• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar žinote kodėl „VAG“ koncernas yra vienas geriausių automobilių koncernų pasaulyje? Net jeigu neesate šio koncerno šalininkas, leiskite mums paaiškinti. 
Matote, kiekvieną kartą, kai „VAG“ koncernas į savo šeimą priima naują narį, jie pradeda juo visapusiškai rūpintis ir stengtis šviesia ateitimi. Puikiais pavyzdžiais galėtų būti „Audi“, „Škoda“ ir be abejo - „Seat“, kuri nepaisant dažnų nuopolių, sugebėdavo retkarčiais pranokti savo vyresniuosius brolius.
Pirmoji „Seat“ kompanijos transformacija prasidėjo 1995 metais, kai Ispanijoje įsikūrusių inžinierių komanda pradėjo darbuotis ties naujos kartos modelių šeima. Tuomet „VAG“ koncernas nusprendė, jog „Seat“ turėtų tapti pilnaverte „Alfa Romeo“ alternatyva. Norėdami tai pasiekti, vokiečiai netgi pasamdė buvusį „Alfa Romeo“ vyriausiąjį dizainerį - Walterį de'Silva.

Ar žinote kodėl „VAG“ koncernas yra vienas geriausių automobilių koncernų pasaulyje? Net jeigu neesate šio koncerno šalininkas, leiskite mums paaiškinti. 
Matote, kiekvieną kartą, kai „VAG“ koncernas į savo šeimą priima naują narį, jie pradeda juo visapusiškai rūpintis ir stengtis šviesia ateitimi. Puikiais pavyzdžiais galėtų būti „Audi“, „Škoda“ ir be abejo - „Seat“, kuri nepaisant dažnų nuopolių, sugebėdavo retkarčiais pranokti savo vyresniuosius brolius.
Pirmoji „Seat“ kompanijos transformacija prasidėjo 1995 metais, kai Ispanijoje įsikūrusių inžinierių komanda pradėjo darbuotis ties naujos kartos modelių šeima. Tuomet „VAG“ koncernas nusprendė, jog „Seat“ turėtų tapti pilnaverte „Alfa Romeo“ alternatyva. Norėdami tai pasiekti, vokiečiai netgi pasamdė buvusį „Alfa Romeo“ vyriausiąjį dizainerį - Walterį de'Silva.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seat Formula (2)


Prieš prasidedant naujajam tūkstantmečiui, vienam didžiausių pasaulio automobilių koncernui priklausantis gamintojas pristatė stilingąją „Ibiza“, sportiškąjį „Leon“ ir solidųjį „Toledo“. Tačiau tai turėjo būti tik pradžia. „Seat“ vadovai norėjo modelių gamą papildyti pilnaverčiu sportišku automobiliu, kuris galėtų tapti kompanijos flagmanu.
1999 metais, Ženevos automobilių parodoje, „Seat“ kompanijos stende buvo pristatytas išskirtinės išvaizdos koncepcinis modelis. Parodos lankytojai į „Seat“ stendą traukė ne dėl noro pačiupinėti sportiškesnius „Volkswagen“ modelius, o pamatyti kaip atrodo futuristiškos išvaizdos kupė su „Lamborghini“ automobiliams būdingomis durimis, kurios pasikelia į viršų.

REKLAMA

Seat Formula (3)


Automobilio projekto autorius ir vyriausias dizaineris, Julianas Thomsonas, pristatydamas naująjį modelį teigė, jog „Seate Formula“ buvo sukurtas semiantis įkvėpimo iš britiškojo „Lotus Elise“. Lengvo, puikiai subalansuoto ir dinamiško kupė, kurių vairuotojai šiuos automobilius vertina dėl puikių valdymo savybių, o ne dėl ilgo komforto įrangos sąrašo.

REKLAMA
REKLAMA

Seat Formula (4)


Įdomu yra tai, jog „Seat“ inžinieriai šį automobilį kūrė bendradarbiaudami su „Lotus“. Britiškos markės inžinieriai atliko sunkiausią darbą ir iš aliuminio pagamino „Seat Formula“ važiuoklę ir atliko automobilio testavimo darbus. Tuo tarpu variklis, pavarų dėžė ir pakabos komponentai atkeliavo iš „VAG“ koncerno atsarginių detalių sandėlio.
„Lotus“ inžinieriai į automobilį sumontavo 2.0 litrų, 4 cilindrų benzininį variklį su turbina, kuris sugebėdavo išvystyti 240 arklio galių. Tai buvo tas pats motoras, kurį „Seat“ specialistai montuodavo į pasaulio ralio čempionatui skirtą „Cordoba WRC“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seat Formula (5)


Kadangi automobilis buvo sukurtas bendradarbiaujant su „Lotus“ specialistais, Ženevoje pristatytas modelis svėrė vos 900 kilogramų. Mažiau nei toną svėręs automobilis iki 100 km/val. sugebėdavo įsibėgėti per 4,8 sekundės ir pasiekti 235 km/val. greitį.
1999 metais debiutavęs modelis nebuvo tik dar vienas modelis galintis papuošti „Seat“ markės stendą tarptautinėse parodose. Tikrai ne. Tai buvo pilnai funkcionuojantis automobilis, kuris buvo pasiruošęs žengti į serijinę gamybą.
Iki šiol nėra aišku kodėl „Seat“ ir „VAG“ koncerno vadovai nusprendė atsisakyti šio modelio, tačiau atsižvelgiant į vokiečių kompanijos politiką, toks modelis turėtų dėvėti „Volkswagen“ ženkliuką, o ne „Seat“.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų