūros komitetams trečiadienį apsisprendus dėl silpno alkoholio reklamos transliavimo, ketvirtadienį dėl šių pataisų gali balsuoti Seimas, jeigu Seimo pirmininkas Česlovas Juršėnas siūlytų jas priimti ypatingos skubos tvarka ir tam pritartų parlamentarai.
Naujasis LRT vadovas Audrius Siaurusevičius Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete trečiadienį visus suinteresuotus dėl alkoholio reklamos transliavimo asmenis prašė susiderinti pozicijas, kad greitai būtų priimtas sprendimas, nes artėja šalies ir Baltijos valstybių krepšinio čempionatų paskutinės svarbiausios varžybos.
„Visi siūlymai, kurie trukdo mums žiūrovams tiesiogiai parodyti sporto varžybas, yra blogi“, - sakė A.Siaurusevičius.
Jis siūlė priimti Seime tokį variantą, kuris nebūtų toks radikalus, nes tada jį gali vetuoti šalies vadovas ir „reikalo sprendimas vėl nusitęstų“.
LRT vadovas informavo, kad jau kreiptasi į teismą dėl televizijai skirtų baudų už silpno alkoholio reklamos transliavimą skyrimo teisėtumo.
Žurnalistų etikos inspektorius Romas Gudaitis siūlė kadenciją baigiančiam Seimui apsispręsti tik dėl alkoholio ir jų gamintojų logotipų, rodomų per sporto ir kitus renginius, transliavimo.
„Kitus klausimus dėl alkoholio reklamos visiško uždraudimo tegul priima jau naujas Seimas“, - kalbėjo R.Gudaitis.
Lietuvos krepšinio federacijos prezidentas Vladas Garastas siūlė krepšinio ir kitų sporto bei koncertų renginių transliacijų metu leisti rodyti tik logotipus. „Klipai, kad „mus vienija alus ir pergalės“, ir su kitokiais lozungais nebūtų rodomi“, - kalbėjo V.Garastas.
Jis pabrėžė, kad greiti sprendimai yra reikalingi ir todėl, kad krepšinį remia ne tik alkoholio gamintojai.
„Yra ir kitų mūsų rėmėjų, kurie nesusiję su alkoholiu, tačiau jų reklamos negalima parodyti žiūrimiausiu metu, nes sporto varžybų transliacijos nukeliamos į vėlų vakarą. Tokie rėmėjai mums sako, kad jiems neapsimoka remti sporto“, - kalbėjo V.Garastas.
Seimo vadovybės sudaryta darbo grupė, turėjusi parengti naują silpno alkoholio reklamos transliavimo tvarką, siūlo nuo 2012 metų uždrausti alkoholio reklamą ne tik visuomenės informavimo priemonėse, bet ir švietimo, mokslo, visose sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeniniame transporte. Taip pat planuojama drausti ir išorinę alkoholio reklamą.
Iki 2012 metų siūloma alkoholio reklamą drausti per televiziją ir radiją nuo 6 val. iki 23 val., tačiau toks draudimas nebūtų taikomas alui iki 5,5 proc. stiprumo ir natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams iki 13 procentų stiprumo.
Silpno - iki 13 proc. ir natūralios fermentacijos alkoholio gamintojų arba tokiais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimus ar jų prekių ženklus siūloma leisti ant profesionalių sportininkų sportinės aprangos, avalynės ar kitų sporto gaminių ar sporto atributikos sporto renginių metu.
Transliuotojus siūloma įpareigoti transliuoti reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo žalą. Tam transliuotojai turėtų skirti ne mažiau kaip 10 proc. metinių pajamų, gautų už alkoholio reklamos transliavimą.
Lietuvoje nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojo daug visuomenės diskusijų sukėlusi Seimo priimta alkoholio įstatymo pataisa, pagal kurią šalyje draudžiama bet kokia silpnųjų alkoholinių gėrimų reklama televizijoje ir radijuje nuo 6 iki 23 valandos.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų ne tik LTV, bet ir TV3.